ESDEVENIM DIGITALS! :D

El nostre projecte ja anava una mica de tot això, i ara amb el confinament, continuem treballant connectades online! Ara som més digitals que mai 🙂 Fa unes setmanes vam posar en marxa el compte d’Instagram que ja us hem presentat, on anem pujant exercicis amb unes premisses que pactem per xat col·lectiu.

Funcionen com a micro-assajos que són com les peces d’un puzle. A poc a poc anem completant el nostre relat col·lectiu, descentralitzat, plural i hipperconectat <3

Ens agrada especialment utilitzar veus electròniques, avatars i altres miralls per a parlar-nos a través de les xarxes socials sense haver d’exposar les nostres identitats “reals”.

Aquí podeu veure algunes mostres:

View this post on Instagram

Opción 2 🤭

A post shared by ʜɪᴘᴘᴇʀᴄᴏɴɴᴇᴄᴛᴀᴛxs🍀 (@hipperconnectatxs) on

Així llueix el nostre xat de treball:

A més de toooot el que estem treballant, en el meu propi confinament com a artista resident, ara a casa meva, estic desenvolupant una sèrie de peces de tela, unes banderes que vaig fent amb frases de les alumnes, que van ser creades quan encara teníem classes presencials.

Aquí us deixo algunes imatges:

VÍDEO-TROBADES

Com estan fent en uns altres instis, nosaltres també ens trobem per videoconferència. En aquesta ocasió decidim acomiadar-nos ensenyant-nos els peus 🙂
Falten els de Dario que va fer l’acció a càmera tancada, i uns altres que no van ser captats per l’emoció del moment.



I aquí una foto una mica més seriosa de nostra video-trucada

SEGUIM CONFINATS

Durant aquest confinament hem seguit treballant en el nostre compte d’Instagram com ja vam explicar.

Hem continuat penjant coses i una de les tasques que hem fet ha sigut fer 2 vídeos.

VÍDEO 1

En aquest vídeo el que s’havia de fer era gravar en un primer pla un altre mòbil reproduint 10 segons d’una cançó. La cançó podia sonar des de YT, Spotify o qualsevol altra app musical. La cosa divertida d’això és que al final van quedar molts vídeos amb música molt diferent que ens agradava a cadascú. Us deixaré alguns exemples:

I van acabant sortint molts altres estils de música.

VÍDEO 2

Aquest altre vídeo tractava de gravar un aparell elèctric que tinguem per casa i emeti soroll. Aquests vídeos van quedar molt guais i van sortir molts aparells diferents. Aquí teniu alguns exemples:

Si voleu veure més vídeos, el nostre nom d’Instagram és hipperconnectatxs o també podeu escanejar aquesta imatge per entrar al nostre perfil:

SEGUIMENT DES DE CASA

Aquí us explicarem el seguiment del nostre projecte d’en residencia des del confinament, tots tancats a casa.

Ens estem comunicant entre tots a través d’un grup d’instagram en el que estem tots inclosa la nostra artista, i hem creat un compte per anar pujant la feina feta.

El nostre projecte anomenat “Hipperconnectxts sembla que treballar on line li va com anell al dit.

En aquest grup l’Irma Marco ens envia el que hem de penjar i cadascú ho va fent pel seu compte.

Malgrat anem fent forces coses, res millor com estar a l’institut i veure’ns les cares. Les abraçades ara ens fan molta falta i no les tenim.

VISITA A FABRA I COATS

El passat dimarts vam anar a visitar Fabra i coats que és el lloc on la nostra artista l’Irma Marco crea els seus projectes, ara mateix fa aquí el nostre projecte de ” En Residència”.

Primer vam donar una volta per on estaven ubicades les oficines, després pujant un pis estaven els estudis/tallers  dels artistes com l’Irma que fan els seus projectes , allà ens vam trobar a un grup d’estudiants que estaven preparant una creació entre tots.
Aprofitant el lloc vam gravar uns vídeos amb les nostres frases, utilitzant un esbós que havia fet l’Irma pel seu compte.
Per acabar vam estar veient una exposició d’un altre artista que estava expossada en un altre espai.

QUÈ ERA FABRA I COATS ?

