Nosaltres (el barri)

A l’última sessió vam estar escrivint sobre què era important del nostre barri, què ens agradava i què no.

Així que hem sortit a passejar pels llocs que més ens agradaven i hem fet uns exercicis. Primer ens hem parat al pont del costat del carrer Marbella a fixar-nos en el paisatge. Havíem d’estar en silenci i observar algun detall molt en concret. Després havíem de decriure’l i guiar la mirada dels altres cap a aquest lloc tan concret. Jo, el Jesffryes, em sentia molt intrigat pel què pensaven els altres

El segon exercici era observar a la gent. Vam jugar a llegir-los la ment i dir què pensaven. Després ens vam fixar en alguna finestra o algun balcó i ens hem inventat la vida de qui hi vivia.

La identitat col·lectiva, el “nosaltres”

Durant el primer trimestre hem estat reflexionant sobre qui som com a individus i ara partirem del “nosaltres”, és a dir, qui som com a grup. Som homes i dones? Som alts, baixets? Amb què ens identifiquem?

Per treballar aquest tema hem fet diferents exercicis.

1-escrivim una llista d’adjectius que ens defineixin.
2-l’Anna llegeix la llista sense saber qui l’ha escrita i nosaltres ocupem l’espai segons si ens sentim identificats o no amb aquesta paraula

Com podeu veure, amb alguns adjectius com “mestissa” hi ha poques persones, amb alguns altres, com “meticulosa” ens quedem soles, però d’altres com “feminista” som molta gent (nois també!)

Explicació del projecte

Amb aquesta sessió ens han transmet el significat del treball que farem, del “Projecte” que portarem a terme tots plegats, utilitzant L’ EXPLORACIÓ DE LA VEU , amb diferents MISSATGES com per exemple el sentit del “NOSALTRES”.
També hem parlat del significat de la ANÀFORA i també el treball de la POLIPOESIA dins de l’aula.

JO SÓC

En aquesta sessió vam visualitzar diferents vídeos de poetes, narradors i de cantants com Tote King perquè en le seves lletres parla del seu “jo”, Cansebero perquè tracta en les seves cançons temes socials i realistes i Eminem perquè rapeava molt ràpid ; tot això amb l’intenció d’ inspira-nos per escriure nosaltres mateixos les nostres lletres.

Alló que m’ agrada

Per començar l’Anna ens va proposar que escollíssim vuit paraules que ens agradin, desprès vam haver d’escriure cada paraula en un paper.
D’un en un haviem de llegir en veu alta les paraules que ens identificaven.

A la següent sessió:
Estaven totes les paraules projectades a la pantalla i vam haver d’escollir les paraules mes votades per tot el grup. Amb aquestes paraules vam fer un joc , un deia una paraula en veu alta com per exemple “comprar” i els altres havien de respondre el més ràpid possible una altre paraula que relacionaven .

No només el meu nom m’identifica

Amb la tercera hora de creadors , junt amb la Marian vam continuar el treball de les paraules per a expressar alló que ens agrada, ens van demanar fer un llarg llistat de coses, accions, persones, aliments,llocs i d’altres paraules que realment ens agradaven. Una vegada tenir tor el llistat vam haver d’ escriure el nostre nom en un full din A4. Amb les paraules que ens identificaven anaven repassant el nostre nom de tal manera que cadascú va acabar tenim el seu nom amb alló que més ens identificava.

dav
dav
dav
dav
dav
dav
dav