Aquí nyamnyam i el Besòs presentant-vos Fluffy Disk

Hem arribat a la fi. Un final, però, que ara és també el principi.

I és que avui us presentem un joc que fa les primeres passes i que esperem que ens acompanyi durant molt de temps. Fluffy disk és el resultat d’un procés d’experimentació i aprenentatge amb l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut Barri Besòs: hem cuinat a foc lent el concepte de sobirania i, en concret, un munt reflexions al voltant de la sobirania alimentària i de la sobirania tecnològica que ens bullien al cervell.

Aquestes reflexions i pràctiques al voltant de la cuina i el teatre ens van portar a investigar el joc com un dispositiu que ens ajudava a recopilar i compartir els interessos i interrogants que han anat apareixent.

D’aquí sorgeix Fluffy Disk, un joc cooperatiu, per a totes les edats amb què es pot jugar sol/a o en grup. L’objectiu és crear relats enllaçant textos i imatges que provenen del teu propi dispositiu, a més d’altres materials generats durant tot el procés d’En Residència.

Per començar a jugar, només heu d’accedir l’enllaç i seguir les breus i senzilles indicacions que us proposa l’aplicació.

Doneu-vos temps per veure, viure, crear relacions entre imatges i imaginar.

Fluffy té molta paciència, mai s’avorreix.

https://fluffy-disk.netlify.app/

ALEA JACTA EST…

Bé, això s’acaba. el temps, implacable, ens marca el final d’una aventura de viatge apassionant, acompanyats per una gent meravellosa de la qual hem après moolt!

Aquest divendres a les 11 h, podreu veure el resultat d’un treball cuinat de manera minuciosa, a foc lent i amb productes de proximitat…

Es tracta de Fluffy disc, un… no sé, diuen que una imatge val més que mil paraules…

Pot ser un…

 o…

o pot ser…

Tant se val !

Si voleu saber què és, si voleu conèixer el nostre Fluffy disc, us esperem aquest divendres 5 de Juny a les 11h…

Bona sort! I…  ¡que la suerte os acompañe!

Laura Domingo i Jordi Sánchez.

INS. BARRI BESÒS.

Barcelona

Qui té traça manual no pot patir gana…

Aquesta setmana hem pogut conèixer a un nou col·laborador, dins l’aventura que representa Creadors en Residència.

Es tracta de l’ARTURO CASTILLO, programador informàtic que està treballant en una aplicació web que serà el joc que els Nyamnyam estan coordinant.

L’Arturo sembla una peça important en aquest projecte, és programador, té sensibilitat artística (li encanten l’art i el disseny) i ha estudiat Teoria de la Literatura…

Tot plegat un perfil molt potent per a treballar en la creació del nostre projecte final.

Benvingut Arturo!

Laura Domingo i Jordi Sánchez.

INS. BARRI BESÒS.

Barcelona.

Qui té traça manual no pot patir gana

Variants i sinònims: Qui té traça manual no pot patir gana (BALBASTRE 1977).

Equivalents: Quien tiene arte va por todas partes [ES] (BALBASTRE 1977).

Font: Josep Balbastre i Ferrer (1977): Nou recull de modismes i frases fetes. Barcelona: Ed. Pòrtic.

Repte 3

Poc a poc, anem sortint d’aquest confinament… i els nostres alumnes van despertant a la realitat!

A poc a poc anem fent camí…

Bé alumnes, ja heu resolt el repte 2…

Aquí tenim la prova

AQUEST ÉS EL RESULTAT DEL REPTE 2!!!

Ara toca seguir el camí, I ara toca el tres, sí, el repte tres…

El repte d’aquesta setmana…

ens heu de fer arribar quatre fotos, sempre mitjançant el nostre canal de comunicació directe: Telegram.

 Aquestes quatre imatges seran:

  • D’un mapa
  • D’un transport
  • D’un objecte
  • D’un lloc que us agradi de fora de casa vostra

Us demanem que, a poder ser, les imatges o fotos estiguin clares i resolutives, per exemple, les que va enviar en Victor estaven súper bé pel que necessitem….

Apa, noies i nois del Besòs!

Salut i coratge!

Gràcies!

Laura, Jordi, Isaac, Ariadna, Iñaki.

REPTE 2

Participants de CREADORS en Residència, Avui us proposem el Segon Repte

Que què és un repte… ?

Busquem al diccionari…

REPTE : Objectiu difícil que constitueix un estímul i un desafiament per a qui se’l proposa.

TRANQUILS!!! que no us farem pujar una muntanya!!!

Serà molt més fàcil.

Primer, accedireu al Telegram desde l’ordinador, aquí teniu l’enllaç: https://desktop.telegram.org/

https://desktop.telegram.org/

o Des del mòbil: https://apps.apple.com/app/telegram-messenger/id686449807

I ara ve el nostre REPTE nº 2:

Ens haureu d’enviar per Telegram tres imatges:

  • Una FOTO del teu plat preferit.
  • Una FOTO de la portada d’un llibre.
  • Una FOTO d’un lloc de casa teva que t’agradi.

Dons apa! Noies i Nois del Barri Besòs ja teniu un nou repte!

