Ja hem triat el tema

Des de Helena Tornero EN RESIDÈNCIA a l’Institut Vila de Gràcia https://blocsenresidencia.bcn.cat/viladegracia/?p=87

Avui l’Helena ens ha dit que havia triat dos temes per a la dramatúrgia: l’AMOR i l’ÈXIT. Ha demanat que cadascú escrivís tres preguntes sobre cada un dels dos temes. Aquestes són les preguntes que han sortit:

SOBRE L’AMOR

1. Per què canvia l’amor?

2. Per què ens tornem estúpids amb l’amor?

3. L’amor et torna estupid?

4. Per què l’amor es relaciona amb el cor?

5. Què és millor estimar o ser estimat?

6. Com s’enamora una persona?

7. Per què això de les papallones a l’estómac?

8. Per què costa tan escollir la persona adequada?

9. Existeix l’amor a primera vista?

10. Per què és tan important l’amor?

11. Com s’ha de mantenir la flama?

12. Què se sent quan penses en l’amor?

13. Què se sent quan l’altre/a no hi és?

14. L’amor té color?

15. Estar enamorat té mèrit?

16. Serveix per alguna cosa?

17. Què és l’amor?

18. Com saps si és amor o efecte?

19. Què passa quan estàs a la zona amic?

20. Per què has de conèixer els seus pares?

21. Per què fa tanta por la figura del pare de la noia?

22. És normal estimar i odiar alhora?

SOBRE L’ÈXIT

1. Com arribar a l’èxit?

2. Com fer-se famós?

3. Què és l’èxit?

4. És bo tenir èxit?

5. Si no hi hagués el fracàs com seria l’èxit?

6. L’èxit és Amèrica?

7. Si tingués èxit, com seria?

8. Té a veure l’èxit amb la fama?

9. Què serien els famosos sense fama?

10. Quin preu s’ha de pagar per l’èxit?

11. Per què algunes persones arriben més fàcilment a l’èxit?

12. Has d’haver nascut amb algun talent per tenir èxit?

13. Què és vol de l’èxit?

14. Per què ens enamorem de famosos?

15. L’èxit està relacionat sempre amb la superació?

16. És dolent tenir èxit?

17. Per què valorem tant l’èxit?

18. Per què es valora més la fama que l’èxit?

19. L’èxit és com una droga?

20. L’èxit ha d’agradar als altres?

21. L’èxit és un joc continu?

Abans d’acabar la classe ha demanat que, per al proper dia, portessin imatges d’AMOR i d’ÈXIT, definicions de les dues paraules, textos sobre els dos temes i cançons que consideressin d’amor

Mercè Pau

Triem un tema

Des de Helena Tornero EN RESIDÈNCIA a l’Institut Vila de Gràcia https://blocsenresidencia.bcn.cat/viladegracia/?p=84

Avui hem estat sols al l’Helana a classe. Hem fet una llista de diferents temes per fer l’obra. També hem decidit de què s’ocuparia cadascú al’obra de teatre que farem: Uns faran vestuari, altres so o llum, etc. Va ser divertit perquè en tot moment vam poder dir el que pensàvem.

Al final de la classe vam llegir uns monòlegs sobre sexe.

Visita al garatge

Des de Helena Tornero EN RESIDÈNCIA a l’Institut Vila de Gràcia https://blocsenresidencia.bcn.cat/viladegracia/?p=77

 

a la Becket

Avui hem anat a visitar la sala Beckett de Gràcia, un antic garatge transformat en un petit teatre. El Víctor Muñoz ens ha explicat la història de la sala i ens ha ensenyat les instal·lacions. Després hem anat a la sala i hem anat sortint a l’escenari on cadascú ha llegit el text Volaré a la meva manera amb les diferents intencions que ens marcaven l’Helena i el Víctor.

Volaré a la meva manera

Des de Helena Tornero EN RESIDÈNCIA a l’Institut Vila de Gràcia https://blocsenresidencia.bcn.cat/viladegracia/?p=75

Avui hem interpretat un monòleg del text de l’Helena Torneno Submergir-se en l’aigua. El monòleg era la descripció del somni d’un personatge que havia somiat que volava. Cadascú se’l va fer seu pensant com ho volia expressar i a qui ho volia dir. Hem rebut consells de les professores per interpretar-lo. Hem fet la lectura tan bé com hem sabut seguint les indicacions que ens han donat; cadascú hi ha posat l’entonació i el sentiment que li produïa el monòleg.

Aquesta lectura ens ha servir per anar perdent la vergonya de llegir en públic.

El primer día

Des de Helena Tornero EN RESIDÈNCIA a l’Institut Vila de Gràcia https://blocsenresidencia.bcn.cat/viladegracia/?p=73

El primer dia del projecte vam haver de baixar a la biblioteca ja que ens vam trobar la nostra aula ocupada. Tots estàvem molt nerviosos perquè no sabíem què faríem. Un cop instal·lats a la biblioteca, l’Helena ens va dir que sortíssim al vestíbul i ens hi passegéssim durant un parell de minuts. Ens sentíem estranys, ridículs i no sabíem per què ho fèiem.

Quan vam tornar a entrar a la biblioteca, vam fer un exercici d’escriptura automàtica. L’Helena ens va demanar que escrivíssim a la llibreta:

– Tres coses que havíem vist.

-Tres coses que havíem sentit.

– Tres emocions que havíem expérimentât.

– Una pregunta que ens havíem fet.

Quan ho vam posar en comú, vam veure que ens havíem fixat en coses diferents.

