Qui té traça manual no pot patir gana…

Aquesta setmana hem pogut conèixer a un nou col·laborador, dins l’aventura que representa Creadors en Residència.

Es tracta de l’ARTURO CASTILLO, programador informàtic que està treballant en una aplicació web que serà el joc que els Nyamnyam estan coordinant.

L’Arturo sembla una peça important en aquest projecte, és programador, té sensibilitat artística (li encanten l’art i el disseny) i ha estudiat Teoria de la Literatura…

Tot plegat un perfil molt potent per a treballar en la creació del nostre projecte final.

Benvingut Arturo!

Laura Domingo i Jordi Sánchez.

INS. BARRI BESÒS.

Barcelona.

Qui té traça manual no pot patir gana

Variants i sinònims: Qui té traça manual no pot patir gana (BALBASTRE 1977).

Equivalents: Quien tiene arte va por todas partes [ES] (BALBASTRE 1977).

Font: Josep Balbastre i Ferrer (1977): Nou recull de modismes i frases fetes. Barcelona: Ed. Pòrtic.

Repte 3

Poc a poc, anem sortint d’aquest confinament… i els nostres alumnes van despertant a la realitat!

A poc a poc anem fent camí…

Bé alumnes, ja heu resolt el repte 2…

Aquí tenim la prova

AQUEST ÉS EL RESULTAT DEL REPTE 2!!!

Ara toca seguir el camí, I ara toca el tres, sí, el repte tres…

El repte d’aquesta setmana…

ens heu de fer arribar quatre fotos, sempre mitjançant el nostre canal de comunicació directe: Telegram.

 Aquestes quatre imatges seran:

  • D’un mapa
  • D’un transport
  • D’un objecte
  • D’un lloc que us agradi de fora de casa vostra

Us demanem que, a poder ser, les imatges o fotos estiguin clares i resolutives, per exemple, les que va enviar en Victor estaven súper bé pel que necessitem….

Apa, noies i nois del Besòs!

Salut i coratge!

Gràcies!

Laura, Jordi, Isaac, Ariadna, Iñaki.

REPTE 2

Participants de CREADORS en Residència, Avui us proposem el Segon Repte

Que què és un repte… ?

Busquem al diccionari…

REPTE : Objectiu difícil que constitueix un estímul i un desafiament per a qui se’l proposa.

TRANQUILS!!! que no us farem pujar una muntanya!!!

Serà molt més fàcil.

Primer, accedireu al Telegram desde l’ordinador, aquí teniu l’enllaç: https://desktop.telegram.org/

https://desktop.telegram.org/

o Des del mòbil: https://apps.apple.com/app/telegram-messenger/id686449807

I ara ve el nostre REPTE nº 2:

Ens haureu d’enviar per Telegram tres imatges:

  • Una FOTO del teu plat preferit.
  • Una FOTO de la portada d’un llibre.
  • Una FOTO d’un lloc de casa teva que t’agradi.

Dons apa! Noies i Nois del Barri Besòs ja teniu un nou repte!

Esperem les vostres fotos!

Fins la setmana Vine… volem dir fins al PROPER REPTE!

Ariadna, Iñaki, Isaac, Laura i Jordi.

CONFINAMENT, capítol….

De ben segur, que si fa uns mesos haguéssim fet una pregunta al carrer, a tres o quatre mils persones: Què vol dir estar confinat?

Quantes creieu que hagessin contestat correctament?

Anem a veure què diu el TERMCAT:

Fet de tancar algú dins un espai limitat.

El confinament es pot dur a terme per motius diversos, com ara per salut pública, per seguretat ciutadana o per l’aplicació d’una sentència judicial.

I què és una distòpia?

Segons la Viquipèdia: Una distòpia, contrautopia o antiutopia és una utopia negativa on la realitat transcorre en termes oposats als d’una societat ideal, és a dir, vers una societat opressiva, totalitària o indesitjable. El terme va ser encunyat com a antònim d’utopia i s’usa principalment per a fer referència a una societat fictícia (freqüentment emplaçada en el futur) on les tendències socials es duen a extrems apocalíptics.