Esperem les vostres fotos!

Fins la setmana Vine… volem dir fins al PROPER REPTE!

Ariadna, Iñaki, Isaac, Laura i Jordi.

CONFINAMENT, capítol….

De ben segur, que si fa uns mesos haguéssim fet una pregunta al carrer, a tres o quatre mils persones: Què vol dir estar confinat?

Quantes creieu que hagessin contestat correctament?

Anem a veure què diu el TERMCAT:

Fet de tancar algú dins un espai limitat.

El confinament es pot dur a terme per motius diversos, com ara per salut pública, per seguretat ciutadana o per l’aplicació d’una sentència judicial.

I què és una distòpia?

Segons la Viquipèdia: Una distòpia, contrautopia o antiutopia és una utopia negativa on la realitat transcorre en termes oposats als d’una societat ideal, és a dir, vers una societat opressiva, totalitària o indesitjable. El terme va ser encunyat com a antònim d’utopia i s’usa principalment per a fer referència a una societat fictícia (freqüentment emplaçada en el futur) on les tendències socials es duen a extrems apocalíptics.

Bé, dons aquesta és la realitat que estem vivint en aquests moments… tots tancats a casa, sota l’amenaça d’un virus… 40 dies tancats i sense saber quan podrem sortir…

Però el Projecte CREADORS EN RESIDÈNCIA 19-20, continua bategant, continua ben viu… Cada setmana, l’Isaac, l’Ariadna i l’Iñaki i nosaltres, la Laura i el Jordi, ens veiem les cares per vídeo conferència, per a parlar, planificar i tirar el projecte endavant! Ganes no ens en falten i creiem fermament en el que fem, anirem fins a la fi.

El projecte segueix, i un cop llançat el S.O.S perquè els alumnes contactin amb nosaltres, per tirar endavant, els proposem:

Hola a tothom!

En primer lloc, esperem que us trobeu bé i que estigueu aprofitant part d’aquest temps per fer coses que us agraden. En segon lloc, us escrivim perquè us trobem a faltar i volem fer-vos arribar aquest missatge:

“Aquí nyamnyam, l’Iñaki i l’Ariadna, esperem que estigueu bé. Fa un mes que vam tornar de Mèxic, just quan va començar el confinament. Ens hagués agradat molt tornar a veure’ns: volíem cuinar, jugar, passejar, fer teatre fent de nosaltres mateixos… i acabar de donar forma al projecte. Ara, amb la nova situació, portem uns dies pensant amb l’Isaac, el Jordi i la Laura com fer-ho igualment. Ens sembla important acabar el que vam començar al setembre i en tenim moltes ganes!

Quina forma podria tenir? Us proposem crear una aplicació en forma de joc, una app que pot funcionar al mòbil o a l’ordinador. Per jugar dins o fora de casa, individualment o en grup, i la idea és generar els continguts amb vosaltres. Per crear el joc, us enviarem un repte setmanal que us arribarà cada dimarts. El divendres 29 de maig volem tenir l’aplicació acabada i estrenar el joc.

1ER REPTE: Volem crear un grup VIRTUAL DE TROBADA . D’aquesta manera podrem treballar junts, será molt guai perquè podrem utilitzar-la amb el mòbil o amb l’ordinador.

Així que el repte és afegir-nos a aquest grup durant aquesta primera setmana! Fàcil, oi? Quan la tinguem  ens podrem escriure i allà us trobareu una sorpresa per seguir creant la nostra app del joc!

http://blocsenresidencia.bcn.cat/barribesos1920/wp-admin

I fins aquí la informació de la primera setmana, grup!

Us demanem, si us plau, que la primera persona que llegeixi aquest mail, en faci foto i la passi per WhatsApp a la resta del grup amb qui té contacte perquè la info arribi a tothom.

Moooooooltes gràcies!

Cuideu-vos. Una abraçada,

Iñaki, Ariadna, Isaac, Jordi i Laura

Us anirem informant…

FINAL de TRIMESTRE

L a presentació del treball fet durant aquest trimestre:

Som els alumnes d’En Residència i, com ja sabeu, som els mateixos que en el primer trimestre perquè aquest projecte dura tot el curs. Som la Nayara, la Saray, la Hiba, el Derek, l’Encarni, l’Andrea, la Saray, la Mariam, el Víctor i el Vasile.

Avui us parlarem dels tres elements bàsics de la nostra feina aquest segon trimestre. En primer lloc, volem parlar de la Sessió de Contaminació. La Sessió de Contaminació va ser una jornada que vam dedicar un divendres a compartir el nostre projecte amb altres alumnes del centre.

Ens vam organitzar per veure com fer perquè alguns alumnes de l’institut poguessin assistir a la nostra sessió de contaminació. Vam pensar a fer un sorteig. Primer vam fer uns papers per poder posar els noms i els cursos dels alumnes i vam anar per les classes a veure qui volia assistir a la sessió.

El dia de la sessió, el divendres 24 de gener, ens vam reunir tots els que van guanyar el sorteig a la cuina per començar amb la jornada.

