Presentem ESPORGATS #2 per Sant Jordi

Comença el compte enrere per presentar el nostre projecte!

El dimecres 23 d’abril presentem un tastet en el marc d’activitats de Sant Jordi: ESPORGATS #2, una intervenció sonora a les biblioteques de l’institut i a la de Sant Martí de Provençals en la que hi podreu participar fins el 31 de maig.

Aquí teniu l’arxiu sonor que hi hem instal·lat

Hem comptat amb la col·laboració dels alumnes de 2n d’ESO i Batxillerat Artístic diürn i nocturn, que ens han dissenyat uns punts de llibres per tal de donar a conèixer i difondre la nostra intervenció.

Moltes gràcies per la vostra ajuda!

Aquests que posem a continuació han estat els seleccionats:

Lídia Obiol: 2n d’ESO

Jennifer Chorrero: Batxillerat Artístic

Punt de llibrepunt de llibre 2

 

 

 

Continuem el nostre arxiu_ 28 de març de 2014

El divendres 28/3/14 vam continuar fent la nostra obra, el llibre d’artista (un arxiu) i la intervenció sonora Esporgats. Vam distribuir el nostre treball en petits grups.

El primer grup integrat per la Mireia, l ‘Hèctor, la Sara i l’Aina havien de gravar un àudio, el qual posarem en el llibre que entre tots vam escollir per rescatar. Posarem aquest àudio de manera que en passar la gent per davant del llibre amb una mena de sensor s’activi l’àudio i cridi l’ atenció d’aquella persona i el llibre no acabi convertit en pasta de paper.

El segon grup integrat per l’Anna, la Rong Rong i la Denise havíem de fer una funda i folrar l’enquadernat.

El tercer grup Integrat per l’ Edgar, el Dani i el Joel havien de fer la maqueta per posar les carpetes de cartró seguint les plantilles ja fetes per l’Antònia .

El quart grup integrat per la Laura, la Zaida i la Yanina havien de fer la maqueta però posant els calaixos.

Després de fer les proves que ens ha encarregat l’Antònia triem el moble entre els tres models que hi havia. Discutim entre tots quin era el moble que més ens convenia, com ens agradava més i si ens beneficiava o no, donant cadascú la nostra opinió.

Finalment triem l’opció C ( l’estructura de fusta amb 6 calaixos ) per arxivar les ratllades de l’ aula d’ alumnes, les tres classes 4A , 4B i 4C , l’ aula de dibuix i el taller del pati.

La meva opinió és que cada vegada millorem més tots i treballem en equip. És una obra molt original i m’agrada fer coses així, imaginar i crear.

 

Laura Molina

Yanina Troche

Triem el llibre que formarà part de la intervenció sonora Esporgats_ 21 de març de 2014

Al principi de la classe hem llegit les sinopsis dels llibres que ens ha donat la Biblioteca de Sant Martí per tal de triar-ne un. Aquest serà el protagonista de l’obra Esporgats #2, una intervenció sonora que farem a la biblioteca i que presentarem per Sant Jordi. En llegir-los, hem descartat uns quants i hem deixat uns altres “possibles”.

El que més ens ha cridat l’atenció a tots ha sigut un que tractava sobre un home que es queda atrapat a una habitació, i explica la seva vivència mentre en roman.

resized_P1080203 resized_P1080206 resized_P1080208

Després hem llegit tots els textos que havíem escrit a una de les sessions anteriors, dels quals només un serà la veu del nostre llibre. Un cop tots llegits, ens hem adonat que cap és el que busquem al 100%. Uns són massa llargs, altres no tenen “xispa”…

Per últim, hem fet més o menys el que vam fer la setmana passada, hem seguit muntant el nostre llibre d’artista. Encara no el tenim a la perfecció, però poc a poc  ens en sortirem i segur que ens queda un llibre d’artista molt maco.

Mireia Callao

Maquetes pel llibre d’artista_ 14 de març de 2014

Al  principi de classe l’Antonia ens va explicar en què consistia el que havíem de fer durant la sessió.

Ens van donar uns fulls en blanc per fer un model d’una maqueta del llibre d’artista que farem. Tot seguit ens vam ajuntar en una taula i vam començar a donar idees de com podria ser la maqueta i les mides que podria tenir. Hi havien dos tipus de maquetes: uns calaixets y uns arxivadors.

maqueta llibre d'artista

Vam decidir fer grups y començar a muntar la nostra maqueta. Els que feien el arxivadors tenien una guia en un altre cartró, que els facilitava saber les mides que havia de tenir i la forma que tindria al final si seguien aquella maqueta, en canvi els que feien els calaixets ho tenien més difícil perquè no tenien cap guia ni res.  Vam haver d’anar donant idees, sobre la quantitat de calaixos que necessitaríem, la distribució… Vam  començar posant les mides en el cartró, desprès de tenir les mides, vam anant retallant-lo amb un cúter i per últim el vam començar a enganxar i a muntar per veure com ens havia quedat.

resized_P1080137  resized_P1080151resized_P1080149

El primer grup va acabar la maqueta de l’arxivador i va quedar bastant bé, però el segon grup, els que feien la calaixera no vam poder acabar, per això continuarem en la pròxima sessió.

resized_P1080153

Denise Arenas

Edgar Peñalver