EL PROCÉS CREATIU DE L’INSTITUT JOAN COROMINES

Tot i totes els que estem compartint aquesta experiència artística “Creadors en Residència” ens sentim molt orgullosos del treball dels nois i noies participants. El meu article està dedicat als alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut Joan Coromines i al seu perseverant professor Josep Maria Guix. Durant aquests tres primers mesos hem après moltes coses essencials per viure i conviure en aquesta societat: compartir, respectar, comprometre’s, ajudar-se… i tot des d’una vessant molt lúdica i rigorosa de les mans de la coreògrafa Àngels Margarit, a la que també li dedico unes paraules d’admiració i gratitud.

Les primeres setmanes del projecte “En Residència” per als 21 joves que en formen part van significar una total immersió cap al món de la dansa. Durant aquests dies van visionar un seguit d’espectacles realitzats en llocs poc habituals: a una carretera, a un pas de zebra, a la platja, dins l’aigua … gairebé tots interpretats per l’Àngels Margarit. Tots els nois i noies han pogut fer la seva pròpia retrospecció de la vida artística i professional de l’Àngels Margarit.

La primera activitat de moviment que se’ls va proposar anava lligada a la descripció de l’habitació de cadascú però enlloc d’utilitzar la paraula van dibuixar-ho amb les mans. Des d’aleshores totes les propostes de moviment plantejades van partir sempre d’una situació concreta i habitual per arribar a l’abstracció. Inspirant-se en una de les peces de dansa de l’Àngels Margarit “Peces Mentideres” han utilitzat també la paraula com una estratègia per explicar una vida imaginària o real com un enigma o un joc. Aquests joves estant coneixent i descobrint, no només ballant, els seus cossos i vivències personals. Mitjançant els seus gustos musicals també han descobert les seves  semblances i diferències.

La Saoni, Angelica, Abigail, Yulisa, Casandra, Artem, Siying, Nauman, Tatiana, Adrià, Oumaima, Rodrigo, Carolina, Daiana, Jessica, Anthony, Dolly, Usman, Eduard, Shiza i Laurent s’han compromès i estan fent el seu propi procés de creació contemporània.

 

 Montserrat Ismael.

 Coordinadora del Projecte Educatiu del Graner i del Mercat de les Flors.

9/11/12

Abigail Rosales

4ºA

El GRANER

 Esta clase me parece  bien porque  me divierto mucho   y me enseñan a expresarme  de diferentes formas ; creo que es una asignatura  interesante  por que   nos enseñan a hacer  las cosas oral  y  no las hacemos escritas.  Los  profes  son muy  agradables  y me gusta  mucho porque  bailamos  y  eso  me gusta  mucho , al principio no me gustaba pero a los días que  iban pasando  me fue  gustando más  porque hacíamos cosas  diferentes  cosas  que  yo  no hacia  también me gusta  el espacio que hay  en el Graner es muy amplio  te puedes mover.

 

 

 

 

 

 

 

 

Esta clase me parece  bien por que  me divierto mucho   y me enseñan a expresarme  de diferentes formas  creo que es una asignatura  interesante  por que   nos enseñan  hacer  las cosas oral  y  no las asemos escritas  los  profes  son muy  agradables  y me gusta  mucho por que  bailamos  y  eso  me gusta  mucho ,al principio no me gustaba pero a los días que  iban pasando  me fue  gustando mas  por que hacíamos cosas  diferentes  cosas  que  yo  no hacia  también me gusta  el espacio que hay  en el grane es muy amplio  te puedes mover.

PARC DELS DRETS HUMANS

Dilluns , 10 de Desembre  de 2012

Aquesta tarda hem anat a el  parc  dels drets humans que hi ha al costat del Graner i hem llegit uns quants drets i els hem comentat. Després hem entrat dins del graner a fer unes activitats amb un company. Una d’aquestes consistia en parlar amb el nostre company, però no amb paraules sinó  amb el cos. Era molt divertit podíem fer els moviments que  volíem. Després, seguint una música que Àngels Margarit ens posava, hem fet dibuixos amb les mans amb els ulls tancats per estar més concentrats. Aquesta activitat ha durat força estona. Continua llegint

El baile en graner

Hola , nosaltres som Dolly i Laurent , i vam explicar que vam fer en Graner. Vam fer una parella de dos persones . Una persona ha de parrar i l’altre persona ha de tocar un part del seu cos i solament aquest part pedem moure. La meva parella era el Nauman i despres la Omaima i despres la Diana . I la parella de la Laurent era la Yulisa i despres amb el Anthony.

