PUBLIQUEM EL FANZÍN: NO ÉS ART SI NO TE LA POTENCIALITAT DE SER UN DESASTRE

Doncs finalment ha arribat el dia, avui fem públic el nostre fanzín amb el recull de tot el que hem investigat durant tota la residència. Des de l’exposició interactiva que vam fer al mes de desembre a l’institut, fins als treballs creatius que hem fet durant el confinament, i passant molt especialment pel treball sobre els avis i àvies que vam presentar al Lliure i que va ser tan important per tots nosaltres. Han sigut 9 mesos intensos de creació!!! Esperem que el gaudiu tant com nosaltres!!

El podeu consultar i descarregar a la pàgina web del Teatre Lliure https://www.teatrelliure.com/ca/programacio/tots-els-espectacles/en-residencia

i en aquest enllaç: https://issuu.com/teatrelliure/docs/fanzine_8.06

Recta final!

Neus: teniu 30″ per grabar-vos agafant tres objectes que us emportaríeu a una illa deserta.

Magda: Val heu de fer un castell amb pila d’objectes en equilibri.

Repte Estela:

Repte Violeta:

Repte Alícia Recordeu dos moments del dia, des del confinament, en els que teniu una rutina. Un moment del matí i un del vespre en què sempre o molt sovint feu les mateixes coses. Recordeu com aneu vestits, quina activitat feu, en quin espai i recreeu-la en dues fotos. Una foto de matí i una del vespre. Penseu en la llum per que sembli matí o vespre.

Repte Aina: heu d’agafar objectes de persones que els caracteritzin i que ara no puguis veure.

SESSIÓ VIDEOTRUCADA

REPTE 1:

SERIE DE FOTOS DE GRUP SORTINT DEL CONFINAMENT: 

Avui ens traslladarem a llocs on tenim ganes d’estar. Tenim 5 minuts per trobar tot l’atrezzo i vestuari necessari per poder traslladar-nos i ens farem una fotografia de grup.

1. A LA PLATJA 

2. EXCURSIÓ A LA MUNTANYA ALS PIRINEUS A L’HIVERN 

3. A L’ESPAI (flotant)

4. DINS D’UNA PELI DE POR:

REPTE 2:

CREAR LLETRES PER FER UN TÍTOL (AMB OBJECTES O EL COS): 

Cadascú en farà unes quantes. Heu d’ensenyar-ho per zoom i fer la foto. Cada x temps canviem de lletra. Repte amb temps.

EXPOSICIÓ INTERACTIVA. / FOTOS CONFINADES. 

REPTE 3:

PARAULES: Agafeu un full i un rotulador. Us aniré dient els diferents apartats del fanzine (que és el que hem anat fent al llarg del curs) i heu de posar una paraula que ho defineixi i quan digui ok, totes l’ensenyeu a la càmera).

REPTE 4:

PREGUNTA: Us envio el fanzine per whatsup. L’heu de mirar i triar una pàgina que no tingui text i pensar una pregunta que voleu fer a la persona que llegirà el fanzine i que mirarà la pàgina. Escriure-la en un full, ensenyar-la a càmera i explicar per què.

Què farem què?

QUÈ ÉS UN FANZINE?
Un Fanzine és una revista feta i autoeditada (o sigui que la imprimeixen els mateixos autors, moltes vegades simplement fotocopiant-la) per apassionats d’un determinat tema: música, còmic, cine, literatura, futbol,etc. Ve de les paraules “fan” (aficionat) i “magazine” (revista).
Què té de diferent d’una revista normal? Doncs que té una llibertat molt més gran tant a nivell estètic com de contingut. O sigui, té una estètica molt trencadora i encaixa molt amb gent jove i no tant jove que té ganes de veure i llegir coses diferents de les que surten als mitjans normals. I de fet, és la manera que troben molts artistes de parlar del tema que els apassiona i parlant-ne amb les paraules que volen, sense censura ni restriccions de cap tipus.
PER QUÈ FEM UN FANZINE?
Per recollir el que hem estat fent aquest curs a CREADORS/CREADORES. Però sense haver de posar-nos a fer un àlbum o un recull de fotos típic, per tenir més llibertat, i perquè aquest últim projecte pugui ser tant creatiu com vosaltres decidiu! No hi ha límits. Aquí a continuació teniu alguns exemples de diferents fanzines (així us inspireu!). Després us explicarem com ho farem! A veure què us semblen aquests exemples. Llegiríeu una revista d’aquest tipus que us caigués a les mans?


