Pensar la biblioteca des de dins_ 18 d’octubre 2013

3a sessió

A la tercera sessió vam estar tots reunits a la biblioteca. A l’arribar vam asseure’ns tots junts a la taula gran i vam dir què eren per nosaltres les biblioteques i si havíem anat mai a alguna per raons vàries, com per exemple: anar a buscar un llibre, estudiar, consultar, fer deures…

P1070337

 P1070336

Tot seguit ens vam dirigir cap a l’altra banda de la biblioteca on hi ha tots els ordinadors, i l’Antònia ens va mostrar la seva pàgina web amb les seves obres d’art. Una de les obres que ens va ensenyar estava relacionada amb les biblioteques i els llibres en general. L’obra “ xiu-xius en blanc, biblioteca absent ” es veia reflectida a un munt de llibres en prestatges, el què era curiós, era que a l’entrar, veies totes les parets en blanc, i fins que no et fixaves bé, no t’adonaves que a la paret hi havia prestatges amb llibres. Estaven fets de làtex.  Vam veure fotos de l’obra i com la van muntar. Van estar nou mesos per fer-la (el muntatge va durar una setmana).

Aquesta obra estava exposada a la “Fundació Suñol”.

Després vam tornar a la taula, i vam fer un exercici que consistia en analitzar la biblioteca, com estava organitzada, com tenien els llibres posats, els seus criteris, tot el que contenia als seus prestatges,  la responsable de la biblioteca, en aquest cas, la Gloria Pi, ella és l’encarregada de donar els llibres a tots els alumnes que vénen a demanar-los prestats i sap on està tot col·locat, ella és la única que té la clau per accedir als prestatges tancats. És com “L’anima de la biblioteca”.

Després d’analitzar la biblioteca a fons, vam comentar tot el que havíem vist, vam adonar-nos que els llibres estaven classificats per idiomes, per colors, per assignatures, per obligatoris o voluntaris, per categories…

Finalment, quan vam acabar, ens va ensenyar una altra obra seva anomenada “Esporgats” que tractava de llibres que estaven des-catalogats. En ells va estampar amb un segell de tinta, en un d’ells posava “obra d’art”, i en l’altre va posar un text, per identificar-ho. De cada un dels llibres va fer una fitxa que en ella  constava el títol de l’obra, l’autor, el registre del llibre i la data en el que el llibre era esporgat. Cada cop que algú agafava un dels llibres, la fitxa es col·loca en un calaix que feia d’arxivador. L’obra estava exposada a Can Felipa d’Arts Visuals. L’obra no es va completar fins que cada una de les fitxes estava dins de l’arxivador.

Aquí va acabar la tercera sessió.

 Aina Torralba, Joel Gallardo, 4tC. Ariadna Termens (4tA) Danny Rojas (4tB)