LLIBERTAT!

La sessió d´ahir els Misiondivina ens van deixar treballar per lluire sobre les nostres propostes, les que havíem començat a treballar la setmana anterior. No vam fer  sessió d´escalfament i vam treballar per petits grups per interessos i cada grup estava amb un del Misiondivina.

PADDY ALI, JOSE:

La sessió d´ahir va estar bé perquè la l´hora de treballar cada grup va ser més independent que l´altre i vam treballar més lliures i ens vam sentir més còmodes , podíem treballar millor i més al nostre aire sense donar explicacions.

JOSE /ALI

Los de nuestro grupo de edición de vídeo, grababamos lo que hacian los demás grupos , hicimos un maniqui challenge con el grupo de maquillaje, despues de eso grabamos al grupo del baile y al final nos fuimos al gimnasio para ver la actuacion del parkour y nosotros por nuestra parte grabamos un pequeño fragmento de diferentes perspectivas , exactamente de 3 angulos diferentes.

 

QUÈ VOLEM APENDRE JUNTES. PRIMERES PRÀCTIQUES

ANNA SEISDEDOS / ARIADNA GOMEZ:

29 de novembre

Avui hem començat a practicar els nostres aprenentatges seguint el full de ruta que vam decidir el día anterior, a partir de la proposta que ens van fer els Misiondivina: Què volem apendre juntes?.

A partir de la proposta i una fitxa on fixar i reflexionar sobre els nostres interessos vam començar a assajar i posar en pràctica el que ens interessaba.

 

Parkour

El nostre company Izan, a partir d´un vídeo d´internet, ens va ensenyar un pas de Parkour que es diu Twist, en grups de tres persones l´hem reproduit. Era una activitat difícil, no pels moviments que haviem de fer, sinó perquè havies de confiar en el company per no caure. Els especialistes poden fer aquesta activitat sols, però nosaltres no, som principiants i necessitem a algú que ens recozi i ens ajudi. estem aprenent. Ens vam sentir nerviosos al principi, però desprès ens ho vam passar bé.

Foto: Carlos Alba.

 

Foto: Carlos Alba.

MICHAEL / NEREA:

Maquillatge a partir de lectura de cartes del tarot.

Vam estar amb els companys a la classe i ens vam maquillar la cara a partir de la interpretació que el company feia d´una carta del tarot sobre la meva cara. Em vaig sentir bé, em vaig relaxar, i tenia un sentiment d´intriga i nervis per veure com quedava la meva cara, necessitava confiar en la persona que m´estava fent el maquillatge. Quan em va tocar maquillar a mi em vaig fixar molt en les formes i faccions  de la cara de la meva companya, vaig resseguir les seves faccions amb un pinzell, els ulls, el tipus de pell, la línia de les celles. Volia fer el treball bé , estava tranquil perquè la persona a qui maquillava era molt amiga meva.

 

LUCIA /VICTOR / HAJAR:

Bachatta:

 

Les nostres companyes Valentina i Hajar ens va ensenyar els passos de Bachata a partir d´un ball que van trobar a internet.  Vam posar música i en parelles vam fer els ritmes que tota la classe pogués fer. És un un tipus de ball que no puc fer sol, s´ha de fer en parelles i necessito sincronitzar-me amb el company per seguir els mateixos passos.

 

VICTOR/MARC/JOSE: AUDIOVISUAL

Vam estar treballar sobre el camp de l´audiovisual i la Verònica ens va donar unes pautes, també vam aprofitar per grabar el que estaben fent els nostres companys, sobretot els de Parkour.

8 de novembre. Què volem apendre juntes?

 

Comencem – com darrerament- amb una rutina d´activació/escalfament del cos, entrar en contacte amb el cos de diferents formes i en diferents moments, també activant diferents sentits. Ho guia l´Oscar, un serpenteig amb moviment en ondes de dalt a baix. Hem de moure la columna vertebral desde el coll fins el coxis agafant gradualment una mena de ritme, començem a sentir certa calor, els músculs sen´s activen, alguns entrem amb força facilitat però hi han companys a qui els hi costa afegir-se al grup, estem a mitges. L´Oscar ens parla de la importància de l´energia.

Intervé el Xavi amb el Shaking, ens recordem del shaking de la setmana passada, resistència i compromís, ens adonem que al ser la segona vegada que el fem ens surt millor, ja sabem una mica de què va, i sabem que ens deixarà fent shaking una bona estona, però curiosament els que estaven asseguts es comencen a afegir. finalment acabem amb un exercici de respiració que és com un part col.lectiuaquet final ens ha encantat. Ha servit de relaxació.

Tercera rutina d´activació, rotllana coreogràfica, és un exercici que ja hem fet anteriorment, així que ja sabem de què va i entrem amb molta facilitat, es nota que anem millorant. En rotllana un fa un moviment i la resta el copien. Cada alumne de la rotllana afegeix un moviment al de l´alumne anterior, és important els silenci, el parlar ens resta concentració i dispersa la nostra energia, acabem amb una coreografia que fem cada cop més ràpid. Ha quedat molt bé i acabem l´activitat satisfets i amb bon sabor de boca, també suats!

Els paisatges sonors predisposen el nostre cos i la nostra ment d´una altra manera, ens obliguen al silenci i a la concentració, també a l´escolta del detall, Ens agrada la idea de paisatges sonors que proposa la ItxasoAjuda tancar els ulls, escoltem el que hi ha, el  que ha fet el nostre companya i afegim un  que lligui amb ell. Podem pensar en volums, textures, matisos. Tanquem els ulls, imaginem un paisatge, postura còmode, esquena recolzada al terra .

Juntament amb la Itxaso acordem: sons per l´interior del nostre cos, sons per l´espai sideral, sons per una selva tropical, i acabem amb sons per la mort. Aquesta activitat ens relaxa molt i ens deixa sorpresos, ens adonem que en general tenim poca consciència de les capacitats “sonores” del nostre cos. el cos com a capsa de sons, de música, també assagem l´escolta, el detall, posar-nos en relació amb el que  el nostre company coexistint amb ell, sense xafar la seva feina sinó integrant-nos amb ella.

Què VOLEM APRENDRE JUNTES?

Passem a desplegar els desitjos de coses per aprendre juntes que van expressar la sessió anterior. Fins crear 5 grups de desitjos possibles.

Escriuen les diferents àrees de desig sobre un rotlle de paper i els conviden a situar-se davant del grup de desitjos que més gust els vingui investigar.

Parkour Aikido/ maquillatge/ ball/ edició audiovisual/

Ja per grups els proposen plantejar-se diferents preguntes:

– Què és el que més t’agrada d’aquesta àrea, com la definiries?

– Què saps en relació a aquest àrea?

– Com has après el que saps en aquest àmbit?

– Com creus que podries seguir aprenent?