Despres vam fer un cicle i dins del circle havia 3 persones i les persones que eren fora de circle ells vam moure a nosaltres . Era una cosa molt interessant i molt agradable

13/12/12

Hoy  lunes llegamos al cole y   nos hemos puesto a terminar el Word  y a escribir lo   que hicimos el lunes pasado.  Bueno  hoy  como  es 1ra hora  pues   todos  venimos un poco dormidos  pero  bueno,  al final  que nos ponemos  a trabajar pero a veces algunos no trabajan y se ponen a conversar  y bueno asi  no puedes trabajar  no te concentras

NOMBRE: Jessica Abril Rueda Azcarraga

MI OPINION SOBRE ESTA CLASE ES QUE ESTA BIEN ORGANIZADA PERO NO ME GUSTA QUE SOLO ALGUNOS LUNES  SON DE IR AL GRANER YO PREFERIRIA QUE TODOS LOS LUNES O NINGUNO. ME GUSTA LA CLASE POR QUE ES INTERESANTE LO QUE HACEMOS POR LOS MOVIMIENTOS Y LA FORMA QUE NOS ENSEÑAN PARA EXPRESARNOS DE OTRA MANERA ME GUSTA MUCHO LA ACTITUD DE LOS PROFESORES.

El día 26 de noviembre jugamos a hacer un dominó, teníamos que hacer gestos y congelarlos y después no sentamos en unas sillas a gritar presentándonos: diciendo quien son nuestros padres, que nos gustaba , luego escuchamos música y bailamo.

El lunes dia 10 de diciembre leímos los derechos humanos y comentamos sobre ellos. Después entramos a bailar y a comunicarnos con un compañero, con el cuerpo y con música antigua.

 

10/12/12

El lunes pasado salimos al patio  y hací mucho frio  luego  nos estaban grabando mientras

Leíamos un derecho  cada uno de nosotros leíamos el derecho. Luego   entramos adentro del graner   y luego  nos  pusieron en parejas a bailar  como quisiéramos  luego nos sentamos en una silla en  parejas  una  adelante y  la otra atrás y serrábamos los ojos y con la cansón que ponían teníamos que dibujar en  el aire y luego   con la pareja  que estábamos  una serraba los ojos  y la  otra la miraba para  ver  como  se expresaba y luego la otra  hacía lo mismo  también  nos miraba haber  como nos expresábamos.

Dilluns 10 de desembre del 2012

El dilluns a les 15:30 van estar davant el Graner esperant els alumnes, seguidament van anar al parc que estava al costat de la associació i cada un dels alumnes ens vam posar a llegir els dret humans que estaven en per el parc y van comentar les nostre opinions. Quan tots el alumnes vérem acabar de llegir o mes dels trets van entra al graner. I a dins del graner en l’aula, la primera activitat, era posar-nos en parelles però parlar amb aquella, però amb el cos dispersar-nos per el espais. L’Angel posava qualsevol tipus de musica, un de la parella tenia que ballar i expressar el que el transmetia la musica, durant un curt temps i seguidament el alumne que tenies de parella tenia que continuar parlant amb el últim moviment així fins acabar la musica. Al acabar van agafar cadires i ens van posar en una fila, amb els ulls tancat dibuixaven el que la musica ens transmetia però tan sols am les mans sense moveu-nos de la cadira. Ens posaven amb parelles un davant de l’altre, feia el mateix però un mirava i l’altre dibuixava.

El Graner

Hola, somos i Siying y la Casandra, las classes nos gustan mucho, aunque parece que agamos tonteria, porque saltamos y acemos cosas super rraras con el cuerpo.

La última vez que fuimos nos pusimos con un compañero, y uno de los dos se quedaba como un maniqui, quieto. La otra persona, tenia que tocar una parte de su

PARC DELS DRETS HUMANS

Dilluns , 10 de Desembre  de 2012

Aquesta tarda hem anat a el  parc  dels drets humans que hi ha al costat del Graner i hem llegit uns quants drets i els hem comentat. Després hem entrat dins del graner a fer unes activitats amb un company. Una d’aquestes consistia en parlar amb el nostre company, però no amb paraules sinó  amb el cos. Era molt divertit podíem fer els moviments que  volíem. Després, seguint una música que Àngels Margarit ens posava, hem fet dibuixos amb les mans amb els ulls tancats per estar més concentrats. Aquesta activitat ha durat força estona.