Va de llibres!

Seguint amb la curiositat per les publicacions especials, aprenem a distingir un catàleg d’un llibre d’artista o una publicació especial. Veiem també que hi ha catàlegs que poden arribar a sembla llibres d’artista per lo curiosos que són. Lo interessant, però, és que entenem que, sigui el que sigui, no tenim limitacions…  i que, a més a més, podem fer fanzines !

Introdueixo la idea del quadern i té molt bona rebuda. Decidim que ens en farem amb un al que més endavant hi poguem modificar la tapa amb alguna impressió que tingui a veure amb la publicació que JA sabem que volem fer. Potser per a explicar-ne el procés de treball? -Ja ho veurem!

Estem pensant en anar a L’automàtica!

-Mireia

Treballem amb “Mi museo”

 També ens va sorprendre que el llibre fós l’element principal d’una exposició anomenada “El seu museu”. Tots plegat vàrem veure un vídeo sobre les persones que la visitaven, les seves reaccions i el vam comentar.
En aquesta sessió vam aprendre què són els llibres d’artista i el de la Mireia va agradar força a tothom. De fet, ens vàrem emportar els exemplars a casa per poder mirar-los i llegir-los amb més temps!!
A la segona sessió, la Mireia ens va portar diversos exemplars de “Mi museo”, una de les seves obres.  Els vàrem repartir i vam començar a treballar a partir d’unes preguntes que ens va donar. La idea era parlar d’una  de les seves obres, i així acostar-nos una miqueta al què fa i com ho fa. En general “Mi museo” ens va semblar una obra d’art diferent a les que estem acostumats, la vam trobar original, tant pel que fa a la presentació (en anglès i castellà, sense capítols, amb els números de pàgina escrits a mà, amb petits dibuixos fets per la protagonista…) com pel contingut (explica experiències viscudes per una guarda de seguretat en un museu d’art).

 

Primera trobada

Amb molta curiositat, ens coneixem i ens expliquem què fem, què ens interessa i què ens mou. Després ens llancem a la piscina de cap: sense cap introducció ni explicació, analitzem i llegim el llibre de la Montserrat Saló “Mi museo/Mi Museum“. Mirem el vídeo de l’exposició “El seu museu” i comencem a entrar en la matèria: què podem i què no podem fer en un museu? Els museus ens eduquen i ens disciplinen?

Mentrestant, també entenem què és un llibre d’artista o una publicació independent i què tenen d’especial respecte els llibres convencionals. A la posada en comú dels grups, es llencen comentaris impressionats: podem fer un curt de la novel·la, un còmic o una novel·la gràfica, editar un llibre… Ja tenim ganes de que arribi divendres vineeent!

-Mireia

Comencem amb interrogants sobre l’art

El primer dia de comissió el vàrem iniciar amb un seguit de preguntes.

1. Què és per tu l’art?
2. Què saps d’art contemporani?
3. Pensa cinc paraules que relaciones amb la creació.
En petits grups, vam parlar i aquestes vam ser les nostres conclusions:

  1. L’art és una manera artística d’expressar sentiment i emocions d’una persona.
2. L’art contemporani és una mostra d’art actual, és a dir, modern.
3. Imaginació, sentiments, materials, pensaments…
  1. L’art és una manera d’expressar-se amb diferents estils com: música, escultura, pintura, dibuixos, literatura…etc
2. L’art contemporani és una manera d’expressar-se abstractament, innovant el significat de la paraula art.
3. Imaginació, talent, diferent, innovador, representació
  1. L’art és una manera d’innovar a l’hora de pintar, fer quadres, escultura, arquitectura… L’art expressa emocions i sentiments escrivint contes, cançons, poemes..
2. L’art contemporani és basa en escultures allargades, una mica de formes, quadres surrealistes…
3. Imaginació, innovació artística, arquitectura, fotografia..
  1. Per a totes tres l’art es una forma d’expressar-se lliure ment, ja sigui amb música, pintura… És una manera de comunicar-te i expressar els sentiments que sents.
2. No sabem res d’art contemporani però ens agradaria aprendre tot possible durant aquest projecte
3. Imaginació, materials, sentiments, llibertat d’expressió , inspiració