La Fabra i Coats era una fàbrica de la companyia
Anònima Filatures de Fabra i Coats Successora de
Fabra i Portabella amb el grup britànic J&P Coats
Ltd, convertint-se en la primera inversió estrangera
en l’economia industrial a Catalunya.

LOCALITZACIONS

L’Irma ens va ensenyar un esborrany de la seva idea sobre el collage en un powerpoint

Com no ens va acabar d’ agradar l’idea vam proposar caviar-ho una mica i fer-ho més a la nostra manera.

L’Irma ens va proposar anar al pati per buscar llocs que ens agradés per posar el futur collage.

Anem fent fotos quan veiem una paret interessant !!

PARAULES TÈCNIQUES

Estem treballant paraules bastant tècniques dins del món de l’art. A continuació us direm el seu significat:

Pachwork: teixit fet per la unió de petites peces de teixit cosides per les vores entre sí; amb ell es confeccionen cobrellits, tapissos, catifes, etc…

Collage: tècnica pictòrica que consisteix a enganxar sobre una tela, paper, o altre superfície d’altres materials, com paper, tela, fotografies…

Coloredself: de un sol color, i es natural o original, com tela.

Creació col·lectiva: creació col·lectiva es el nombre donat a la obra, muntatge, posta en escena o espectacle que no firma un autor sinó un grup de creadors y com fruit del seu treball en col·laboració.

Work in progress:el work in progress fa referència al propi procés de creació d’un producte o servei als clients o usuaris dels mateixos.

Site especific: l’art específic del lloc és una obra d’art creada per existir en un lloc determinat. Típicament, l’artista té en compte la ubicació mentre planeja i crea l’obra d’art .

Ens diuen que és interessant tenir vocabulari nou, nosaltres no ho tenim tan clar que aquestes paraules les fem servir.🤔

GRAMÀTICA MUSICAL 2

Vam continuar buscant localitzacions pel projecte, encara que tenim més clar que farem, una mena de mural/collage en una paret.

Per començar la sessió vam fer la dinàmica d’activació que va ser en parelles, consistia en un massatge amb bosses d’aigua. L’objectiu era relaxar al company encara que no va sortir molt bé, necessitàvem silenci i no vam aconseguir-lo. El riure ens acompanyava continuament.

La següent activitat consisteix a fer 3 frases i passar-les a estil musical, però amb una condició, utilitzar dues de les paraules que ens donaven, una era més difícil que l’altre, llavors havíem de buscar el significat per quan formem la frase tingui sentit.

El primer grup d’en Dario, Noelia, Joana, Razvan i Lucas tenia com a paraules, apropiació com a paraula fàcil i metadades com a paraula difícil. Que és una metadada? “datos acerca de los datos”. Les 3 frases finals van ser:

Un dato de la mayonesa es que es blanca, y un dato de ese dato es que es un color, toma metadato!

Apropiandome de ti desde 2005 bb.

Se tu Instagram sin filto.

La van representar amb alguna decoració com ulleres i fotos en el movil.

El grup format per l’Irene, la Nayat, el Sergio, el Raul i la Judith van tindre com a paraula fàcil col·lectiu, i com a difícil Reconeixement facial. Que es Reconeixement facial? És la funció moderna del mòbil, que consisteix en el fet que per desbloquejar-ho et reconeix la cara. Van sortir aquestes 2 frases:

El col·lectiu de l’amistat és més fort que cap fet.

El teu reconeixement facial no t’amagarà tota la vida.

Ho van representar amb una escena de baralla en la que van sortir les dues frases.

Per finalitzar l’activitat el grup de la Laia, Marc, Sheyla i Andrew. Els va tocar com a paraula fàcil “internet contamina” i com a paraula difícil “codi obert”. Que és “codi obert”? És un model de desenvolupament de software basat en la col·laboració oberta. Va sortir com a frases:

Si el internet contamina deberia decirle inter-brut.

El internet contamina el planeta i tu.

El codi obert es accesisble a tot arreu.

CONEIXEM REFERENTS

En aquesta sessió la nostra artista l’Irma Marco va voler ensenyar-nos referents per al nostre projecte.