COMENCEM! 08-10-2013

Des de Pere Noguera EN RESIDÈNCIA a l’Institut Les Corts https://blocsenresidencia.bcn.cat/lescorts/?p=103

El primer dia en Pere ens va mostrar un vídeo de la seva obra en el qual, mentre el vèiem, ell ens explicava la seva visió de l’art i les idees conceptuals de les seves obres. Va ser una bona manera d’entrar en el seu món. D’entrada ens va sorpendre perqué no enteniem les seves obres, però quan ens va explicar el que pretenia transmetre, ho vam entendre i vam inciar el viatge d’aquest projecte.

Desprès vam anar a fer un recorregut de reconeixement pel centre guiat per nosaltres, per observar tant els espais singulars que conté com els detalls que hi ha, per exemple, les senefes del passadís, les rajoles del pati, els lavabos, el soterrani, l’arbre deformat del pati i l’edifici calderes. L’objectiu era fer-li conèixer l’entorn a en Pere des del punt de vista dels estudiants, alhora ell obsevava cada espai i detall i ens transmetia les opcions artístiques que hi veia (per exemple, el disseny repetitiu dels cercles blancs que hi ha al sòcol dels passadisos, que ens va suggerir trencar per crear un nou efecte visual i conceptual).

Per tant el que ens va quedar clar va ser que el projecte consistiria a intervenir en l’espai, buscant nous sentits, interessos…O sigui crear ART!!!!

explicant al passidis
calderes
explicant al pati

Mou a la paperera

“Ens vam adonar que en Pere viu l’art molt a fons.”

“En Pere té una mirada molt innocent, juganera i creativa”

senefa

senefa que es troba a la façana de l’institut i que va cridar l’atenció d’en Pere

 

Gemma Aldea, Pol Bargalló, Roger Garcia, Nataly Velásquez

Torre Renaissance. Jean Nouvel

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic/?p=116

Jean Nouvel (Fumèl , 12 d’agost de 1945) és un arquitecte i dissenyador francès. Va estudiar arquitectura  i disseny a l’escola de Belles Arts de Paris. Va crear el seu despatx d’arquitectes juntament amb dos socis i va participar a diversos concursos per a la realització de projectes. Al 1976 Nouvel va ser membre fundador de Mars 1976  juntament amb altres joves arquitectes francesos. També va participar en la fundació del Sindicat d’Arquitectura. L’Institut del Món Àrab a París, l’ampliació del Museu Reina Sofia a Madrid, la Torre Agbar de Barcelona són algunes de les obres més destacades anteriors al hotel Renaissance, que és l’edifici que nosaltres hem triat com a punt de partida de la nostra construcció imaginaria.

L’hotel juga amb l’opacitat i la transparència, el que més el diferencia de la resta és que està pintat i captiva a la gent gràcies a la temàtica que té de la selva i les palmeres. També un tret característic és que està dividit en dos “blocs” units per unes escales i això et permet veure l’interior, l’estructura de l’edifici.

20131105_12231120131105_12175020131008_121752-1

Torre COPISA. Oscar Tusquets

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic/?p=108

L’edifici Copisa és una torre invertida de l’arquitecte Oscar Tusquets. Aquesta construcció arquitectònica és més petita que les del seu voltant. És un edifici de planta quadrada amb la màxima ocupació en la part superior i que va perdent superfície erosionant-se per les cantonades a mesura que descendeix, l’estructura assoleix la superfície mínima quan arriba a la planta baixa.

Les cantonades acristallades es fan progressivament més grans a mesura que s’aproximen al sòl i s’allunyen de la llum. Hi ha buits als costats, té forma d’escala invertida.

El seu color i l’estructura són tristos i una mica decadents, les lletres són taronges i les parts que no estan acristallades són de color gris fosc.

Les finestres li donen una mica de vida i de entusiasme, encara que per nosaltres, el seu aspecte no deixa de ser fat.

copisa2 copisaaaaa

Porta firal. Oscar Tusquets

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic/?p=84

Porta firal constitueix l’última gran fita en el procés de transformació de la ciutat de Barcelona i la seva nova àrea financera de referència, al costat de la Fira II de Barcelona i la Ciutat de la Justícia.
Dissenyat per Òscar Tusquets, el projecte Porta Firal es compon de quatre torres d’ús terciari, amb una superfície aproximada de 91.000 m2, destinades a oficines, hotel  i comerç. Disposen d’un aparcament, ja obert al públic, amb més de 1.000 places.

Al seu impactant i vistós disseny hem d’unir la instal·lació dels últims avenços i utilització de materials de la més alta qualitat i amb baixos nivells de components orgànics  volàtils que no es dissipen al llarg de la vida útil de l’edifici . El resultat es la consecució d’un important estalvi energètic, satisfaent les necessitats de les companyies més exigents.

edificio  1454959_714235935272408_123759103_n1450809_714235851939083_1425240930_n999295_714235898605745_1957773577_n

Comença la residència

Des de David Bestué EN RESIDÈNCIA a l’Institut Secretari Coloma https://blocsenresidencia.bcn.cat/secretaricoloma/?p=52

Durant aquest curs 2013-2014, al nostre IES Secretari Coloma hem integrat, dintre de l’optativa de Visual i Plàstica de 4rt curs, el projecte Creadors en Residència, amb la presència de l’artista David Bestué. Actuen com a mediadores, representant al Museu Nacional d’Art de Catalunya, la Teresa González i la Sandra Figueras.