REPTE FANZINE

I fins aquí la sessió!

ESCULTURES D’UN MINUT!

Seguim endavant amb el procés de creació! Avui Magda ens presenta uns quants reptes i no ens podem adormir perquè tenim un temps per fer-los.

Ens vam divertir molt!!

QUART REPTE:

LLIURE!!!

FEU SERVIR EL QUE VULGUEU!

(TENIU 10 MINUTS)

Els dubtes, les dificultats…

No hi ha res més a dir!!! Tot un exit!

23-4-2020 un Sant Jordi rapero!


PRIMERA PART: Per fer durant la sessió:

  1. Escriure el rap (mínim una estrofa). El tema és lliure, però
    veient els raps que ja vau fer tots i totes, tenen a veure amb com
    us sentiu, en com ser un mateix o una mateixa. Endavant amb la
    vostra creativitat!
  2. Gravar-te cantant-lo (per seguir bé el ritme, posa’t la base del
    rap i escolta-la amb cascos i així no perdràs el ritme mentre et graves
    cantant-lo). La base del rap us l’envio ara per whatsup.
  3. Grava també l’estribillo (posarem tots els audios alhora perquè
    sembli que canteu en grup). És un tros del rap que van fer el
    Christian i el Nico.
    No todas las personas tienen los gustos iguales
    Tienes que expresar tus propias personalidades
    Haz lo que te gusta, no hagas caso a los demás
    Sigue hacia adelante, nunca hacia atrás.

Us envio l’exemple amb el rap de la NEUS que ja va enviar fa
uns dies, perquè veieu com queda el muntatge. Ella va enviar un
audio on cantava escoltant la música amb cascos. L’audio l’he afegit
jo després i va molt bé perquè quadra perfectament!
ARXIUS ADJUNTATS:

BASE RAP
MOSTRA RAP NEUS
MOSTRA GRAVACIÓ ESTRIBILLO
SEGONA PART: EL VIDEOCLIP
(Termini entrega fins dilluns)
Farem un VIDEOCLIP amb el vostre rap!
Cadascú ha d’enviar unes imatges gravades amb vídeo
HORITZONTAL, on sortiu, o bé cantant el vostre tros +
estribillo. O bé, si voleu posar-vos creatives i creatius, podeu fer
qualsevol proposta d’imatges que us sembli que il·lustren o
acompanyen el tros de rap que heu creat!.
AQUÍ TENIU LINKS DE RAPS COM A MOSTRA.
ESCOLTEU-LOS QUE SEGUR QUE US AJUDA!
Videoclip del David, que va venir a fer-vos la sessió a
l’institut. Aquesta setmana passada el va estrenar, és de
la cançó NIÑO, que és la que vam escoltar a classe
sobre aquell nen refugiat que va morir en una platja.
L’altre dia vaig parlar amb ell i em va dir que us
l’ensenyés que li feia il·lusió que el veiéssiu i que també
volia veure com quedava el vostre rap final:
https://www.youtube.com/watch?v=vymqDU6AgXc
RAP ARGENTONA, que han fet uns nois d’un centre que
tenen transtorns de conducta, sobre les seves sensacions
durant aquest confinament. En conec un d’ells i vam
quedar que jo li enviaria el vostre quan estés acabat perquè
els hi ensenyés a tot el grup. La setmana passada el van
passar per Catalunya Radio:
https://soundcloud.com/user-305468027/streetvirus
RAP AT VERSARIS, un rap que ha fet un institut de
Sabadell, podeu veure com van fer la gravació:
https://www.youtube.com/watch?v=0XLqQLsNm-c