La nostra app ja està acabada!

Des de Ricard Trigo EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/2oU9cHu

Avui el Ricardo ens ha mostrat el projecte de la nostra app acabat i l’hem pogut provar. Ara hem de pensar com farem la difusió perquè la gent la conegui i la pugui descarregar i utilitzar. Finalment portarà el nom de plexiapp en relació als colors dels materials a què fa referència. La nostra aplicació té un domini a internet. Si escrius el nom de l’aplicació al buscador de google apareix la pàgina web de l’aplicació. La voleu provar?  PLEXIAPP.

IMG_2447IMG_2448

“EL TEATRE ÉS UNA MENA DE TERÀPIA CATÀRTICA! ÉS UNA AVENTURA QUE T’APORTA PAU…ÉS LA MEVA TERÀPIA!” CONXITA JIMÉNEZ

Des de La Calòrica EN RESiDÈNCiA a l’Institut Barri Besòs http://ift.tt/2qfkrOy

Hola!   Què tal?   Cóm va tot?    Per aquí, a l’Institut  Barri Besòs anem molt enfeinats, ara, això ja va de debò.

Portem mesos de Residència i estrenem d’aquí a un mes i els assajos van a “tope”.

IMG_1094

IMG_1090

Els actors i actrius de l’insti ho estan fent molt i molt bé. Tinc la sensació de que totes les peces comencen a posar-se al seu lloc.

IMG_1113

Els nois mostren iniciativa, se saben el paper i actuen amb il·lusió i professionalitat, com des del primer dia; la veritat és que n’estic molt orgullós.

Estem fent intensius i ens dividim per grups, l’Ester i el Xavi, l’Isra i el Joan formen grups i comencem a treballar cadascuna de les escenes…

IMG_1103

Han fet tres grups… anem a treballar les tres escenes principals…

IMG_1106

IMG_1110

…I jo? Què voleu que faci?

On vaig jo?…

I en Joan em diu… pots fer de “cover” del Marc?

I que vol dir això? Dons… cobrir al Marc que avui no ha pogut venir i que interpretarà al pare del Marco a l’obra… el que em faltava –penso-.

3, 2, 1…som h’hi! I ja em tens a mi fent de pare autoritari, pobre Marco-Gerard-Jose-Raúl… (Vosaltres ja m’enteneu oi nois?…)

I allà em teniu… patint més que els nois, intentant fer-ho bé…

La veritat és que n’he après molt del Joan. És un crack, viu l’escena, és ràpid de pensament, dinàmic, creatiu i resolutiu… posa més mala llet Jordi… pobre Marco, penso jo… Jo no sóc així… pobre noi…però clar, això es teatre, jo estic fent d’actor i penso en Stanislavsky…

Repetim i repetim, corregim veus, tons, espais, moviments…Tornem a començar…i vinga, una altra vegada…i els nois no es cansen i no protesten… Angelets!

El dimarts, i el dimecres ho tornen a  treballar amb mi, abans de fer un segon intensiu.

Interpreten, aporten punts de vista nous, comentem, corregim… Em fan sentir molt a gust.

En cap moment senten la pressió, estan tranquils i van fent, al seu ritme, millorant dia a dia… aquí teniu una mostra…

IMG_1090

IMG_1089

IMG_1091

IMG_1096

Joan… Tens problemes amb les peces?

IMG_1099

IMG_1100

Mira que bonics que són quan estan quiets i concentrats!

IMG_1104

IMG_1108

Cristal… las matas con tu mirada!

IMG_1107

IMG_1115

IMG_1114

Comencem a veure el final… i jo, ja m’imagino què em passarà quan tot això s’acabi… sentiré un buit, una nostàlgia entristidora perquè tot s’haurà acabat i que es barrejarà amb la felicitat per haver estat en un projecte com aquest, tant, tant… FANTÀSTIC   i… TERAPÈUTIC!

Jordi Sánchez.

Professor a l’Institut BARRI BESÒS.

Barcelona.

Konstantín Stanislavski (en ruso, Константин Станиславский) (Moscú 1863 –1938) actor, director escénico y pedagogo teatral ruso, creador del método interpretativo Stanislavski y cofundador del Teatro de Arte de Moscú. Su nombre real era Konstantín Serguéievich Alekséyev

En el verano de 1906, va de vacaciones a Finlandia y lleva todos sus cuadernos con apuntes y los utiliza para escribir un proyecto de manual de actuación.

El “manual” que vendría a ser el “sistema” era un análisis de la práctica, por lo que Stanislavski había observado en los grandes actores y también en sus propias actuaciones, principalmente en sus fracasos. 

El Sistema Stanislavski consiste básicamente en hacer que el actor experimente durante la ejecución del papel emociones semejantes, parecidas a las que experimenta el personaje interpretado; para ello se recurre a ejercicios que estimulan la imaginación, la capacidad de improvisación, la relajación muscular, la respuesta inmediata a una situación imprevista, la reproducción de emociones experimentadas en el pasado, la claridad en la emisión verbal, etc.

