GAUDIR LA FEINA AMB TOT L’INSTITUT

El dia 19 de juny, tots els alumnes que han participat en algun projecte aquest any l’exposaran i l’explicaran a la resta de companys. Ens agrada molt aquesta idea i decidim fer cartells informatius per donar a conèixer el nostre, fletxes indicadores perquè tothom sàpiga on trobar-nos i pensar en una placa representativa del nostre projecte. 

File_000 File_001

La presentació del dia 19 ha estat tot un èxit: durant  dues hores  han anat passant els nostres companys pel solar i nosaltres els hem convidat a estirar-se sobre la xarxa perquè veiessin com era de còmoda, els hem explicat com la vam fer i els hem demanat que en tinguin cura perquè en puguem gaudir durant molts anys!

File_002 File_003presentacio_095

FESTA: PRESENTEM EL RESULTAT

Ha arribat l’hora de celebrar-ho. Tenim el projecte acabat i ara toca donar-lo a conèixer . Aquesta és la invitació. Hem convidat molta gent: professors de l’institut, professionals de l’àmbit d’ensenyament, companys nostres i també familiars. Ens ha fet molta il.lusió que els nostres familiars vinguessin a veure el que havíem fet durant el curs.Cadascú de nosaltres ha presentat un aspecte del projecte i després la Lali i en Carles, arquitectes,  s’han afegit a l’explicació. Creiem que ens ha sortit prou bé, perquè ens han aplaudit molt! Llavors hi ha hagut un pica-pica, i hem quedat amb molt bon sabor de boca!!!

lacolinvitacio

 

EL NOSTRE DISCURS

 

presentacio_007

Alejandro

Hola, bona tarda, benvinguts a l’Institut Princep de Girona.

Som els alumnes de tercer C que hem participat en el projecte En Residència. Som : Ahmad, Ramon, Amna, Aya, Natalia, Rajan, Nail, Anna, Anil, Erik, Oriol, Micaela i jo, Alejandro.

Ara us explicarem tot el que hem fet durant aquest curs per fer tot això tan magnific que hem aconseguit fer tots junts amb La Col  (Carles, Lluc, Lali, Ernest i Anna). LaCol són un grup d’arquitectes que han treballat amb nosaltres des de principi de curs.

L’objectiu del nostre projecte era fer alguna cosa en aquest solar, que és un espai que fins ara ha estat buit, que tenim al costat de l’institut. És un espai que volem fer servir i amb aquesta intervenció volem que comencin a passar-hi coses…

Ara us explicarem  quines activitats vam realitzar al principi, com a punt de partida del projecte: Vam mesurar el solar i vam estudiar el terreny. Vam veure quins tipus d’arbres hi havia i vam agafar mostres de fulles de tots ells. Les fulles les vam fer servir després per a fer la maqueta. L’estudi del terreny ens va donar idees sobre què es podria fer al solar: les primeres idees van ser: una piscina, un hort, un camp de futbol, un ring de boxa… Alhora també vam començar a veure que no podríem fer tot allò que imaginàvem i que havíem de pensar també què podríem fer amb les nostres mans.

presentacio_011

Ramon i Eric

  • A continuació vam fer una maqueta amb diferents materials del solar i de l’institut; és aquesta que teniu aquí (Assenyalant-la).
  • També vam elaborar un qüestionari, que després vam passar als alumnes del centre i també a veïns de prop de l’institut. Més de 100 persones el van contestar. L’objectiu era saber quin era l’ús del solar que la gent valorava més, si el coneixien o què volien que s’hi fes… persones de l’instituit però també del barri
  • També vam visitar Can Batlló, antiga fàbrica tèxtil a la que s’ha donat un ús públic per a la gent del barri. LaCol hi ha treballat molt i ens van ensenyar diferents espais fets amb la col·laboració de tots els veïns, per exemple: una biblioteca, amb llibres donats pels veïns, un bar a l’entrada, horts, uns espais de trobada…

Amb tota la informació vam començar a definir la nostra creació: volíem crear alguna cosa que fes que el solar fos un lloc més còmode, per estar-s’hi tranquil… Ens vam adonar que el pati de l’institut no té un espai per tranquil, que pugui ser d’esbarjo i també de descans, fins i tot per fer-hi algunes classes com per exemple l’hora de lectura!!!

