26/12/2014

Des de L’Automàtica EN RESiDÈNCiA a l’Institut Poeta Maragall https://blocsenresidencia.bcn.cat/poetamaragall1415/?p=67

El día 26 de noviembre teníamos cada uno una lista elaborada con todas nuestras preguntas y de de esta lista escogíamos dos preguntas; las que más nos gustaban. De estas dos seleccionábamos una que es la que irá impresa en la bolsa. Después teníamos que crear un diseño de las letras de la frase escogida – con los consiguientes pasos, diseño de letras, recorte, y pegarlas a un tipo de goma para poder ponerlas una bolsa .

25/11/2014

Des de L’Automàtica EN RESiDÈNCiA a l’Institut Poeta Maragall https://blocsenresidencia.bcn.cat/poetamaragall1415/?p=65

Este día , teníamos que escoger una pregunta que nos hacíamos a nosotros mismos y ponerla en una bolsa para que la gente de la calle que lo lea y que se pregunten lo que había escrito en la bolsa. La pregunta debería ser de algo que queramos preguntar o de lo que nos preguntan, por ejemplo: ¿Ya has sonreído hoy?; ¿Por qué estas así? Pero no es una pregunta cualquiera, si no una pregunta que te haga reflexionar sobre un tema.
Me pareció algo raro pero la idea “molaba” mucho, ya que nosotros mismos teníamos que diseñar lo que queríamos poner en el bolso.

 

Fotos i bloc

Des de L’Automàtica EN RESiDÈNCiA a l’Institut Poeta Maragall https://blocsenresidencia.bcn.cat/poetamaragall1415/?p=63

Dia 3: Dia de fotografies i començament del bloc.

El dimecres de la setmana passada van ser ells qui van venir al Maragall a fer clase i quan van venir ens van fer unes fotos de carnet on havíem de sortir nosaltres i al costat escrit el nostre nom a la pissarra i desprès una foto on només sortia el nostre nom escrit, Més tard varem crear els nostres perfils del bloc en el portàtil del Ricardo i posteriorment vam accedir tots al gmail o al hotmail de cadascú per validar el compte. Va ser una clase molt entretinguda ja que no havíem d’estar asseguts a les cadires i va haver un ambient molt divertit.

Segon dia- sortida Automàtica

Des de L’Automàtica EN RESiDÈNCiA a l’Institut Poeta Maragall https://blocsenresidencia.bcn.cat/poetamaragall1415/?p=61

Dia 2: Primera activitat.

Aquest dia ens havíem de desplaçar fins a l’Automàtica –la impremta del grup- , van demanar-nos que els ensenyéssim els fulls on teníem escrites les 5 paraules i cadascú las va llegir en veu alta i posteriorment havíem de triar de totes les paraules que vam escoltar la que més ens havia agradat. Al final la paraula escollida va ser Selfie i desprès ens van proposar utilitzar les seves maquines d’impremta per plasmar aquella paraula ens uns cartolines petites, havíem de buscar els motlles de les lletres de la paraula i desprès mirar si eren models compatibles. Varem posar les cartolines en una ranura de la màquina i ells van posar blau i verd en un cilindre per crear un color verd pantanós. Un cop acabat tot, ens van deixar agafar unes 8 cartolines per persona o més ja que en van fer moltes i desprès ens vam fer un Selfie on havíem de sortir tots.

WP_20141015_12_48_02_Pro

WP_20141015_12_48_08_Pro

WP_20141015_12_51_29_Pro

 

Primer dia Institut Poeta Maragall

Des de L’Automàtica EN RESiDÈNCiA a l’Institut Poeta Maragall https://blocsenresidencia.bcn.cat/poetamaragall1415/?p=59

Alguns alumnes al començar el curs varem elegir la optativa de Creadors de Residencia sense saber molt bé el que es faria o el que es donaria. Els dos primers dies la nostre professora ens va presentar una mica l’assignatura però no ens va deixar molt clar el que finalment es faria. La següent setmana va ser quant de veritat van venir els artistes, Ricardo i Linda.

Dia 1: Presentació de l’automàtica.