Su método para la formación del actor se basaba sobre todo en la penetración en la verdadera psicología del personaje y también en la búsqueda de afinidades entre el mundo interior del personaje y aquél del actor.

IMG_1112

CONTINUEM TREBALLANT PER ACABAR EL CUB!

Fight the Power

Des de Rodrigo Laviña EN RESiDÈNCiA a l’Institut Montjuïc http://ift.tt/2qmmKfj

Ei! Encara som aquí no hem marxat!

Continuem treballant en l’arbre de la música. Ja hem fet el buidatge de totes des dades. Ara hem de començar a preparar el disseny de l’arbre i organitzar la distribució dels diferents tipus de música.

D’altra banda, també hem estat gravant els nostres raps amb el Rodrigo i l’ajuda inestimable del gran Patxi, un tècnic de so molt simpàtic! Espereu, espereu i avait podreu escoltar les nostres creacions. A més d’un li caurà la bava!power


 

Seguim la residència, en correspondència!

Des de Ana Garcia-Pineda EN RESiDÈNCiA a l’Institut Doctor Puigvert http://ift.tt/2oCr2S2

Hem revisat i reflexionat sobre l’acció a l’institut i l’efecte que hem generat en els nostres companys. Ens hem adonat que hem creat desconcert i que a molts de nosaltres no ens agrada sentir-nos desconcertats…

Hem recollit les impressions en notes de veu que mirarem de transcriure (algunes d’elles).

Per altra banda, l’Ana-Garcia Pineda ens ha explicat que l’últim tram de la residència el farem en correspondència: l’han convidat a la Universitat de Viena i treballarà amb nosaltes des d’allà! Això sí, ja ens ha dit que vindrà a algunes sessions.

Comencem a treballar en la nova proposta: textos encadenats! Ja us anirem explicant…

TREBALLEM AL SOLAR

Des de LaCol EN RESiDÈNCiA a l’Institut Príncep de Girona http://ift.tt/2ptC9d3

 

Esperem amb emoció l'arribada de les estructures a la porta del solar!
Esperem amb emoció l’arribada de les estructures a la porta del solar!

 

Ens arriben les estructures!
Ens arriben les estructures!

Per fi comencem a treballar des del solar! Avui ens arriben les estructures i comencem a muntar-les. En comptem amb tres, per tant, ens dividim en tres grups per tal de unir les barres i posar triangles a les cantonades amb tornels, femelles i una carraca. Com a resultat formem tres cubs.

 

Comptem amb aquestes eines
Comptem amb aquestes eines

 

Posem els tornels i femelles a les estructures
Posem els tornels i femelles a les estructures

 

No ens aturem. Tenim molta feina!
No ens aturem. Tenim molta feina!

 

Hora de ficar els triangles
Hora de ficar els triangles

 

Fent servir alicates i carraca
Fent servir la clau anglesa  i carraca

 

La Lali ens ajuda molt. Quina paciencia que en té!
La Lali ens ajuda molt. Quina paciencia que en té!

 

Feina aconseguida!
Feina aconseguida!

Aquests cubs ens servirà com a lloc d’estada a l’escola. Per això, els decorarem amb pintura i hi afegirem cordes per formar una xarxa i així, donar-li aquesta funcionalitat de espai acollidor per conviure. Quan estiguin acabats, ens podrem estirar a sobre!

D’una banda, a l’hora de pintar els tres cubs, i tal com havíem decidit, els farem de colors diferents. Per tal de incloure com a motius decoratius línies de colors en diagonal, farem servir cintes adhesives, que un cop pintades les barres retirarem. De nou, aquí ens dividim en tres grups, un per cada estructura.

Els nostres dissenys per pintar les estructures
Els nostres dissenys per pintar les estructures

 

Debatim... ens hem de quedar amb tres!
Debatim… ens hem de quedar amb tres!

 

Un dels dissenys
Un dels dissenys

 

Reforcem les estructures abans de començar a pintar-les
Reforcem les estructures abans de començar a pintar-les

 

Col.loquem la cinta adhesiva
Col.loquem la cinta adhesiva

 

Rodet a la mà i pintem!
Rodet a la mà i pintem!

 

A punt!
A punt!

 

Quins colors tan bonics!
Quins colors tan bonics!

 

Traiem la cinta adhesiva!
Traiem la cinta adhesiva!

 

D’altre banda, en una altre sessió,  ens disposem  a treballar amb les cordes i ens dividim en tres grups amb tres tasques diferents a cobrir:

Group 1: mesurar i tallar cordes

Group 2: assenyalar i tallar gomes

Group 3: col.locar cordes tallades sobre l’estructura

Com a dinàmica els tres grups anem rotant  per tal de passar per totes les tasques.  

Preparem les gomes
Preparem les gomes

 

Ens estan quedant uns anells molt macos!
Ens estan quedant uns anells molt macos!