Ens ha parlat de Franz Kafka que ens ha donat a conèixer els seus llibres i a Odradek

Franz Kafka va ser un escriptor bohemi, que va escriure en alemany.  La seva obra, una de les més influents de la literatura universal, és una de les pioneres en la fusió d’elements realistes amb fantàstics, i té com a principals temes els conflictes paternofilials, l’ansietat, l’existencialisme, la brutalitat física i psicològica, la culpa, la filosofia de l’absurd, la burocràcia i les transformacions espirituals. Va ser autor de les novel·les: El procés, El castell i El desaparegut, la novel·la curta, la metamorfosi i un gran nombre de relats curts.


LAS PREOCUPACIONES DE UN PADRE DE FAMILIA

Les preocupacions d’un pare de família és un conte
curt escrit per Franz Kafka .
El conte tracta sobre una petita criatura
anomenada Odradek :
El seu aspecte és el d’un fus de fil, pla i amb forma
d’estrella, i la veritat és que sembla fet de fil, però de
trossos de fils tallats, vells, nuats i entremesclats, de
diferent classe i color. No només és un fus; de centre
de l’estrella surt un palet transversal, i en aquest palet
s’articula un altre en angle recte. 
El conte va ser escrit entre 1914 i 1917.

HISTORIA DE ODRADREK


Odradrek és un objecte híbrid que està format per fil pla amb forma d’estrella. Aquest objecte surt a un llibre que es diu “Las preocupaciones de un hombre de familia” de Franz Kafka. En principi Odradrek és un objecte inútil que no serveix per a res no és posible definir exactament que és el Odradek, ni tampoc que es lo de Kafka creía que Odradek era el moment d’escriure la història. Peró
o seguixen guardan a casa i no o tiren a la brossa i axio a servit per fer compracions amb altres objectes.

La relació que té tot això amb el nostre projecte és que una cosa hibrida està creada per diferents coses com la nostra creació que esta formada per diferents idees cohesionades.

GRAMÀTICA MUSICAL

Hem arribar ja a la meitat del projecte i estem contínuament buscant idees i localitzacions per nostre producte final.

Aquesta activitat, consistia que a partir d’uns grups crear frases noves i dinamitzar-les musicalment.

Per començar el primer grup compost per Irene, Nayat, Sergio, Judith i Raúl. Que amb moltes frases, van obtenir la clau del seu treball; “Ser tu momento más improvisado” la frase estrella amb la qual, la van representar mentre dos companys cantaven i els altres l’acompanyaven amb un ball espectacular.

Seguidament, el grup format per Laia, Marc, Sheyla i Andrew, van utilitzar la següent frase; “els mòbils FUN la vida mes avorrida”, però això es van ajudar d’una base de rap i el traductor de Google per reproduir aquella frase.
Aquesta frase utilitzava un doble sentit.

Per acabar, l’últim grup format per: Dario, Noèlia, Lucas, Joana i Razvan, que van anar creant moltes frases que rimaven amb la finalitat de crear un rap. La lletra era la següent:
Las frases son nuestras,
nuestras referencias
las creamos y juntamos
y con ellas rapeamos.

Nosotros las elegimos
nosotros las disfrutamos,
Por insta las buscamos
con ellas nos identificamos

La Irma nuestra artista
nos aguanta sin parar
y el Vicent y la Imma
nos mandan a callar.

Este es nuestro rap
y acabais de alucinar
y la mejor nota nos vamos a llevar.

·De fons vam posar una base de rap.

Sessió de contaminació, 3 de Febrer: Presentem “En Residència” als nostres professors

A la sessió de contaminació d’aquest any vam voler sorprendre el professorat de tercer, uns quants alumnes bvàrem anar a fer la presentació del nostre projecte d’En Residència amb l’ Irma, el Marc i els profes que ens acompanyen durant tot el curs. També vàren venir representants del consorci.

La primera activitat que els vàrem demanar consistia en que tots ells havien de buscar als seus mòbils una fotografia que els representés o d’alguna cosa que els hi agradés.

La segona activitat que consistia ens seleccionar 10 segons d’una cançó, nosaltres aniriem gravant totes i així aconseguiríem una composició conjunta.

Després l’Irma Marco acabava d’explicar el projecte.

Aquí us deixem la versió en audio i la versió mp4

PART 1:

PART 2: