Tallers del barri

Des de Jordi Mitjà EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/1GlflRs

1

Durant dues setmanes hem anat a visitar tallers d’oficis del nostre barri, el Raval. Hem visitat un taller de vidre, una impremta, una sabateria i una botiga de pells. A cada taller ens han explicat l’ofici i hem pogut veure com s’hi treballa.

Nosaltres els hem demanat el material que no volen i que llancen a les escombraries per fer-lo servir al nostre taller com a material artístic.

 

Sabateria Josep Cunillera, c. Sant Pacià 39

10

Gràfiques Botí , c. Marquès de Barberà, 256

5

Taller de vidre Vidal Glass, c. Cera, 13.2

3

Curtits Garcia, c. Hospital, 49.12

13

 

03/02/2015

Des de L’Automàtica EN RESiDÈNCiA a l’Institut Poeta Maragall http://ift.tt/1GTPjTy

15_03_04_sessio_caratules_24_web_10
15_03_04_sessio_caratules_02_web_01
15_03_04_sessio_caratules_06_web_02
15_03_04_sessio_caratules_10_web_03
15_03_04_sessio_caratules_18_web_08
15_03_04_sessio_caratules_23_web_09
15_03_04_sessio_caratules_17_web_07
15_03_04_sessio_caratules_15_web_06
15_03_04_sessio_caratules_14_web_05

Cómo fue el miércoles pasado?

Joao: Hemos pensado en las portadas, ha sido muy diver. Laurent: Me divertí mucho, fue muy interesante, me gustaron las portadas.
Angie: Fue algo divertido y productivo, estuvimos dibujando las portadas del cd. Diana: Me gustó, fue un día muy productivo.
Angelle: Era mi cumple, lo celebramos y pensamos en las portadas. Hayk: Hemos pegado las portadas del cd, a parte de eso nada. Trixia: Se estuvo bien, por el cumple de Angelle y las portadas. Yo hice la fiesta sorpresa. Dayanara: Nos dieron las portadas, las decoré y celebramos el cumple de Angelle. Tracy: Celebramos el cumple de Angelle, pensamos en las portadas. Pol: Me gustó este dia, celebramos el cumple de Angelle. Gerry: Estaba muy chulo, por el cumple de Angelle. Abril: Hemos escuchado musica, celebramos el cumple de Angelle y hicimos las portadas. Vanessa: Estuvo guay, me gustó el cumple de Angelle. Kerly: Comimos pastel por el cumple de Angelle, en platos desechables. Micaela: Bebimos Coca-Cola, en vasos desechables. Andrea: Me divertí, le hicimos una fiesta a Angelle y comimos pastel.

L’ESPAI I EL SO A “LA TEMPESTA”

Des de Jordi Oriol i Indi Gest EN RESiDÈNCiA a l’Institut Joan d’Àustria http://ift.tt/1CgMwny

Amb el Carles i amb la Sílvia, hem fet una activitat molt xula, molt i molt interessant! Primer hem anat resseguint els espais i els sons que hem trobat a l’obra i els hem anat escrivint a la pissarra. Hem arribat a la conclusió que La Tempesta és una obra molt sensorial…! A la segona part de la sessió,  asseguts a terra, hem anat reproduint, cadascú amb diferents objectes i instruments, els sons que abans havíem trobat: el so del vent, el so de les aus nocturnes, el so que es produeix a l’interior de la cova,  els llamps i els trons, el so de l’aigua. El so de la nit, el so del misteri… Ha estat espectacular! Us ensenyem els instruments que hem fet servir.

IMG_3102IMG_3103IMG_3106IMG_3104IMG_3105

DINS “LA TEMPESTA”

Des de Jordi Oriol i Indi Gest EN RESiDÈNCiA a l’Institut Joan d’Àustria http://ift.tt/1CgMvQC

Hem estat unes quantes setmanes entrant dins de La Tempesta, de Shakespeare. L’hem comentada del dret i del revés, ens hem convertit en Pròspero i en Miranda, en Ferran i en Caliban… Què pensaven els personatges? Han estat encertades les seves conductes? Ha estat correcta la protecció de Pròspero envers Miranda? Què li hauríem dit, si hagués estat el nostre pare? I Caliban, l’home del lloc,  considerat una mena de monstre només perquè és diferent als altres…  Què en pensem d’ell? Descobrim que La Tempesta ens diu moltes coses de nosaltres i de la societat en què vivim i també ens ajuda a entendre el mateix fet teatral. Pròspero, amb el seu poder, pot ser també una mena de creador, pot ser Shakespeare mateix… Però de l’obra no ens acaba d’agradar el final… El trobem massa romàntic… Potser el canviarem… Potser li direm a Shakespeare que li farem una petita modificació a la seva obra; esperem que ni ell, ni Pròspero se’ns enfadin!

so la tempesta

IMG_2977 IMG_2975

Anem donant forma a l’obra; al principi, no sabíem ben bé cap on anàvem, però ara ja sabem que per arribar a aconseguir l’obra d’art final, cal fer molts passos previs. I entre tots aquests passejos per entre l’illa de Pròspero,  se’ns està apareixent cada cop amb més insistència Ariel, aquest esperit de l’aire, amb qui potser finalment treballarem plegats… Volem fer de La Tempesta shakespeareana la NOSTRA Tempesta! Per això estem treballant molt les possibilitats de l’actuació en grup, com aquestes que us mostrem.

