Totes les entrades de JoseMaaaaaaa

SORTIDA A LA FUNDACIÓ MIRÓ

El passat divendres 24 d’abril vam anar a la fundació  Miró i vam visitar amb una guia una gran part de  l’edifici. Aquest museu és molt especial ja que està dissenyat per que a totes les habitacions  hi arribi llum natural. Primer vam veure les obres del final de la seva etapa com a pintor i algunes de les seves escultures fetes amb col·laboració d’altres. Després vam començar a veure algunes de les seves primeres obres. Finalment vam anar a la terrassa del edifici on es veia tota una part de Barcelona i del Tibidabo. El que més ens va agradar va ser una font de mercuri que hi havia al exterior de la fundació.

Jordi Pompas i JoseMª Larrainzal

Poema

L’alegria de les nits d’estiu

la diversió al terra sota el sol,

en els dies calorosos d’estiu

amb l’amor, el somriure de la família

i l’alegria en les festes amb els companys.

Tinc els ulls plens de por per la felicitat:

tot és una fantasia.

Resultado de imagen de estiu

Jose Maria

Visita al MACBA

El passat divendres dia 19 de desembre a les 11:00 teníem que anar al MACBA, però primer vam anar a agafar el nostre marcador. A continuació vam esmorzar de camí fins a la parada d’autobús on vam agafar l’ H12.

Quan vam arribar a la plaça Universitat ens vam baixar i vam caminar per un carrer fins arribar al MACBA, on ens van posar un adhesiu  per poder entrar. A continuació la guia ens va mostrar l’estructura del MACBA a través d’uns plànols.

Allà vam veure una obra d’en Tàpies que constava d’un llit molt gran i unes cadires col·locades en forma de casament, En la següent sala hi havia una obra amb un ós dins d’un escenari que semblava que estiguessis a dins de l’obra. A l’altra sala hi havia unes obres que eren com els símbols de bancs i finalment per acabar aquesta visita vam agafar el nostre marcador i el vam posar en un lloc on ens agradés. Llavors, en Francesc ens va fer una foto. Finalment vam marxar cap a casa.

Jose Mª Larrainzal 3C

Els antics també marquen el món

La cova d’Altamira està  situada dintre del territori de Santillana del Mar (Cantàbria, Espanya), prop de la capital municipal. S’hi conserva un dels cicles pictòrics més importants de la Prehistòria. Pertany als períodes Magdalenià i Solutrià, dins el Paleolític Superior. El seu estil artístic constitueix la denominada escola franc-cantàbrica, caracteritzada pel realisme de les figures representades. Va ser declarada Patrimoni de la Humanitat el 1985.Les pintures d’Altamira, descobertes el 1879 per Marcelino Sanz de Sautuola, suposen el primer conjunt pictòric prehistòric de gran extensió conegut en el moment. Tal descobriment determina que l’estudi de la cova i el seu reconeixement aixequi tota una polèmica respecte als plantejaments acceptats en la ciència prehistòrica del moment.