Selfie Gegant

Jo he fet aquest dibuix  basant-me en un home i amb l’hivern. També hem vaig fixar en el dibuix que va fer en Francesc i vaig intentar fer servir algunes coses que havia posat.

Primer vaig fer un cap gran i després el cos, les mans a les butxaques i unes cames grosses. A continuació vaig fer el fons, un prat amb flors.

Per acabar vaig posar una mica de color vermell i groc per l’abric del meu personatge.

Jordi Pompas

Selfie gegant

El divendres 23 de gener en Francesc ens va proposar fer com un ”selfie” o el dibuix d’una persona qualsevol.  Ens va recomanar que fos simple i que no feia falta que sigues el retrat idèntic d’una persona. És a dir que fos esquemàtic.

Va començar en Francesc amb un exemple, va reproduir el seu primer dibuix de quan tenia  4 anys.

Després ens va tocar fer-lo nosaltres. Jo que ja en tenia una idea inspirant-me en el del Francesc vaig començar, fent un dibuix que també és de quan era molt petit.

Sense voler em va quedar molt pegat a la part superior, llavors vaig decidir fer alguna cosa, ja que sino el dibuix quedava flotant, llavors vaig dibuixar un mur de maons per sota.

Els colors que vaig triar van ser el marró pels maons, i el blau pel cel. Però com quedava  el personatge tot blanc en Francesc  em va dir que podria pintar els pantalons o la samarreta groga, ja que el groc és complementari del blau i queda bé amb el marro.

Excursió al MNAC

El passat divendres 16 de gener vam fer una excursió al MNAC, el museu nacional d’art de Catalunya, situat en la plaça Espanya. Vam veure obres del romànic, del gòtic, art modern, etc…

Les obres que més em van agradar van ser les del art modern. Una en concret em va cridar molt l’atenció. Era una pintura on sortia en Ramon Casas i en Pere Romeu en un cotxe de l’època. Em va sorprendre bastant. Quan vam acabar ens vam anar tots a casa.

Autor: Ramon Casas

Daniel Giner Herrero

Sortida al MNAC

El divendres 16 de Gener vam anar al MNAC. Per fer-ho vam sortir del institut a les 10:00, després vam agafar els ferrocarrils catalans fins a plaça Espanya. A continuació vam pujar les escales fins arribar al museu, allà ens esperava el Francesc i l’Agnès.

Dintre ens esperava una guia del museu, molt agradable. Ens va fer una introducció i vam començar la visita, que tractava sobre l’art modern i romànic.

A mi l’obra que mes em va agradar va ser una obra del Ramon Casas que es deia” toros (cavalls morts) o a l’estiu, tota cuca viu. Em va impactar bastant perquè els toros m’agraden bastant.

Museu Nacional d'Art de Catalunya | Toros (Cavalls morts)            PATRICIA IGLESIAS SÁNCHEZ

Lapidació de sant Esteve de Boí, una imatge del MNAC.

El passat divendres 16 de gener vam visitar el Museu Nacional d’ Art de Catalunya, el MNAC.

Està ubicat al Palau Nacional de Montjuïc, construït per a l’Exposició Internacional de 1929. És un edifici poc original, però que té unes vistes de Barcelona impressionants.

De tot el que vam veure el que més amb va sorprendre va ser la part de l’ art romànic, pels anys que tenien les pintures, per la forma que les van transportar, etc… Però dins de l’ art romànic, em va cridar l’ atenció la Lapidació de sant Esteve de Boí.

En aquesta pintura es representa les creences d’ aquella època:  s’ havien de comportar bé ja que si no creien que Déu els castigaria.           Per això a la pintura es veu com Sant Esteva està demanant al Senyor que li deixin de tirar pedres els altres homes.

Albert Sanz

Visita al MACBA

El passat divendres dia 19 de desembre a les 11:00 teníem que anar al MACBA, però primer vam anar a agafar el nostre marcador. A continuació vam esmorzar de camí fins a la parada d’autobús on vam agafar l’ H12.

Quan vam arribar a la plaça Universitat ens vam baixar i vam caminar per un carrer fins arribar al MACBA, on ens van posar un adhesiu  per poder entrar. A continuació la guia ens va mostrar l’estructura del MACBA a través d’uns plànols.

Allà vam veure una obra d’en Tàpies que constava d’un llit molt gran i unes cadires col·locades en forma de casament, En la següent sala hi havia una obra amb un ós dins d’un escenari que semblava que estiguessis a dins de l’obra. A l’altra sala hi havia unes obres que eren com els símbols de bancs i finalment per acabar aquesta visita vam agafar el nostre marcador i el vam posar en un lloc on ens agradés. Llavors, en Francesc ens va fer una foto. Finalment vam marxar cap a casa.

Jose Mª Larrainzal 3C

MANS EN POSITIU

El Divendres 9 de Gener vam fer un mural de  mans en positiu amb el Francesc Torres. Es tractava de posar pintura acrílica en una safata, posar les mans  i després  posar-la en un paper llarg.  Les pintures que vam emprar eren  de color negre i vermell però nosaltres les vam barrejar  i vam obtenir el color marró. Després vam afegir una mica  d’aigua i ho vam barrejar amb un pinzell.  Jo vaig utilitzar el vermell perquè m’agrada molt aquest color. Vaig posar la mà  al paper diverses vegades.  Després em vaig rentar les mans i tots els companys i companyes vam recollir i netejar.

Aya M’rabet Lamarti  3rB

IMG_0754 IMG_0749

Pintem amb les mans

El dia 9 de Gener tota la classe ens vam reunir en la sala de creadors en residència, amb la finalitat de continuar amb les nostres creacions d’art, amb l’ajuda dels professors, Toni i Irene,  i el nostre amic i artista, Francesc Torres.

El primer mural que vam fer, va començar sent tot blanc, i va acabar sent tot ple de colors, amb totes les nostres mans unides, impregnades en el paper. En aquest mural vam utilitzar els colors vermell i negre, i amb aquest dos colors barrejats vam ficar una mica de marró.

El segon mural estava inspirat en les antigues coves dels nostres avantpassats prehistòrics. En Francesc va pintar un bisó, mentre que nosaltres vam fer el cel, els núvols i un petit camí d’arbustos amb flors vermelles.

I així finalitzem el nostre 9 de gener, transformant dos grans papers blancs en dos grans murals plens de colors i vida.