A partir d’aquí, ens vam imaginar la forma dels cubs…

presentacio_018b

Micaela i Ana

Nosaltres explicarem com va ser el procés de construcció. Quan ens van portar els materials a l’institut, vam començar el procés de muntatge; de cada sis quadrats de ferro, un cop caragolats, va sortir un cub, tres en total. Llavors vam pintar les peces dels colors que havíem escollit i utilitzant cinta adherent. Per pintar-ho primer vam pensar entre tots diferents dissenys, i finalment ens va agradar molt combinar diferents colors amb aquestes ratlles (assenyalar)

Un cop pintat el ferro va arribar el torn a la xarxa de cordes: les vam tallar, fixar a l’estructura i entrellaçar amb trossos de mànega. Finalment, vam fer un sostre de corda per a dues de les estructures (ens va sembla que seria més agradable per estar-s’hi) i vam fer servir piquetes per fixar-les al terra.

presentacio_005b

Aya i Amna

Nosaltres dues us explicarem quines eines vam fer servir un cop decidit quina seria la nostra creació i quina utilitat tindria:

Una carraca, per caragolar.

Un martell, per encaixar bé les peces.

Un regant, per posar els cargols.

Un trepant per a fer forats al terra.

Brotxes i rodets,  per pintar el ferro.

Un encenedor, per cremar els caps de les cordes.

Unes alicates, per subjectar i per tallar

Un metro làsser, per prendre mides del terreny.

Al llarg dels dies, hem après a fer-los servir!!!

presentacio_002b

Rajan i Nail

Vam començar el projecte amb un objectiu clar:

-crear una obra pel solar de l’institut (que no fem servir gaire)

-amb uns materials disponibles (ferro i corda principalment)

-amb la idea de fer alguna cosa per poder estar tranquils i còmodes en aquest solar tan bonic

Creiem que hem arribat a aquest objectiu!! I estem contents!

En el camí ens hem adonat de la importància de tot el que hem anat fent per a arribar-hi: el procés ha estat molt ric perquè hem après moltes coses que abans no sabíem. Per exemple, fer servir algunes eines, fer una maqueta, pensar en grup (saber escoltar els companys i les seves idees) i també el treball en equip. Aquesta última fase del procés ens ha agradat molt, però també ha estat la més difícil!

presentacio_058

Alejandro

Al llarg del curs hem anat deixant constància de la nostra feina al blog, al qual podeu accedir des de la pàgina web de l’institut. La Natalia, l’Oriol i jo som els que hem anat escrivint les entrades al blog, sempre coordinats i supervisats per l’Inma, la nostra professora. Podeu visitar-la per veure tota la feina que hem fet!!

presentacio_029b

Oriol i Anil

Nosaltres us volem parlar sobre com veiem l’ús que es farà de la nostra obra a partir d’ara. Ens agradaria que la porta d’accés al solar des de l’institut estigués oberta, per a poder gaudir de l’espai a l’hora de pati, a les classes de lectura … ens agradaria molt poder-ho compartir amb els nostres companys, i explicar-los tot el què hem fet.

També hem d’afegir que ens preocupa una mica que els alumnes no tractin amb respecte el que hem creat o que amb el temps quedi malmès, i per això ens sembla molt important  poder-los presentar aquesta obra i explicar-los la nostra feina perquè entre tots la respectem i la utilitzem amb cura.

presentacio_045b

Natalia

Ara explicaré el perquè del nom que hem posat al projecte, NEXUM3. “Nexum” és una paraula llatina que vol dir “en connexió”. Creiem que la nostra obra es pot entendre com el resultat de diferents connexions: connexions de quadrats de ferro per a formar els cubs; connexions de corda que fan de suporti, sobretot, de connexions humanes: alumnes connectats amb professors, amb els arquitectes de La Col i amb les persones del barri.

