Anem prenent decissions_7 de març de 2014

El divendres set de març, vam dedicar les dues hores a coses totalment diferents. En la primera hora vam estar prenent decisions sobre què faríem i com ho faríem. Vam decidir que continuaríem amb l’idea dels xiclets i les ratllades a les taules i vam decidir el paper en el que ho presentaríem.

La segona hora, amb més moviment, després de decidir que aniríem a les nostres classes a buscar ratllades i calcar-les o fregar-les per aconseguir-ne el rastre, vam anar a dues de les nostres classes i vam tornar a l’aula on vam intentar escollir el paper on més bé es veien les guixades. No ens vam poder posar d’acord i la classe va acabar, deixant per escollir-lo la setmana vinent.

 

Zaida Gonçalves.

Un, dos, tres, provant…Enregistrem el guió d’Esporgats #2_21 de febrer de 2014

Divendres passat, dia 21/02/14, ens vam reunir tots a l’aula de  dibuix per començar a donar forma a l’obra. Aquell dia el projecte es tractava d’intentar rescatar un llibre de ser esporgat, és a dir, evitar que el llencessin de la biblioteca perquè la gent no el llegeix. Vam fer grups de tres persones y entre els tres membres creàvem un monòleg, com si fóssim el propi llibre que demana ajuda.

Un dels monòlegs que vam escriure va ser aquest:

Ei! Tu! Segueix la meva veu, camina fins aquí, busca’m! Ei! T’estic parlant! Et parlo a tu que vols passar de mi sense donar-me l’oportunitat de sorprendre’t. Ja sé que sóc vell, que no tinc les fulles d’aquell blanc tan radiant que tenen tots els llibres nous, però escolta’m, portem amb tu. Tinc a dintre les paraules perfectes per fer-te commoure i riure i plorar, també enamorar-te, enfadar-te i et garanteix-ho que et faré passar la nit en vela. Que no podràs parar de llegir-me, encuriosit per la meva història.

resized_P1080074 resized_P1080077

Després de llegir-los davant de la resta de la gent vam baixar a l’aula d’infografia per passar el monòleg a àudio. Cada persona del grup va llegir el seu escrit i ho va gravar amb la seva pròpia veu, no ens va donar temps a editar les gravacions però aquest era el punt final.

resized_P1080079 resized_P1080080 resized_P1080090

L’objectiu d’això es agafar la gravació que més ens agradi y col·locar-la a un dels llibres de la biblioteca de Sant Martí que estigui a punt de ser llançat, atraure l’atenció de la gent d’una manera original i d’aquesta manera evitar el seu destí de ser destruït.

Ana Moya.

Alguns exemples i propostes pel nostre llibre d’artista_14 de febrer de 2014

En aquesta sessió l’Antònia del Río ens ha portat publicacions i llibres d’artista per donar-nos idees sobre com fer la nostra obra.  Ens ha explicat cada material amb tot de detalls: la seva procedència i la seva utilitat creativa. Hi havia materials de diversos tipus, com ara quaderns, papers, llibres… Un d’aquests materials consistia en una caixa portàtil semblant a una caixa de pizza. Aquests materials provenien de Experimentem amb l’ART, on treballa l’Antònia; d’altres els ha portat la Laia.

resized_P1080014 resized_P1080018

Finalment, la Laia ens ha mostrat un llibre que va fer, titulat Paràsits, sobre les deixalles. A continuació, l’ Antònia també ens ha ensenyat dos llibres dels quals és autora: un és una mena de caixa que conté dos llibres més petits, un de fotografies en positiu i l’altre amb les mateixes fotografies però en negatiu; l’altre llibre estava fet de tela, i contenia plànols on havia viscut l’artista.

resized_P1080029 resized_P1080033resized_P1080036resized_P1080032

A la segona part de la classe, entre la Laia i l’Antonià ens han ensenyat els materials que utilitzaríem per treballar nosaltres i començar a fer alguns quaderns per tenir més idees . Ens han explicat diverses maneres de plegar-los i de com fer servir els estris.

resized_P1080057resized_P1080059 resized_P1080063resized_P1080049resized_P1080070 resized_P1080053

Després, individualment, cada alumne ha començat a fer el seu propi quadern, al seu propi gust, i així hem après a reconèixer i utilitzar els materials de primera mà. Entre tots hem creat els nostres quaderns especials! I al final de la classe hem recollit les creacions individuals del grup.

Aina Torralba