Vam fer grups i cada grup havia de cuinar una recepta dirigida per nosaltres:

– Hiba i Saray C: macarrons

– Nayara i Encarni: postre

– Victor i Andrea: segon postre i llimonada

– Saray J i Mariam: truita de patata amb pebrot verd

– Derek i Vasile: rotllets de pernil i formatge

Al final de la sessió vam fer com un buffet per compartir-ho tot en què cadascú tenia el seu plat i agafava de cada recepta.

Per acabar, vam comentar tots els plats i els vam explicar què fem en el nostre projecte.

A més, de la Sessió de Contaminació, també us volem contar que el divendres 14 de febrer vam visitar el MACBA.

El MACBA és el Museu d’Art Contemporani de Barcelona i té moltes sales. Les sales que més ens van agradar van ser la dels anys 70 i una sala molt fosca on hi havia uns pufs. També va ser molt guai un vídeo sobre els Beatles que vam mirar i una activitat en què vam haver de dissenyar un fullet.

Finalment, volem explicar-vos que estem creant un joc que, al mes de maig, serà el nostre producte final. Per començar a tenir idees, l’Iñaki i l’Ariadna ens van portar uns quants jocs: Piratatak, Yooloo, Virus, Set, Pizzeria Italia i Uno.

Amb aquests jocs vam decidir algunes coses que volem que tingui el nostre joc:

● Diferents reptes: mímica, dibuixar, interpretar, explicar…

● Colors

● Temps limitat per fer les diverses proves

● De dos a infinits jugadors

● Sumar punts ● Daus

● Partides ràpides

● Taulell i cartes fets amb material reciclat (cartró)

● Nivells de dificultat

● Mida adequada per poder transportar-lo

● Totes les edats

També haurem de dissenyar les regles que ens permetran jugar-hi. I per ajudar-nos amb la nostra tasca, divendres passat vam rebre la visita de la Jara Rocha.

Amb la Jara vam fer una sortida curta pels voltants de l’institut i ens vam fer moltes preguntes sobre què és tecnologia i com funciona. Moltes gràcies per la vostra atenció.

Ens veiem al tercer trimestre!

Visita de la Jara Rocha

Avui ens ha visitat la Jara Rocha

L’Objectiu? fer reflexionar als participants en la Residència, sobre la tecnologia i la seva aplicació dins la ciutat… Hem sortit a passajar i fer fotos al barri… això és el que han captat…

A partir de les imatges captades s’obert un debat sobre l’ús de les tecnologies dins la ciutat utilitzant un joc de cartes…

De manera lúdica, la Jara ha concienciat els estudiants de l’us, a vegades nociu, de certes tecnologies… mitjançant el joc de cartes!…

El MACBA

El divendres 14 de febrer vam visitar el MACBA.

El MACBA és el Museu d’Art Contemporani de Barcelona i té moltes sales. Les sales que més ens van agradar van ser la dels anys 70 i una sala molt fosca on hi havia uns pufs. Allà vam fer unes activitats que ens havia preparat l’Isaac.

Vam fer grups i tirant un dau, ens tocava fer una activitat o una altra, va ser Xulo!

També va ser molt guai un vídeo sobre els Beatles que vam mirar i una activitat en què vam haver de dissenyar un fullet.

Vam visitar diverses sales, molt interessants

El que més ens va agradar és que estàvem sols al museu, no hi havia ningú, va ser especial…

També ens va agradar molt l’exposició de Cartells sobre la guerra civil.

Al final vam veure un quadre que ens va cridar molt l’atenció…

El profe ens va explicar que l’havia pintat un artista de Nova York anomenat Jean Michel Basquiat!

https://ca.wikipedia.org/wiki/Jean-Michel_Basquiat

uploads3.wikiart.org/images/jean-michel-basquia...

Va ser un matí plujós, molt ben aprofitat.

El joc és tornar a la infància, a ser nenes i nens…

Fa de bon jugar quan es guanya.

Carta a terra sempre mou guerra.

Fer el doble joc.

Joc mal començat mai no pot ésser ben acabat.

Qui no vulgui perdre, que no jugui.

Jugar es compartir, col·laborar, pensar, resoldre, somriure…un camí cap a la felicitat!

https://www.molletvalles.cat/assets/Documents/19239_FRASEOLOGIA-del-mn-del-joc.pdf

Dons sí, ara va de debò, vull dir, ara va de jocs!

En aquests moments estem experimentant amb el joc.

L’objectiu dels nyam-nyam és que els nostres residents aprenguin regles de jocs diferents, dinàmiques de competició, pals, colors, números, estratègies… per tal de posar a l’olla tot el que s’ha fet fins ara, amb l’objectiu de crear el joc dels estudiants de INS. BARRI BESÒS, el nostre joc, únic, exclusiu, personalitzat, creat del no res… en fi, el nostre…

Brillant l’Encarni proposant noves maneres de jugar a l’UNO, inventades per ella i la seva germana quan s’avorreixen!

Fantàstic el treball de la Saray de Jesús amb el joc dels pirates!

I el del Vasile amb la Pizza Italiana, i el de… comproveu…

Laura Domingo i Jordi Sánchez.

INS. BARRI BESÒS.

Barcelona