Bé, dons aquesta és la realitat que estem vivint en aquests moments… tots tancats a casa, sota l’amenaça d’un virus… 40 dies tancats i sense saber quan podrem sortir…

Però el Projecte CREADORS EN RESIDÈNCIA 19-20, continua bategant, continua ben viu… Cada setmana, l’Isaac, l’Ariadna i l’Iñaki i nosaltres, la Laura i el Jordi, ens veiem les cares per vídeo conferència, per a parlar, planificar i tirar el projecte endavant! Ganes no ens en falten i creiem fermament en el que fem, anirem fins a la fi.

El projecte segueix, i un cop llançat el S.O.S perquè els alumnes contactin amb nosaltres, per tirar endavant, els proposem:

Hola a tothom!

En primer lloc, esperem que us trobeu bé i que estigueu aprofitant part d’aquest temps per fer coses que us agraden. En segon lloc, us escrivim perquè us trobem a faltar i volem fer-vos arribar aquest missatge:

“Aquí nyamnyam, l’Iñaki i l’Ariadna, esperem que estigueu bé. Fa un mes que vam tornar de Mèxic, just quan va començar el confinament. Ens hagués agradat molt tornar a veure’ns: volíem cuinar, jugar, passejar, fer teatre fent de nosaltres mateixos… i acabar de donar forma al projecte. Ara, amb la nova situació, portem uns dies pensant amb l’Isaac, el Jordi i la Laura com fer-ho igualment. Ens sembla important acabar el que vam començar al setembre i en tenim moltes ganes!

Quina forma podria tenir? Us proposem crear una aplicació en forma de joc, una app que pot funcionar al mòbil o a l’ordinador. Per jugar dins o fora de casa, individualment o en grup, i la idea és generar els continguts amb vosaltres. Per crear el joc, us enviarem un repte setmanal que us arribarà cada dimarts. El divendres 29 de maig volem tenir l’aplicació acabada i estrenar el joc.

1ER REPTE: Volem crear un grup VIRTUAL DE TROBADA . D’aquesta manera podrem treballar junts, será molt guai perquè podrem utilitzar-la amb el mòbil o amb l’ordinador.

Així que el repte és afegir-nos a aquest grup durant aquesta primera setmana! Fàcil, oi? Quan la tinguem  ens podrem escriure i allà us trobareu una sorpresa per seguir creant la nostra app del joc!

http://blocsenresidencia.bcn.cat/barribesos1920/wp-admin

I fins aquí la informació de la primera setmana, grup!

Us demanem, si us plau, que la primera persona que llegeixi aquest mail, en faci foto i la passi per WhatsApp a la resta del grup amb qui té contacte perquè la info arribi a tothom.

Moooooooltes gràcies!

Cuideu-vos. Una abraçada,

Iñaki, Ariadna, Isaac, Jordi i Laura

Us anirem informant…

FINAL de TRIMESTRE

L a presentació del treball fet durant aquest trimestre:

Som els alumnes d’En Residència i, com ja sabeu, som els mateixos que en el primer trimestre perquè aquest projecte dura tot el curs. Som la Nayara, la Saray, la Hiba, el Derek, l’Encarni, l’Andrea, la Saray, la Mariam, el Víctor i el Vasile.

Avui us parlarem dels tres elements bàsics de la nostra feina aquest segon trimestre. En primer lloc, volem parlar de la Sessió de Contaminació. La Sessió de Contaminació va ser una jornada que vam dedicar un divendres a compartir el nostre projecte amb altres alumnes del centre.

Ens vam organitzar per veure com fer perquè alguns alumnes de l’institut poguessin assistir a la nostra sessió de contaminació. Vam pensar a fer un sorteig. Primer vam fer uns papers per poder posar els noms i els cursos dels alumnes i vam anar per les classes a veure qui volia assistir a la sessió.

El dia de la sessió, el divendres 24 de gener, ens vam reunir tots els que van guanyar el sorteig a la cuina per començar amb la jornada.

