Safari de personatges

Avui hem sortit a caçar, però no a caçar animals, sinó a caçar personatges. Ens hem IMG_3561preparat i ens hem posat en acció. Només sortir de l’institut, ja ens hem començat a fixar cadascun en un personatge diferent. Ens hem repartit pel barri, alguns hem anat a la plaça del Sol, alguns a la plaça de la Vila de Gràcia, alguns a donar un volt perseguint  la seva “presa”. Ha estat molt divertit imaginar-nos la vida d’una persona només mirant com parlava, vestia o gesticulava, sense ni tan sols conèixer-la. Després del safari, hem arribat a l’institut, no tots estàvem satisfets pel safari ja que hi ha qui havia trobat més d’un personatge i no sabia a quin escollir o algú no tenia cap personatge a la ment. Només arribar, hem començat a escriure segons unes pautes que ens ha donat l’Helena tot el que pensàvem d’ells, de la seva vida, sense conèixer res d’ell… On vivia? Era ric? O pobre? De què treballava? D’on treia els diners?… I aixi cadascú ha anat creant un personatge diferent a la resta: el seu personatge.

Lia Robledo

Cadàver exquisit amorós

L’amor és incomprensible.

Flama que encén les llàgrimes de joia.

Digues-li a tothom que mai m’has estimat.

Salva el teu orgull que a mi em serà igual.

Hi ha gent millor que tu, xaval!

Andreita, cómete el pollo.

No podría viure sense tu.

No t’ignoro, només vull veure si fas un esforç per parlar amb mi.

Només necessito estar al teu costat.

L’amor és valor, calor, passió.

Verí afrodisíac, dolç amoníac.

No t’allunyis de mi.

Si ens estimem per què hauríem de ser infidels?

T’estimo.

El meu cor és lliure perquè estic amb tu.

 

 

 

L’escriptura automàtica

Avui hem portat imatges que per a nosaltres signifequessin AMOR o ÈXIT. La Lia n’ha portatIMG_4716 les definicions, en Joan algunes escenes teatrals, la Cristina frases que, per a ella, hi fan referència i la Paula ha portat músiques que considerava que parlaven d’amor.

Hem posat les cançons que ha dut la Paula i, de manera automàtica, hem escrit un parell de textos sobre l’amor partint de frases establertes que hem consensuat abans. Alguns han escrit un seguit de paraules, d’altres reflexions, i fins i tot algú ha escrit que no sabia què escriure. Al final, cadascú ha llegit els seus textos.

Ens ha agradat molt fer aquest exercici.

Ja tenim temes

IMG_4705Avui l’Helena ens ha dit que havia triat dos temes per a la dramatúrgia: l’AMOR i l’ÈXIT. Ha demanat que cadascú escrivís tres preguntes sobre cada un dels dos temes. Aquestes són les preguntes que han sortit:

SOBRE L’AMOR

1. Per què canvia l’amor?

2. Per què ens tornem estúpids amb l’amor?

3. L’amor et torna estupid?

4. Per què l’amor es relaciona amb el cor?

5. Què és millor estimar o ser estimat?

6. Com s’enamora una persona?

7. Per què això de les papallones a l’estómac?

8. Per què costa tan escollir la persona adequada?

9. Existeix l’amor a primera vista?

10. Per què és tan important l’amor?

11. Com s’ha de mantenir la flama?

12. Què se sent quan penses en l’amor?

13. Què se sent quan l’altre/a no hi és?

14. L’amor té color?

15. Estar enamorat té mèrit?

16. Serveix per alguna cosa?

17. Què és l’amor?

18. Com saps si és amor o efecte?

19. Què passa quan estàs a la zona amic?

20. Per què has de conèixer els seus pares?

21. Per què fa tanta por la figura del pare de la noia?

22. És normal estimar i odiar alhora?

SOBRE L’ÈXIT

1. Com arribar a l’èxit?

2. Com fer-se famós?

3. Què és l’èxit?

4. És bo tenir èxit?

5. Si no hi hagués el fracàs com seria l’èxit?

6. L’èxit és Amèrica?

7. Si tingués èxit, com seria?

8. Té a veure l’èxit amb la fama?

9. Què serien els famosos sense fama?

10. Quin preu s’ha de pagar per l’èxit?

11. Per què algunes persones arriben més fàcilment a l’èxit?

12. Has d’haver nascut amb algun talent per tenir èxit?

13. Què és vol de l’èxit?

14. Per què ens enamorem de famosos?

15. L’èxit està relacionat sempre amb la superació?

16. És dolent tenir èxit?

17. Per què valorem tant l’èxit?

18. Per què es valora més la fama que l’èxit?

19. L’èxit és com una droga?

20. L’èxit ha d’agradar als altres?

21. L’èxit és un joc continu?

Abans d’acabar la classe ha demanat que, per al proper dia, portessin imatges d’AMOR i d’ÈXIT, definicions de les dues paraules, textos sobre els dos temes i cançons que consideressin d’amor

Mercè Pau