Molt important, també, la connexió que hem tingut entre nosaltres, tots els companys i avui, per què no, volem connectar també amb els nostres familiars! El nostre ha estat un treball de connexions, d’equip, i hem volgut reflectir això en el nom que hem triat per l’obra.

El cub (assenyalant el 3) fa referència a que són tres les peces que formen la composició, i que, a més a més, aquestes tenen forma de cub. I per què un nom en llatí? Perquè nosaltres venim de llocs molt diversos, on es parlen llengües diferents. Hem pensat que estaria bé trobar una paraula en una llengua neutral, i ens ha agradat en llatí.

Finalment, volem dir que ens ha agradat molt treballar en aquest projecte. Treballar en equip ha estat interessant, encara que no sempre ha estat fàcil! També ha estat maco treballar fora de les aules, això ha suposat un canvi per a nosaltres. Ens ha agradat molt pensar que ens podíem convertir en creadors i haver pogut participar en els diferents estadis de la creació.

presentacio_038b

Ahmat

Volem agrair la seva feina a totes les persones que ens han ajudat:

-als professors, el Miquel l’Inma i la Júlia

-als arquitectes de “La Col”, en Lluc, en Carles, la Lali, l’Anna i l’Ernest

-al projecte EnResidència  i a la coordinadora, l’Agnès

-a l’equip directiu

presentacio_050

Moltes gràcies a tots!

I moltes gràcies a tots per la seva assistència al nostre centre aquesta tarda. Esperem que els hagi agradat molt el que han vist i sentit, tant com a nosaltres ens ha agradat poder explicar el nostre projecte! Moltes gràcies a tots!

presentacio_026

TREBALLEM AL SOLAR

 

Esperem amb emoció l'arribada de les estructures a la porta del solar!
Esperem amb emoció l’arribada de les estructures a la porta del solar!

 

Ens arriben les estructures!
Ens arriben les estructures!

Per fi comencem a treballar des del solar! Avui ens arriben les estructures i comencem a muntar-les. En comptem amb tres, per tant, ens dividim en tres grups per tal de unir les barres i posar triangles a les cantonades amb tornels, femelles i una carraca. Com a resultat formem tres cubs.

 

Comptem amb aquestes eines
Comptem amb aquestes eines

 

Posem els tornels i femelles a les estructures
Posem els tornels i femelles a les estructures

 

No ens aturem. Tenim molta feina!
No ens aturem. Tenim molta feina!

 

Hora de ficar els triangles
Hora de ficar els triangles

 

Fent servir alicates i carraca
Fent servir la clau anglesa  i carraca

 

La Lali ens ajuda molt. Quina paciencia que en té!
La Lali ens ajuda molt. Quina paciencia que en té!

 

Feina aconseguida!
Feina aconseguida!

Aquests cubs ens servirà com a lloc d’estada a l’escola. Per això, els decorarem amb pintura i hi afegirem cordes per formar una xarxa i així, donar-li aquesta funcionalitat de espai acollidor per conviure. Quan estiguin acabats, ens podrem estirar a sobre!

D’una banda, a l’hora de pintar els tres cubs, i tal com havíem decidit, els farem de colors diferents. Per tal de incloure com a motius decoratius línies de colors en diagonal, farem servir cintes adhesives, que un cop pintades les barres retirarem. De nou, aquí ens dividim en tres grups, un per cada estructura.

Els nostres dissenys per pintar les estructures
Els nostres dissenys per pintar les estructures

 

Debatim... ens hem de quedar amb tres!
Debatim… ens hem de quedar amb tres!