Vam fer grups i cada grup havia de cuinar una recepta dirigida per nosaltres:

– Hiba i Saray C: macarrons

– Nayara i Encarni: postre

– Victor i Andrea: segon postre i llimonada

– Saray J i Mariam: truita de patata amb pebrot verd

– Derek i Vasile: rotllets de pernil i formatge

Al final de la sessió vam fer com un buffet per compartir-ho tot en què cadascú tenia el seu plat i agafava de cada recepta.

Per acabar, vam comentar tots els plats i els vam explicar què fem en el nostre projecte.

A més, de la Sessió de Contaminació, també us volem contar que el divendres 14 de febrer vam visitar el MACBA.

El MACBA és el Museu d’Art Contemporani de Barcelona i té moltes sales. Les sales que més ens van agradar van ser la dels anys 70 i una sala molt fosca on hi havia uns pufs. També va ser molt guai un vídeo sobre els Beatles que vam mirar i una activitat en què vam haver de dissenyar un fullet.

Finalment, volem explicar-vos que estem creant un joc que, al mes de maig, serà el nostre producte final. Per començar a tenir idees, l’Iñaki i l’Ariadna ens van portar uns quants jocs: Piratatak, Yooloo, Virus, Set, Pizzeria Italia i Uno.

Amb aquests jocs vam decidir algunes coses que volem que tingui el nostre joc:

● Diferents reptes: mímica, dibuixar, interpretar, explicar…

● Colors

● Temps limitat per fer les diverses proves

● De dos a infinits jugadors

● Sumar punts ● Daus

● Partides ràpides

● Taulell i cartes fets amb material reciclat (cartró)

● Nivells de dificultat

● Mida adequada per poder transportar-lo

● Totes les edats

També haurem de dissenyar les regles que ens permetran jugar-hi. I per ajudar-nos amb la nostra tasca, divendres passat vam rebre la visita de la Jara Rocha.

Amb la Jara vam fer una sortida curta pels voltants de l’institut i ens vam fer moltes preguntes sobre què és tecnologia i com funciona. Moltes gràcies per la vostra atenció.

Ens veiem al tercer trimestre!

Visita de la Jara Rocha

Avui ens ha visitat la Jara Rocha

L’Objectiu? fer reflexionar als participants en la Residència, sobre la tecnologia i la seva aplicació dins la ciutat… Hem sortit a passajar i fer fotos al barri… això és el que han captat…

A partir de les imatges captades s’obert un debat sobre l’ús de les tecnologies dins la ciutat utilitzant un joc de cartes…

De manera lúdica, la Jara ha concienciat els estudiants de l’us, a vegades nociu, de certes tecnologies… mitjançant el joc de cartes!…

El MACBA

El divendres 14 de febrer vam visitar el MACBA.

El MACBA és el Museu d’Art Contemporani de Barcelona i té moltes sales. Les sales que més ens van agradar van ser la dels anys 70 i una sala molt fosca on hi havia uns pufs. Allà vam fer unes activitats que ens havia preparat l’Isaac.

Vam fer grups i tirant un dau, ens tocava fer una activitat o una altra, va ser Xulo!

També va ser molt guai un vídeo sobre els Beatles que vam mirar i una activitat en què vam haver de dissenyar un fullet.

Vam visitar diverses sales, molt interessants

El que més ens va agradar és que estàvem sols al museu, no hi havia ningú, va ser especial…

També ens va agradar molt l’exposició de Cartells sobre la guerra civil.

Al final vam veure un quadre que ens va cridar molt l’atenció…

El profe ens va explicar que l’havia pintat un artista de Nova York anomenat Jean Michel Basquiat!

https://ca.wikipedia.org/wiki/Jean-Michel_Basquiat

uploads3.wikiart.org/images/jean-michel-basquia...

Va ser un matí plujós, molt ben aprofitat.

El joc és tornar a la infància, a ser nenes i nens…

Fa de bon jugar quan es guanya.

Carta a terra sempre mou guerra.

Fer el doble joc.

Joc mal començat mai no pot ésser ben acabat.

Qui no vulgui perdre, que no jugui.

