Primera visita al MACBA. Per què?

Citació

Jo crec que hem visitat el MACBA per comprendre que es cou dins d’un museu, no les obres exposades sinò l’estructura de la galeria: com s’exposen les obres, com s’indica l’informació del treball…però a més a més, jo personalment, he intentat entendre detingudament l’art contemporani. Hi havia obres que entenia i em transmetien uns sentiments concrets, però d’altres les trobava absurdes sense sentiments o potser era jo que no les sabia captar….

Irene Rocher

Les meves imatges. Irene

En la sortida al MACBA no t’havies de fixar en les obres, t’havies de fixar en les coses que fan que aquell edifici anomenat MACBA pugui ser un museu. La meva conclusió va ser que les parets eren blanques perquè la gent es fixés en les obres, i que, com en tots els museus i havia labavos, taquilles, recepció...

Eva Vila

Les meves imatges. Eva

Jo crec que vam fer una visita al MACBA per veure i entendre com era realment l’art. Hi havia diferents tipus d’exposicions, cadascuna amb el seu significat. Hi havia fotografies, llibres, dibuixos, escultures… Jo el vaig veure com un museu diferent, em van encantar casi totes les obres, però em va fascinar la seva manera de ser. Fins ara, considerava que els museus eren avorrits, però desprès de visitar el MACBA, la meva opinió va canviar.

Clàudia Martí

Les meves imatges. Cla?udia

Jo crec que vam anar al Macba per agafar idees de que és, que hi ha, com és, quines normes hi ha en un museu. Ens van dir que ens “fixessim” en l’estructura de las sales, en els terres, etc. Em va cridar molt la atenció una sala tota blanca en la que hi havien com còmics de pantalons i lletres vermelles.

Emma Estellés

Les meves imatges. Emma

El nostre motiu de la visita crec que va ser per veure l’art des de més aprop… El que més em va agradar, doncs va ser tot, mai havia vist d’aquella manera l’art, va ser una sensació única. Al quadern que ens va donar la Mireia, vaig escriure i dibuixar tot el que passava per el meu cap.

Carol Villegas

Les meves imatges. Carol

El que vam anar a fer va ser conèixer el museu una mica i saber el tipus de obres que hi ha a dins. Em va agradar molt anar al MACBA, perquè vaig passar un bon matí amb els meus companys i companyes de l’institut, i perquè vaig poder visitar aquest museu tan diferent i peculiar que hi ha a Barcelona.

Carla Sandi

Les meves imatges. Carla

Crec que el que vam fer al MACBA va ser estudiar no solament les obres d’art, si no l’estructura del museu. Havíem de pensar perquè l’estructura d’aquest lloc estava feta d’aquesta manera, quines formes tenien cadascuna de les parts, etc. A més, encara que era una mica difícil de no concentrar-se en les obres, podíem apreciar l’estructura del lloc. El que més em va agradar de la visita va ser una exposició que parlava sobre els hippies als anys 70 , quan lluitaven contra la contaminació i feien diverses coses per poder fer el nostre planeta millor. A més la música ambientava molt i la decoració era igual que abans.

Nicole Osorio

Una primera visita

Sense gaire introducció, analitzarem el museu… fixant-nos en la seva arquitectura, la forma en que s’ensenyen les obres, les persones que hi treballen, el comportament dels visitants… A més a més, avui hem començat els quaderns… i no puc esperar a fer la posada en comú el pròxim dia!

-Mireia

Però… què és un Museu?

Comencem a analitzar l’origen del museu i a contextualitzar-lo en relació a les estructures de poder i als seus visitants. Sembla que això ens costa una mica, però tenim mooolt de temps per endavant!

També mirem diferents tipus de quaderns i decidim quin volem o amb quin ens semblarà més còmode per a treballar. Després mirem llibretes plenes de notes personals, dibuixos, fotografies i apunts. I, a l’igual que els estudiants, em comprometo a omplir un quadern… a veure si seré capaç de reprendre el costum!

-Mireia

_

Fotografies:

Gabinet de pintures.1729

National Gallery. 1920

Thomas Struth: Museu del Prado. 2007

Greg Neville. No tinc més dades d’aquesta foto

Fotrografia d’una alumna de 4t ESO al MACBA. En motiu d’unes classes de Jorge Luis Marzo.  Info aquí.