 

Un dels dissenys
Un dels dissenys

 

Reforcem les estructures abans de començar a pintar-les
Reforcem les estructures abans de començar a pintar-les

 

Col.loquem la cinta adhesiva
Col.loquem la cinta adhesiva

 

Rodet a la mà i pintem!
Rodet a la mà i pintem!

 

A punt!
A punt!

 

Quins colors tan bonics!
Quins colors tan bonics!

 

Traiem la cinta adhesiva!
Traiem la cinta adhesiva!

 

D’altre banda, en una altre sessió,  ens disposem  a treballar amb les cordes i ens dividim en tres grups amb tres tasques diferents a cobrir:

Group 1: mesurar i tallar cordes

Group 2: assenyalar i tallar gomes

Group 3: col.locar cordes tallades sobre l’estructura

Com a dinàmica els tres grups anem rotant  per tal de passar per totes les tasques.  

Preparem les gomes
Preparem les gomes

 

Ens estan quedant uns anells molt macos!
Ens estan quedant uns anells molt macos!

 

Mesurem i tallem cordes
Mesurem i tallem cordes

 

Posem cinta adhesiva i cremem les puntes de les cordes. O ens quedarem sense elles!
Posem cinta adhesiva i cremem les puntes de les cordes. O ens quedarem sense elles!

 

Cordes i més cordes
Cordes i més cordes

 

Col.loquem les cordes a les estructures
Col.loquem les cordes a les estructures

 

Es multipliquen!
Es multipliquen!

 

Comencem a trenar la xarxa amb les gomes
Comencem a trenar la xarxa amb les gomes

 

Finalment, comptem amb l’objectiu de trenar les cordes. Fiquem dues cordes, una de dalt i una altre sota,  per les gomes petites tallades anteriorment per formar una xarxa a cada estructura. Hem d’anar amb molt de compte per què equivocar-se és molt fàcil. Treball molt laboriós, però, ens está quedant molt bé. Un cop més ens sentim molt satisfets de la feina feta.

Quin lio de cordes! Cal concentrar-se
Quin lio de cordes! Cal concentrar-se

 

Trenem la xarxa
Trenem la xarxa
La Natàlia ho fa molt bé!
La Natàlia ho fa molt bé!

 

 

COM PINTAREM LES ESTRUCTURES I QUINS MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ FAREM SERVIR

A l’hora de dissenyar com pintarem l’estructura en tenim moltes idees:

-Dos colors per dues cares

-Molts colors jugant entre horitzontals i verticals

-Anar alternant els colors a diferents cares.

-Unes parts pintades de taronja i la resta deixar-lo blau per pintar el motiu que vulguem, donant-li així personalitat.

-Amb plantilla per incloure motius decoratius.

Finalment decidim pintar les tres estructures diferents, jugant amb colors i amb textura.

Els nostres dissenys sobre com pintarem les estructures
Els nostres dissenys sobre com pintarem les estructures
Comptarem amb aquestes eines.
Comptarem amb aquestes eines.

IMG_0406

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DISSENYEM EL QUE FAREM AL SOLAR

La reflexió que hem fet avui al començament de la sessió ha estat molt significativa. Ens adonem que aquesta manera de treballar és molt diferent del que estem acostumats a fer. Per primera vegada hem començat amb un procés sense saber quin seria el resultat final. Ens està agradant força per què ens manté la curiositat ben desperta!

Desprès de 5 mesos amb el projecte ens hem apropat força al que construirem al solar, en termes de funcions i materials. La Lali i el Lluc ja ens han desvelat aquests últims: barres d’acer, tauler encofrar, corda i pintura.