Jugar es compartir, col·laborar, pensar, resoldre, somriure…un camí cap a la felicitat!

https://www.molletvalles.cat/assets/Documents/19239_FRASEOLOGIA-del-mn-del-joc.pdf

Dons sí, ara va de debò, vull dir, ara va de jocs!

En aquests moments estem experimentant amb el joc.

L’objectiu dels nyam-nyam és que els nostres residents aprenguin regles de jocs diferents, dinàmiques de competició, pals, colors, números, estratègies… per tal de posar a l’olla tot el que s’ha fet fins ara, amb l’objectiu de crear el joc dels estudiants de INS. BARRI BESÒS, el nostre joc, únic, exclusiu, personalitzat, creat del no res… en fi, el nostre…

Brillant l’Encarni proposant noves maneres de jugar a l’UNO, inventades per ella i la seva germana quan s’avorreixen!

Fantàstic el treball de la Saray de Jesús amb el joc dels pirates!

I el del Vasile amb la Pizza Italiana, i el de… comproveu…

Laura Domingo i Jordi Sánchez.

INS. BARRI BESÒS.

Barcelona

CONTAMINATION SESSION… or… POLLUTION SESSION?

Hola, aquesta sessió l’hem dedicada a donar a conèixer la feina que se està fent dins el nostre projecte a la resta de l’institut.

La veritat és que el nom fa mal de sentir… amb la grip que fa dies que ens persegueix, el Glòria i altres espècimens de poc fiar, sessió de contaminació posa la pell de gallina, és per això que hem decidit dir-li contamination session que sona a Jazz session… i sembla més interessant i saludable…

El cas es que divendres la vàrem portar a efecte. Primer havíem organitzat un sorteig a cadascuna de les classes del nostre institut de manera que sortís un guanyador i un suplent de cada grup, que assistiria, de manera activa, a totes les activitats proposades pels nyam nyam i els participants en el projecte. Els professors també estaven convidats a assistir-hi! Una representació global de tot l’Institut.

Prèviament, els estudiants havien fet grups i havien decidit què cuinarien, com ho farien i de què parlarien amb els convidats durant el procés de creació.

Un bon sidral!… unes 25 persones a més del grup de Creadors En Residència!

La veritat és que tot va sortir d’allò més bé, va ser un goig veure el treball de tots en directe, de com els nostres Creadors, sota les suggeriments de l’Iñaki i l’Ariadna, donaven ordres, controlaven els tempos, executaven… un autèntic plaer.

Un grup es va encarregar de preparar un gran truita de patates i pebrots,

un altre de cuinar pasta amb la Salshiba de tomàquet,

un altre va preparar les begudes: llimonada feta amb llimones espremudes i rotllets de pernil i formatge,

un altre grup va preparar el pastís, i per últim el cinquè va preparar una espectacular macedònia de maduixes, xocolata i fruits secs, nous i avellanes, que ells mateixos varen pelar!

Tot plegat, cuinat, menjat i la cuina recollida i neta en dues hores!. Va ser una fantàstica jornada! Gràcies nois i noies del projecte!

Aquí teniu la seva experiència, tal i com la van viure ells…

Rotllets de pernil i formatge.

Divendres 24 de gener vam anar a la cuina a començar un sessió contaminació.es tracta-va de donar a conèixer la nostra feina a creadors residencia, a un grup representatiu del nostre institut.

El Vasile i jo, el Derek, ens vam dirigir a la cuina. El nostre grup de treball estava format pel  Noah  i el Hamza de 2n d’ESO. També hi havia la Hajar de 3r d’ESO. Ens tocava cuinar rotllets de pernil i formatge i fer llimonada. Vam treballar super bé.

Estavem tranquils per la feina, perqué saviem el que havíem de fer. Tot va sortir super bé.

A totes les  persones i també als professors els va agradar el nostre plat.

DEREK ESCALONA I VASILE RUPA.

   Contaminació de Mariam i Saray

La Saray i jo vam anar a pels nois que van guanyar el sorteig i ens vam dirigir cap a la cuina. Quan vam arribar ja estava tot preparat per cuinar i varem donar les gràcies a tots els que van venir. 