Full de normativa interna d’una fundació d’art

Va de llibres!

Seguint amb la curiositat per les publicacions especials, aprenem a distingir un catàleg d’un llibre d’artista o una publicació especial. Veiem també que hi ha catàlegs que poden arribar a sembla llibres d’artista per lo curiosos que són. Lo interessant, però, és que entenem que, sigui el que sigui, no tenim limitacions…  i que, a més a més, podem fer fanzines !

Introdueixo la idea del quadern i té molt bona rebuda. Decidim que ens en farem amb un al que més endavant hi poguem modificar la tapa amb alguna impressió que tingui a veure amb la publicació que JA sabem que volem fer. Potser per a explicar-ne el procés de treball? -Ja ho veurem!

Estem pensant en anar a L’automàtica!

-Mireia

Treballem amb “Mi museo”

 També ens va sorprendre que el llibre fós l’element principal d’una exposició anomenada “El seu museu”. Tots plegat vàrem veure un vídeo sobre les persones que la visitaven, les seves reaccions i el vam comentar.
En aquesta sessió vam aprendre què són els llibres d’artista i el de la Mireia va agradar força a tothom. De fet, ens vàrem emportar els exemplars a casa per poder mirar-los i llegir-los amb més temps!!
A la segona sessió, la Mireia ens va portar diversos exemplars de “Mi museo”, una de les seves obres.  Els vàrem repartir i vam començar a treballar a partir d’unes preguntes que ens va donar. La idea era parlar d’una  de les seves obres, i així acostar-nos una miqueta al què fa i com ho fa. En general “Mi museo” ens va semblar una obra d’art diferent a les que estem acostumats, la vam trobar original, tant pel que fa a la presentació (en anglès i castellà, sense capítols, amb els números de pàgina escrits a mà, amb petits dibuixos fets per la protagonista…) com pel contingut (explica experiències viscudes per una guarda de seguretat en un museu d’art).

 

Primera trobada

Amb molta curiositat, ens coneixem i ens expliquem què fem, què ens interessa i què ens mou. Després ens llancem a la piscina de cap: sense cap introducció ni explicació, analitzem i llegim el llibre de la Montserrat Saló “Mi museo/Mi Museum“. Mirem el vídeo de l’exposició “El seu museu” i comencem a entrar en la matèria: què podem i què no podem fer en un museu? Els museus ens eduquen i ens disciplinen?

Mentrestant, també entenem què és un llibre d’artista o una publicació independent i què tenen d’especial respecte els llibres convencionals. A la posada en comú dels grups, es llencen comentaris impressionats: podem fer un curt de la novel·la, un còmic o una novel·la gràfica, editar un llibre… Ja tenim ganes de que arribi divendres vineeent!

-Mireia

Comencem amb interrogants sobre l’art

El primer dia de comissió el vàrem iniciar amb un seguit de preguntes.

1. Què és per tu l’art?
2. Què saps d’art contemporani?
3. Pensa cinc paraules que relaciones amb la creació.
En petits grups, vam parlar i aquestes vam ser les nostres conclusions:

  1. L’art és una manera artística d’expressar sentiment i emocions d’una persona.
2. L’art contemporani és una mostra d’art actual, és a dir, modern.
3. Imaginació, sentiments, materials, pensaments…
  1. L’art és una manera d’expressar-se amb diferents estils com: música, escultura, pintura, dibuixos, literatura…etc
2. L’art contemporani és una manera d’expressar-se abstractament, innovant el significat de la paraula art.
3. Imaginació, talent, diferent, innovador, representació
  1. L’art és una manera d’innovar a l’hora de pintar, fer quadres, escultura, arquitectura… L’art expressa emocions i sentiments escrivint contes, cançons, poemes..
2. L’art contemporani és basa en escultures allargades, una mica de formes, quadres surrealistes…
3. Imaginació, innovació artística, arquitectura, fotografia..
  1. Per a totes tres l’art es una forma d’expressar-se lliure ment, ja sigui amb música, pintura… És una manera de comunicar-te i expressar els sentiments que sents.
2. No sabem res d’art contemporani però ens agradaria aprendre tot possible durant aquest projecte
3. Imaginació, materials, sentiments, llibertat d’expressió , inspiració