Abans de començar amb el disseny de la nostra construcció al solar, busquem referents. Per això, hem fet una petita recerca en internet sobre diferents construccions que es poden fer amb els materials amb els que hi comptem. Hem obtingut imatges molt interessants i que tenim molt present a l’hora de començar amb el disseny. En grups de 4 treballem a partir d’uns petits pals de fusta, ret de plàstic, cola i un cúter i fem una de les estructures que més es repetien a les imatges a partir de l’elaboració d’un cub. A partir d’aquest se’ns acudeixen moltes idees per incloure hi. Per exemple, l’Anna pensa en posar alguna mena de sostre en aquesta estructura, i creu important tenir en compte l’observació del recorregut del sol per donar sol i ombra. També pensa en la necessitat de recolliment dins de les estructures. La Natàlia, d’altre banda, pensa en la seva decoració i diu que es podrien incorporar parts de l’hort.

Retallem amb el cúter els petits pals de fusta
Retallem amb el cúter els petits pals de fusta
L'Anna, en el seu segon dia en el projecte!
L’Anna, en el seu segon dia en el projecte i ens dona moltes idees!
El grup de l'Oriol ha creat algunes "figures" per tenir en compte algunes alçades de parts de l'estructura
El grup de l’Oriol ha creat algunes “figures” per tenir en compte algunes alçades de parts de l’estructura

 

Finalment, comencem a dibuixar els nostres primers dissenys. El Miquel posa èmfasi a la reflexió a l’hora de dibuixar i a la repetició d’aquests dibuixos. Ens diu que quantes més errades cometem en aquest procés, millor ens sortirà el resultat. Per tant, traiem fora la por que alguns tenim d’equivocar-nos, i ens fiquem en aquest moment individual de reflexió i dibuix.

LES ENQUESTES

Preparació del qüestionari

Feta la maqueta i el muntatge-exposició, una tercera actuació es fa necessària dintre d’aquesta dinàmica de fer partícips a més gent en el nostre projecte: les enquestes. El Carles comença la sessió definint enquesta com la tècnica de recollida de dades  a partir de l’aplicació d’un qüestionari a una mostra d’individus. En el nostre cas les preguntes les adrecem a alumnes i professors de l’institut, i a gent del barri.

En primer lloc consensuem les preguntes del qüestionari que el Carles ens ha preparat. Per fer això, ens dividim en 2 grups i un grup s’encarrega de les preguntes de tema demogràfic i l’altre grup dels altres temes. Descobrim que algunes de les preguntes no serien pertinents per fer-les (el partit votat, el sou) i afegim i modifiquem alguna altre que ens agradaria fer, per exemple, la pregunta “què faries al mur”. Ara sí estem preparats per què cadascú de nosaltres faci l’enquesta a 10 persones, 5 de l’Institut i 5 del barri.

Resultats i conclusions

En total tenim 91 enquestes vàlides. Més de la meitat de les respostes són de gent relacionada amb l’institut (alumnes, familiars o treballadors) i més de tres quartes parts de gent de Barcelona. La proporció de persones d’origen estranger és major que la presència del barri. La gran majoria de la gent creu que el solar hauria d’estar obert, la meitat dels quals tot el dia.

Extraiem com a conclusió de les enquestes tres grans usos que la gent destaca: esportius, d’estada i horts. Tan les respostes lliures sobre “què trobes a faltar a l’espai públic del barri” com les respostes sobre quines activitats voldries al solar van en aquesta direcció. De la darrera pregunta, “què faries al mur?” la majoria de la gent la pintaria, concretament amb una intervenció mural.

A partir d’aquests resultats hem estat debatent sobre aquestes quatre possibilitats d’intervenció (esport, estada, hort i mural) i les seves concrecions. Hem vist que alguns usos esportius no té sentit fer-los perquè ja hi ha espais similars al barri (com el futbol) o perquè no tenim les capacitats de fer-los nosaltres (com la piscina). En canvi d’altres que tot i no ser molt majoritaris no tenen un espai al barri i no requereixen molta infraestructura.