IMG_3081
IMG_3076
IMG_3063
IMG_3061
IMG_3058
IMG_3056
IMG_3052
IMG_3051
IMG_3050

 

Poema

Des de Francesc Torres EN RESiDÈNCiA a l’Institut Domènech i Montaner http://ift.tt/1OqGk1k

La diversió ha arribat,
i la festa està a punt de començar.

Amb la família es pot estar,
i que l’alegria pugui arribar.

El sol s’està posant,
i la nit està a punt d’iniciar-se

La por està lluny,
però la felicitat s’està apropant

El teu amor,
fa que surti el meu somriure,
perquè els seus ulls,
són tan importants com la terra mateixa

Alegria

Des de Francesc Torres EN RESiDÈNCiA a l’Institut Domènech i Montaner http://ift.tt/1EIZOc9

NOM:                                                     ZAHID 3ºB                                   9-03-2015

Somriure d’alegria,

ulls del meu amor.

Desitjo felicitat a tota la terra.

Les festes de estius signifiquen

diversió amb la família.

Nous temes, 3 instal.lacions

Des de Mònica Roselló EN RESiDÈNCiA a l’Institut Joan Boscà http://ift.tt/1xaNwco

Com ja sabeu, estem treballant el mar, una extensió d’aigua salada que es pot abordar des de molts punts de vista.
Després d’haver fet diverses aproximacions amb petites experiències i pràctiques artístiques – treball amb cartografies, amb el perfil de la costa, el missatge a l’ampolla, el blau de blaus, l’horitzó…-, ara plantejarem nous temes.
Hem fet una recerca a diaris i notícies i ens hem fixat en dos aspectes que no volíem deixar de tractar en la nostra Residència i que ens portaran a fer unes peces finals pel nostre projecte.bloc-gen-inst1
El primer tema que hem triat ha estat la immigració i la pastera com a símbol de tots aquells i aquelles que s’aventuren a creuar el mar a la recerca d’una vida millor, i com sabem, arriscant la seva vida.

bloc-gen-inst4
bloc-gen-inst2
bloc-gen-inst3

El segon tema ha estat l’illa de residus que flota a l’oceà com a mostra de la degradació i el malbaratament de recursos de la nostra societat. En aquest cas simbolitzem aquesta idea a través d’un iceberg que flotarà en el mar…
Seguint amb aquest tema també estem preparant una silueta del mar Mediterrani a base de deixalles.

entrada-gen_bloc_3inst1
entrada-gen_bloc_3inst4
entrada-gen_bloc_3inst3
entrada-gen_bloc_3inst2

En properes entrades al bloc us anirem mostrant la materialització d’aquestes idees.

Aprenem a fer cianotípies

Des de Mònica Roselló EN RESiDÈNCiA a l’Institut Joan Boscà http://ift.tt/1Hbb80J

Ja comencem a preparar l’exposició al museu marítim. Una de les coses que volem mostrar són cianotípies amb diverses superposicions de transparències: mapes, missatges i textos, elements marins, xarxes…

prova_cianotipies01 prova_cianotipies08 prova_cianotipies10 prova_cianotipies09 prova_cianotipies11prova_cianotipies06Hem fet una prova al taller per aprendre com es fa aquesta tècnica i per veure com queden diverses proves.

L’Oriol, en Víctor, en Georges i la Carlota se n’encarreguen de seguir les instruccions de la Mònica. Més endavant ho anirem fent tots per torns per poder crear un collage d’imatges en aquest suport.

PROCÈS
Preparem els objectes i elements per damunt el paper fotogràfic. La Carlota escriu un text damunt un vinil i fem la còpia d’uns mapes cartogràfics amb acetat .

prova_cianotipies03 prova_cianotipies05 prova_cianotipies04
Disposem els objectes i transparències damunt del paper i ho fixem amb unes pinces. Ho desem en una carpeta per portar-ho al pati.
Allà ho deixem pla al sol fins que el paper perd el color blau i ho tornem a tapar.
Movem una mica l’ampolla damunt el suport i també els cargols, petxines i pedretes de mar que hem dipositat damunt una de les proves.

prova_cianotipies17 prova_cianotipies15 prova_cianotipies14 prova_cianotipies13 prova_cianotipies12 prova_cianotipies16
Tornem a tapar-ho i entrem a l’aula. Submergim els papers i els anem movent amb cura fins que perden el color.

prova_cianotipies19
prova_cianotipies25
prova_cianotipies31
prova_cianotipies20
prova_cianotipies30
prova_cianotipies18
prova_cianotipies34
prova_cianotipies37
prova_cianotipies32
prova_cianotipies21
prova_cianotipies23
prova_cianotipies36
prova_cianotipies24
prova_cianotipies26
prova_cianotipies22

En un altre recipient amb menys aigua barregem aigua oxigenada i el blau torna a arribar a la saturació. Les tornem a esbandir i les traiem amb compte i les deixem assecar damunt d’un vidre.

prova_cianotipies39
prova_cianotipies38
prova_cianotipies36
prova_cianotipies37
prova_cianotipies35
prova_cianotipies34
prova_cianotipies33
prova_cianotipies32
prova_cianotipies31
prova_cianotipies30
prova_cianotipies29
prova_cianotipies28
prova_cianotipies27
prova_cianotipies42
prova_cianotipies41
prova_cianotipies40
prova_cianotipies45
prova_cianotipies46
prova_cianotipies47
prova_cianotipies44
prova_cianotipies43
prova_cianotipies52
prova_cianotipies51
prova_cianotipies50
prova_cianotipies49
prova_cianotipies48

Han quedat molt bé!