Vam començar a cuinar i el primer ingredient van ser les patates i el pebrot, després vam trencar el ous i els varem batre.

Vam agafar les patates i les vam coure una mica perquè havien de quedar-se un poc crues, també vam agafar els pebrots i els vam tallar en quadradets i els vam fregir. 

Ho vam mesclar tot, vam agafar una paella li haviem de posar una mica d’oli. Vam agafar la mescla i la vam posar a la paella. Aleshores vam esperar que es fes i els altres també. Mentre vam preparar la taula per menjar i vam fer revistes sobre la nostra feina  per als convidats.

Quan vam acabar tot, vam fer una cua per fer com un bufet lliure i tots agafàvem el que volíem.

MARIAM MEKANTSISHVILI  i SARAY DE JESÚS.

CONTAMINATION KITCHEN

El divendres 24 de gener, vam fer la sessió de contaminació.

Ens vam ajuntar amb el nostre grup que estava format per nosaltres dos  i dues  noies de tercer de l’ESO, la Carmen i la Yaiza.

Vam cuinar un pa de pessic i el vam fer amb els ingredients següents: farina per a pa de pessic, 6 ous, oli, iogurt, xocolata i llevat.

Vam remenar tots els ingredients i vam ficar la mescla al forn.

Ens vam sentir molt bé ja que el pa de pessic estava molt bo, però a l’hora de fer l’activitat una de les noies gairebé no ens deixava fer res perquè ho volia fer tot ella i, quan ho fèiem nosaltres, ens deia que ho estàvem fent malament. Deia que el seu germà era cuiner i ella ho sabia tot, va ser una pesada. Això pensem: no volem fer sentir malament a ningú, però aquesta és la nostra opinió.

VÍCTOR RODRÍGUEZ i ANDREA HERNÁNDEZ

CONTAMINACIÓ

La nostra experiencia va ser molt bona ens va agradar moltissim.

El que  vam fer va ser macedònia amb aquests ingredients: kakis, maduixes, taronges, pomes, mandarines, xocolata per ratllar-la i fruits secs.

Primer de tot, vam tallar les maduixes, mentres altres pelaven les nous i altres els kakis i després van esprémer les taronges i les mandarines.

Vam apartar un got per a una noia que es al.lèrgica a la taronja.

El nostre grup estava format per: un nen de 1r eso que es diu Omar, un altre de 2n Eso que es diu Yulen i l’ultim es diu Amine del curs 1r de Batx.

Ens ho vam passar molt bé cuinant i menjant amb tothom.

NAYARA ARCE i ENCARNI FERNÁNDEZ

CONTAMINA-PASTA

El divendres dia 24 de gener a l’Institut Barri Besòs vam fer una sessió de contaminació acompanyats d’alguns alumnes del centre.

El meu grup estava compost per: Elhadji de 1r de Batx, i dos nens de 1r de l’Eso.

Jo i la meva companya Saray, vam organitzar el nostre grup en parts, ja que nosaltres teníem la tasca de fer els macarrons.

Elhadji va posar a coure els macarrons, i els dos nens de 1er, l’Isaac i jo, ens vam posar a pelar i tallar els 2 quilos de tomàquets.

Vam complir cadascun amb la seva tasca, i vam aconseguir fer la salsa de tomàquet i fer els macarrons.

Quan ja ho teníem  tot preparat, ens vam parar a menjar tot el que havien fet també els altres grups: rotllets de pernil i formatge, truita, macedònia, pastis, beguda de llimona i els nostres macarrons.

Em vaig posar nerviosa perquè feia olor a cremat i pensava que era la nostra salsa o els macarrons, pero no eren els plats del nostre grup.

Al començament el nostre grup tenia cara d’avorriment, pero mentre passava el temps es veia com anaven divertint-se. 

Finalment, vam passar una estona molt agradable.

HIBA EL KARFADI i SARAY CORTÉS

Laura Domingo i Jordi Sánchez.

INS. BARRI BESÒS.

Barcelona.