Núvol d'etiquetes sobre les nostres activitats al solar
Núvol d’etiquetes sobre les nostres activitats al solar
Núvol d'etiquetes amb les activitats que la gent vol tras fer l'enquesta
Núvol d’etiquetes amb les activitats que la gent vol
Debatent què podem fer i com
Debatent qué podem fer i com

 

 

L’EXPOSICIÓ AL VESTÍBUL

Per fi comencem a contaminar l’institut! Per una banda, tenim acabada la maqueta de l’institut i el solar i ho exposem al vestíbul. D’altre banda avui el Carles i el Lluc ens han portat uns murals grans per poder fer un muntatge anomenat “Self-building” que quedarà exposat també en el vestíbul del nostre institut, i així, començar a fer més partícips als nostres companys i professors del projecte En Residència. Volem que la gent ens preguntin i fer-los pensar! D’aquesta manera donarem a conèixer el que estem fent. Aquesta exposició també ens servirà per agafar idees del que podríem fer al solar.

Ràpidament ho hem muntat tot. Al principi ens ha sembla més aviat complicat i que portaria bastant de temps. Però, tots coordinats i treballant en equip hem aconseguit acabar el muntatge en uns 20 minuts. Com a material hi havia uns cargols grans per unir els panells gegants de cartró.

Als murals apareixien diferents construccions a partir de la reutilització de molts materials: neumàtics, fusta, cordes, pintures … Es tractaven d’espais amb funcions diferents: de relació, de joc, de esport, … Nosaltres vam anar explicant a la resta de companys totes aquelles construccions que més ens cridava l’atenció i ens agradava. Per exemple, hi havia un lloc per fer escalada, unes grades i escenari i una piscina per a nens petits.

Ja tenim la maqueta exposada al vestíbul!
Ja tenim la maqueta exposada al vestíbul!
Muntant l'exposició
Muntant l’exposició
Expliquem els companys el que més ens agrada de les diferents construccions i el perquè
Expliquem els companys el que més ens agrada de les diferents construccions i el perquè

P1100110P1100103P1100102P1100104

Sona el timbre, és l’hora del pati, i la gent ja comença a gaudir del nostre muntatge-exposició
Sona el timbre, és l’hora del pati i alumnes i professors a l’Institut ja començen a gaudir del nostre muntatge-exposició

PREPAREM LA MAQUETA

Aviat tindrem feta una maqueta de l’Institut i el solar i tenim molta feina prèvia. Ens sentim molt contents i amb ganes de començar-la. Per tant … mans a l’obra!

Per començar ens hem dividit en 5 grups per portar a terme les següents tasques:

  • Didier i Oriol, base per produir plànol amb “cotes altimètriques”.  
  • Ramón, Eric i Jinmiao, paviments per obtenir plànol amb paviments “acotats”
  • Natalia, Micaela i Aya, alçats, per produir plànol amb alçades dels murs i contraforts indentificats
  • Amna, Alex i Nail, plànol de l’Institut per aconseguir l’alçada dels cossos. Planta baixa detallada.
  • Anil i Rajan, fotos de la vegetació i descripció sobre el plànol.

Finalment hem començat a preparar la maqueta. Hem utilitzat cartró-ploma per construir la base i per l’edifici, reixeta metàl·lica per representar les tanques de filferro, i cartolines de color impreses per mostrar les pistes d’esport i els diferents paviments. Un equip també ha anat al solar a buscar branquillons que ens serviran com a arbres.

Ja tenim la maqueta gairebé acabada i ha estat un goig treballar en equip. Estem orgullosos de la feina ben feta. Hem treballat tots per un objectiu comú i hem posat ganes i molt d’esforç. 161201-maqueta-1-9161201-maqueta-1-31161201-maqueta-10161201-maqueta-1-6161201-maqueta-1-7161201-maqueta-1-8161201-maqueta-1-11161201-maqueta-1-36

