8 de novembre. Què volem apendre juntes?

 

Comencem – com darrerament- amb una rutina d´activació/escalfament del cos, entrar en contacte amb el cos de diferents formes i en diferents moments, també activant diferents sentits. Ho guia l´Oscar, un serpenteig amb moviment en ondes de dalt a baix. Hem de moure la columna vertebral desde el coll fins el coxis agafant gradualment una mena de ritme, començem a sentir certa calor, els músculs sen´s activen, alguns entrem amb força facilitat però hi han companys a qui els hi costa afegir-se al grup, estem a mitges. L´Oscar ens parla de la importància de l´energia.

Intervé el Xavi amb el Shaking, ens recordem del shaking de la setmana passada, resistència i compromís, ens adonem que al ser la segona vegada que el fem ens surt millor, ja sabem una mica de què va, i sabem que ens deixarà fent shaking una bona estona, però curiosament els que estaven asseguts es comencen a afegir. finalment acabem amb un exercici de respiració que és com un part col.lectiuaquet final ens ha encantat. Ha servit de relaxació.

Tercera rutina d´activació, rotllana coreogràfica, és un exercici que ja hem fet anteriorment, així que ja sabem de què va i entrem amb molta facilitat, es nota que anem millorant. En rotllana un fa un moviment i la resta el copien. Cada alumne de la rotllana afegeix un moviment al de l´alumne anterior, és important els silenci, el parlar ens resta concentració i dispersa la nostra energia, acabem amb una coreografia que fem cada cop més ràpid. Ha quedat molt bé i acabem l´activitat satisfets i amb bon sabor de boca, també suats!

Els paisatges sonors predisposen el nostre cos i la nostra ment d´una altra manera, ens obliguen al silenci i a la concentració, també a l´escolta del detall, Ens agrada la idea de paisatges sonors que proposa la ItxasoAjuda tancar els ulls, escoltem el que hi ha, el  que ha fet el nostre companya i afegim un  que lligui amb ell. Podem pensar en volums, textures, matisos. Tanquem els ulls, imaginem un paisatge, postura còmode, esquena recolzada al terra .

Juntament amb la Itxaso acordem: sons per l´interior del nostre cos, sons per l´espai sideral, sons per una selva tropical, i acabem amb sons per la mort. Aquesta activitat ens relaxa molt i ens deixa sorpresos, ens adonem que en general tenim poca consciència de les capacitats “sonores” del nostre cos. el cos com a capsa de sons, de música, també assagem l´escolta, el detall, posar-nos en relació amb el que  el nostre company coexistint amb ell, sense xafar la seva feina sinó integrant-nos amb ella.

Què VOLEM APRENDRE JUNTES?

Passem a desplegar els desitjos de coses per aprendre juntes que van expressar la sessió anterior. Fins crear 5 grups de desitjos possibles.

Escriuen les diferents àrees de desig sobre un rotlle de paper i els conviden a situar-se davant del grup de desitjos que més gust els vingui investigar.

Parkour Aikido/ maquillatge/ ball/ edició audiovisual/

Ja per grups els proposen plantejar-se diferents preguntes:

– Què és el que més t’agrada d’aquesta àrea, com la definiries?

– Què saps en relació a aquest àrea?

– Com has après el que saps en aquest àmbit?

– Com creus que podries seguir aprenent?

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *