Naturae Top manta

 

Avui hem anat a l’aula de tecnologia i ens hem dividit per grups, els mateixos que vam fer per recollir la matèria natural al parc de Cervantes el darrer dimarts ( vegeu l’anterior entrada del bloc).

Damunt les taules hem abocat tot el material i l’hem classificat i ordenat per formes, tipus i colors.

Cada grup ha pensat un nom que tingués alguna relació amb la natura i ens servís per identificar el material, i més endavant  la peça de cada grup. En un full hem dibuixat el nom amb colors i ho hem posat al costat de la nostra collita.

"flors i violes"

Noelia i Yohanka

flors i violes

 

"naturalissím"

 

 

Júlia, Andrea, Aleix, Júlia i Pau

naturalíssim

Bonsai

 

 

 

Dani, Florian, Gerard i Pablo

Bonsai

 

 

green grow

Berta, Andrea i Júlia

                                   Green grow

 

 

 

L’altre dia, quan comentàvem l’activitat, el Pablo va tenir una idea molt bona, estàvem fent un Top manta amb objectes naturals! Aquesta idea ens ha servit per muntar una mostra al vestíbul de l’Institut. Nois i noies de 3r d’ESO ens han ajudat a fer un cartell i a traslladar el material amb cura.

Han col·laborat els alumnes del 3A, Joan Alberto Marc Bernet, Rossemary Clarós,Judit Díaz i Sònia Cases; L’Armando Chuzón ens ha donat un cop de mà.

Els espigoladors i l’espigolaire/4a sessió

 

espigolar

espigolar. [espigar (castellà), to glean (anglès)]. [agr] Collir les espigolalles.

Diccionari de l’Enciclopèdia catalana

Pensant en la feina que estem fent i mirant el recull d’imatges, m’ha vingut al cap el film d’Agnes Varda- les glaneurs et la glaneuse – que ara, en aquests temps de crisi, malgrat sigui del any 2000, podriem dir que reflecteix perfectament la situació actual.

Espigolar es el que hem anat fent quan hem recollit, en la prinera sessió, la biodiversitat d’un m2 en una capsa de llumins i quan hem recolit material per fer la nostra primera construcció land-art.

També podriem dir quer hem espigolat i recollit informació d’aquí i d’allà, i hem anat fent diverses activitats de recerca per anar-nos submergint en el nostre projecte.

El paper d’espigolaire que fa Agnes Varda en el documental l’hem fet a través de la càmera, recollint imatges aquí i allà.

espigolar [1312; de espiga]

v tr 1 AGR 1 Collir les espigolalles.

Collir (els fruits que han quedat en el camp després de la collita general). Espigolar olives, avellanes.

Arreplegar allò que un altre ha deixat.

Arreplegar d’ací i d’allà.

m i f Persona que espigola

espigolaire

espigolador -a

 

espigar.

(Del lat. spic?re).

1. tr. Coger las espigas que han quedado en el rastrojo.

2. tr. Tomar de uno o más escritos, rebuscando acá y allá, datos que a alguien le interesan. U. t. c. intr.

Diccionario R.A.E. 

Ens presentem

Imatge

Som l’Andrea, la Júlia, l’Aleix, la Júlia, la Berta,  la Noelia, la Yohanka, la Júlia, l’Andrea, el Pablo, en Daniel, el Florian, en Pau, en Gerard, el Juan Pablo i l’Adrià.

Dues Andreas, tres Júlies, vuit nois, vuit noies, en definitiva, 16 alumnes de l’Institut Joan Boscà de Barcelona, al barri de les Corts,  que amb l’Àngels, la nostra professora , en Jon i l’Àlex, els creadors en Residència a la nostra escola,  estem disposats a tirar endavant una de les Residències del Projecte de creadors en Residència d’aquest any.

A continuació ens coneixereu en les fotografies que presentem.