El primer dia els artistes – Ricardo i Linda- ens van demanar que cada persona escrivís el seu nom a un full en blanc com volgués, amb símbols, colors, etc. De manera que en el seu nom quedava reflectida la personalitat de cada un. Entre tots varem esbrinar i descobrir característiques dels nostres companys. Posteriorment varem fer uns targetons on cadascú es podia presentar com volgués i on posaves el que volia ser. Un exemple: alguns van posar astronauta, power ranger, ballarina, etc. Les dimensions dels targetons havien de ser 8,5cm x 5,5cm. Va ser bastant interessant ja que estàvem parlant amb el Ric i la Linda –els artistes creadors- però el que no ens va quedar molt clar va ser el que faríem durant tot l’any o la finalitat de la assignatura. Al final ens van proposar que escrivíssim en una fulla 5 paraules que ens agradessin o que ens interessessin.

 

 

 

LLIBRES VELLS

Des de Jordi Mitjà EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/1vgjHka

Les darreres setmanes les hem dedicades a decorar les parets del nostre taller. Hem aprofitat els llibres vells abandonats que vam trobar mentre netejàvem aquest espai i els hem donat una nova utilitat.

1

2

 

3

Una de les parets l’hem omplert amb un diccionari visual. Aquesta activitat ens ha servir per aprendre noves paraules.

fot3

També hem fet un mural amb collages. Esperem que us agradin!

fot2
fot
mural 3

mural2

galer1
gaelr6
gaelr8
galer3
galer4
galer5
galer7
gaelr2

BONES VACANCES!

Recogida de nuestras Fotos

Des de Lúa Coderch EN RESiDÈNCiA a l’Institut Montjuïc http://ift.tt/1wg0Mu5

DSC_0025 - copia

En estas ultimas semana hemos estado trabajando el mapa de la memoria. Hicimos grupos para dividirnos el trabajo, mi grupo era el que se encargaba de recoger todas las fotografías de nuestros compañeros. La imagen que ellos eligieran tenia que tener un significado para ellos. Al principio costó un poco recibir todas las fotografías de nuestros compañeros.  A mi personalmente,  me gustó mucho encargarme de las fotos, ya que era uno de los primeros que iba a ver sus fotografías escogidas. Todas están chulas,  ya que cada una tiene su historia. Recibimos variedad de fotos, de cuando éramos pequeños, de nosotros mismos, y también de objetos. Ahora con las fotos, el mapa conceptual que estamos haciendo esta mejor, ya que llaman bastante la atención.

                                                                                     Dency E.

MANS EN NEGATIU

Des de Francesc Torres EN RESiDÈNCiA a l’Institut Domènech i Montaner http://ift.tt/1Acs7fT

El dia 12 de Desembre vam fer una activitat amb les mans.El que vam fer va ser posar tres o quatre taules juntes, plàstic a sobre i després un paper que feia com a mural.

El  que es tractava de fer era posar les mans i repassar-li el contorn  pel voltant. Per fer-ho es van utilitzar esprais amb els colors principals:  vermell,  groc,  blau marí,  negre i  blanc. Jo, per exemple, vaig posar les mans moltes vegades i vaig emprar  tots els colors.

Per prevenir que no ens poséssim malats ni per tacar-nos vam posar-nos un guant amb la mà que fèiem el contorn i un plàstic per no tacar-se el braç. També ens vam posar mascares  per no intoxicar-nos. El resultat final que va tenir eren moltes mans de diferents colors i unes sobre les  altres.

 

IMG_0660IMG_0664

IMG_0665

 PATRICIA IGLESIAS SÀNCHEZ

OMBRES

Des de Jordi Mitjà EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/1GgeWMR

Les darreres setmanes hem estat rodant al taller una pel·lícula d’ombres xinesques, basada en la nostra història La princesa i el Robot.

Què hem fet?

– Hem posat una tela vermella a una finestra.

– Hem engegat els llums a una banda de la finestra i hem fixat la càmera a l’altra banda.

– Hem fet titelles amb cartolines i filferro.

– Hem projectat l’ombra de les titelles.

– Hem fet moltes fotos per poder crear moviment, amb la mateixa tècnica que a Mans.

IMG_1598
14_11_25_sessio_ombres_40
IMG_1629
IMG_1618
IMG_1611
IMG_1648

14_11_25_sessio_ombres_58

IMG_1602
14_11_25_sessio_ombres_36
14_11_25_sessio_ombres_43
14_11_25_sessio_ombres_64
IMG_1638
14_11_25_sessio_ombres_69

14_11_25_sessio_ombres_54

14_11_25_sessio_ombres_74

Podreu veure el resultat ben aviat!