 

Mesurem i tallem cordes
Mesurem i tallem cordes

 

Posem cinta adhesiva i cremem les puntes de les cordes. O ens quedarem sense elles!
Posem cinta adhesiva i cremem les puntes de les cordes. O ens quedarem sense elles!

 

Cordes i més cordes
Cordes i més cordes

 

Col.loquem les cordes a les estructures
Col.loquem les cordes a les estructures

 

Es multipliquen!
Es multipliquen!

 

Comencem a trenar la xarxa amb les gomes
Comencem a trenar la xarxa amb les gomes

 

Finalment, comptem amb l’objectiu de trenar les cordes. Fiquem dues cordes, una de dalt i una altre sota,  per les gomes petites tallades anteriorment per formar una xarxa a cada estructura. Hem d’anar amb molt de compte per què equivocar-se és molt fàcil. Treball molt laboriós, però, ens está quedant molt bé. Un cop més ens sentim molt satisfets de la feina feta.

Quin lio de cordes! Cal concentrar-se
Quin lio de cordes! Cal concentrar-se

 

Trenem la xarxa
Trenem la xarxa
La Natàlia ho fa molt bé!
La Natàlia ho fa molt bé!

 

 

COM PINTAREM LES ESTRUCTURES I QUINS MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ FAREM SERVIR

Des de LaCol EN RESiDÈNCiA a l’Institut Príncep de Girona http://ift.tt/2p3d2Pd

A l’hora de dissenyar com pintarem l’estructura en tenim moltes idees:

-Dos colors per dues cares

-Molts colors jugant entre horitzontals i verticals

-Anar alternant els colors a diferents cares.

-Unes parts pintades de taronja i la resta deixar-lo blau per pintar el motiu que vulguem, donant-li així personalitat.

-Amb plantilla per incloure motius decoratius.

Finalment decidim pintar les tres estructures diferents, jugant amb colors i amb textura.

Els nostres dissenys sobre com pintarem les estructures
Els nostres dissenys sobre com pintarem les estructures
Comptarem amb aquestes eines.
Comptarem amb aquestes eines.

IMG_0406

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recapitulem

Des de Jaume Pitarch EN RESiDÈNCiA a l’Institut Moisès Broggi http://ift.tt/2piB088

Ja som a la recta final. Aquesta setmana hem fet balanç de tot el treball fet fins a dia d’avui. Tenim la necessitat de fer un repàs amb el Jaume per encarar la peça final.

Mirem enrera per veure tot el què ha passat, el què hem viscut, el què hem fet i el què hem après. Per fer-ho partim de 6 pdf’s organitzats amb imatges clau.

1_Mans_dibuix+gravat+element rebuig

1. Concepte de silenci i dibuix de les mans, la pròpia i la dels companys. El llenguatge de signes. La comunicació. El gravat. La tècnica en relació amb la intenció, finalitat. Els intruments del taller. Chillida. El material de rebuig (un nou material)

2_Mans_fotos+llibre+poster

2. Fotografies de les mans. La meva, la dels altres. Els patrons. La coneixença d’un mateix. El relat expositiu. Treball en equip. Fem un poster amb els gravats de les mans escanejats. Amb el originals: creem el llibre “Maniobra”.

3_La clau nº5

3. Sortida al carrer. Observar l’entorn. Escriure què veiem. Els detalls. Accions al carrer. Intervencions en l’espai. Anem al Macba: el cub de condensació… La clau nº 5, textos tècnics i de ficció.

4_Objectes_paraules

4. Desmuntem objectes (petit format) els portem de casa i/o material institut. Desmuntar/muntar. Ordenar les peces segons un patró (de petit a gran). La forma dels elements. Creació de paraules.

5_Formes cadires i taules

5. Aula d’acollida. Gran debat. Tema final. Desmuntem taules i cadires, explorem peces, fem lletres i paraules. Aprenem a dibuixar en sistema dièdric, vistes. Prenem mides, dibuixem a escala. Explorem formes tamany real al pati. Creació de paraules. SOS. HOLA.

6_Processos_converses+plujaidees+comunitat+visionat(referents)

6. Processos. Resum sobre com hem treballat: pissarres, pluja d’idees, converses, manipulació, visionats. Treball que ha implicat la comunitat. Exposició al Broggi per les portes obertes de la peça MANIOBRA.

SESSIÓ 6/2/17 LA OBRA

Des de Víctor Jaenada EN RESiDÈNCiA a l’Institut Les Corts http://ift.tt/2naGPb8

Desprès de parlar sobre els diners decidim fer una obra com a critica. Vam començar buscant jugadors del barça (ja que tenim el camp del barça al costat) i quines marques patrocinen. Primer ens vam preparar buscant el que patrocinaven.

20170130_09521520170125_142137

Vam pensar com o faríem i exposar-lo al public.IMG_20170213_09562420170206_10131920170206_102720

Exposició

IMG_20170220_115141

IMG_20170220_114509IMG_20170220_114453