161201-maqueta-1-37  161201-maqueta-1-35 161201-maqueta-1-34 161201-maqueta-1-33 161201-maqueta-1-25 161201-maqueta-1-26 161201-maqueta-1-27 161201-maqueta-1-28 161201-maqueta-1-29 161201-maqueta-1-30 161201-maqueta-1-24 161201-maqueta-1-23 161201-maqueta-1-22 161201-maqueta-1-21 161201-maqueta-1-20 161201-maqueta-1-19 161201-maqueta-1-18  161201-maqueta-1-12 161201-maqueta-1-13 161201-maqueta-1-14 161201-maqueta-1-15 161201-maqueta-1-16

SORTIDA CAN BATLLÓ

El dijous 10 de novembre vam anar a l’espai veïnal de Can Batlló amb el Carles i el Lluc. Aquí vam aprendre sobre la seva història. Entre 1870 i 1940 va néixer la fàbrica cotonera i al 1960 aquesta empresa de la família Batlló va fer fallida. Al 2009 els veïns van decidir entrar a l’ajuntament per comunicar-los que volien l’espai de la fàbrica per què tothom hi pogués entrar.

Finalment el 11 de juny del  2011 la “Plataforma Can Batlló és pel Barri” va fixar aquesta data per què l’Ajuntament iniciés el procés de transformació del polígon per què aquest estigués obert al barri. Llavors es van cedir unes naus anomenades Bloc 11 creant així nous espais.

El nostre recorregut va començar al barri de Sants i vam acabar a la Bordeta.  El Carles i el Lluc, membres de LaCol, ens van explicar com van escoltar les necessitats dels veïns del barri per tal d’ajudar-los a dissenyar els espais. Van decidir, per exemple, que volien tenir un bar, una biblioteca, una fusteria i un espai per reunions.

A Sants, en primer lloc, vam visitar el bar, on cridava molt l’atenció la fusta de la fàbrica reutilitzada per fer la barra, taules i cadires.

Seguidament vam anar cap a la biblioteca, plena de llibres catalogats, i de nou més materials reutilitzats com a les taules i unes prestatgeries fetes per ells de fusta i pintades de vermell que ens van agradar molt.

Després vam pujar a la primera planta i vam descobrir un petit gimnàs i un rocòdrom fet amb la mateixa fusta del bar.

A la Bordeta, ens vam assabentar de nous espais interiors i exteriors. Als interiors hi havia una petita guarderia i una fusteria. A l’exterior havien fet un camp de futbol, de bàsquet i de voleibol. Caminant una mica més ens vam trobar un hort i jardí ple de flors precioses.

Finalment, aquesta lluita social d’anys als barris de Sants i Can Batlló ha portat a molt bon terme. Nosaltres vam reflexionar sobre el concepte d’espai per tothom i com la gent és molt capaç de fer coses interessants pel barri quan se’ls hi permet.

Ara ens toca a nosaltres pensar què ens agradaria construir al nostre solar a l’institut!

16111015 16111013 1611104 1611105 1611106 1611107 16_11_10_canbatllo_68 16_11_10_canbatllo_62 16_11_10_canbatllo_28 16_11_10_canbatllo_23 16_11_10_canbatllo_18 16_11_10_canbatllo_11

QUÈ CONSTRUIREM AL SOLAR?

El Carles i el Lluc ens han preguntat què ens agradaria construir al solar de l’institut. Al principi no sabíem què dir però, aviat ens surten moltes idees: un ring de boxe, una piscina, un futbolí, un camp de futbol, vestuaris … Tot seguit, en parelles, fem recerca sobre les mesures dels diferents elements i així veure les proporcions respecte al solar i si hi cabrien. Per portar a terme aquesta tasca, com a materials utilitzem plànols del solar, graelles quadriculades on cadascuna equival a un metro, llapis, tisores i cola. Quan hem tingut les mesures dels elements, els hem dibuixat a la graella quadriculada, retallat i enganxat al plànol del solar.

Finalment hem posat en comú els nostres resultats i ens hem portat alguna sorpresa respecte a aquestes mesures. Per exemple, la piscina sí que cabia al solar però, en canvi, no pas un camp de futbol…

1611176 1611175 1611174 1611173 1611172 1611171