Marta nos ha hecho una serie de preguntas para que podamos imaginar cómo será el contenedor.
Tenemos que pensar en el tipo de residuo pero también debemos tener en cuenta la ubicación del contenedor, pues el trabajador debe poder colocar el residuo con facilidad.
Hemos escrito y dibujado nuestras ideas sobre cómo nos imaginamos estos contenedores.
En aquesta sessió la Marta ens ha explicat més coses sobre la seva idea de projecte artístic. Ens ha explicat que farem uns petits contenidors/urnes i les anirem a repartir a aquells treballadors que es comprometin a participar en el projecte. Hem estat enraonant sobre com seran aquestes urnes.
En aquesta mateixa sessió també hem parlat sobre economia. Hem escoltat vídeos de diferents economistes que parlen sobre la crisi econòmica que hi ha a Espanya, les seves causes i les seves conseqüències. Després haurem d’extreure’n les parts més críptiques, les convertirem a mp3 i les ensamblarem per a fer la banda sonora d’una part de l’acció artística.
El passat dijous 10 de gener, els alumnes del Josep Pla participants al projecte En Residència, vam visitar el MACBA, museu d’art contemporani de Barcelona. Hi vam entrar abans de l’hora de l’obertura i vam poder veure l’altre cara del museu i els últims retocs abans d’exposar-lo al públic. Primer, una de les treballadores del museu ens va explicar el seu funcionament, les diferents obres que hi havia i com estaven repartides i, finalment, el que fariem durant aquell dia. Durant dues hores i mitja, acompanyats d’una guia que ens explicava en que consistia el que veiem, vam visitar una sèrie d’obres escollides per la Marta que tenien relació amb les formes de treball i el projecte en el que estem treballant. “MIT project”, “Painball machine”, “The world explained” i “Pinotxo’s house” són alguns exemples d’obres que vam veure, fetes per artistes com ara Paul Mc Carthey, Matt Mullican, David Lamelas i Erick Beltran.
Va ser una bona experiència poder visitar el museu i personalment crec que és un lloc on s’hi ha d’anar almenys una vegada.
Marta nos ha preguntado cuál nos parecía que era la diferencia entre una obra de teatro y un concierto de rock. Si nos gustaba más una cosa o la otra. Con qué conectábamos más. También nos ha preguntado si alguna vez habíamos ido al teatro y qué obra habíamos ido a ver. La mayoría ha coincidido en señalar que prefiere la música y que ha visto en teatro sólo algún musical o alguna obra clásica. Marta nos ha explicado que en el teatro también hubo una “crisis de representación” que, a partir del siglo XX y seguramente coincidiendo con el advenimiento del cine, puso en cuestión las formas de representación realista fundamentadas en la narración de historias y en el concepto de verosimilitud e imitación de la realidad (del mismo modo que en el arte, con la aparición de la fotografía, aparecieron las vanguardias). Pero, así como en el arte, esta “crisis de representación” modificó la manera de entender el arte desde la institución, la “institución teatro” aún no había asimilado esta “crisis de representación” y, a día de hoy, dificulta la producción de propuestas de creadores escénicos que trabajan bajo parámetros no-realistas.
Marta nos habló de algunos artistas que proponían nuevos lenguajes escénicos y nos pasó algunos fragmentos en vídeo, por ejemplo, fragmentos de la actriz y performer Nuria Lloansí que ha trabajado con Marta y con otros autores/directores de teatro contemporáneo.