Dimarts 15 d’octubre

Des de Clara Nubiola EN RESIDÈNCIA http://blocsenresidencia.bcn.cat/salvadorespriu1920/2019/10/18/dimarts-15-doctubre/

Avui a l’aula amb la Clara hem tornat a repassar les idees introduïdes en la primera sessió: millorar, entrenar la mirada o prendre consciència de tot allò que passa per davant nostre. El primer dia vam representar sobre paper amb els pinzells el nostre recorregut des de casa fins l’institut.

Avui hi hem tornat a pensar. L’objectiu és poc a poc trobar la nostra pròpia veu que sabem que està en algun lloc d’aquesta mirada. Aquest fet ens ajuda a observar, a ser conscients del que veiem…a vegades ens perdem coses que ens passen per davant dels nostres ulls. Pensar-hi ens ajuda a construir el nostre propi relat, el que volem narrar potser de la nostra vida. Creem un recorregut entrenant la nostra mirada? Ens aturem a pensar en el que veiem i vivim. Sortim una estona a observar i dibuixar al carrer!

Comencem la residència amb la Clara!

Des de Clara Nubiola EN RESIDÈNCIA http://blocsenresidencia.bcn.cat/salvadorespriu1920/2019/10/18/comencem-la-residencia-amb-la-clara/

Dimarts 8 d’octubre, són les 8 del matí. un grup de 16 alumnes del 3r d’ESO de l’Institut Salvador Espriu, el professor de Ciències Socials i Història de l’art Sergi Abate i l’orientadora Mònica Sandoval comencen a gaudir de la companyia i el treball de l’artista En Residència a l’Institut Salvador Espriu de Plaça de les Glòries de Barcelona, Clara Nubiola.

Avui la Clara ens ha explicat algunes de les seves idees per al nostre treball conjunt així com ens ha preguntat sobre les nostres percepcions al voltant de les ciències socials. També ens ha explicat altres coses molt interessants sobre els recorreguts urbans i hem acabat fent el primer nostre producte artístic! hem dibuixat amb pinzells!

CONEIXEM ELS ARTISTES

Des de Perifèria EN RESIDÈNCIA http://blocsenresidencia.bcn.cat/moisesbroggi1920/2019/10/16/coneixem-els-artistes/

Hola, som el Joan, la Clara, l’Isaac, la Clàudia, la Aina, la Myrian, la Maria, la Claire, la Lia, el Nil, la Dara, el Marc, el Chentún, la Gina, el Gustav, l’Albert, la Lena, la Diana, el David i la Sara, els alumnes de 2n Eso del grup de Dansa que tenim com a professora a la Marta Moragues. En aquesta primera sessió vam conèixer els artistes amb els quals treballarem cada dilluns.

El grup de l'alumnat amb la Núria i la Marta

En aquest procés ens acompanyarà PERIFÈRIA, que és un grup col·lectiu integrat per en Pau Milla Rodríguez, educador social i ballarí i, Núria Guiu Sagarra, ballarina i coreògrafa. 

De moment en aquestes dues primeres sessions només hem conegut a la Núria i explicarem que vam treballar durant la primera sessió:

La Núria Guiu
  • Activitats per conèixer-nos i per agafar més confiança entre nosaltres.
  • A desplaçar-nos i interpretar dibuixant a l’aire segons la música que sonava.
  • Després d’observar una imatge de Jackson Pollock, que ens va servir d’inspiració, havíem de dibuixar a l’aire el que havíem vist.
  • Més endavant vam fer una activitat que consistia en que per parelles, un havia de tocar una part del cos de l’altre, i aquest havia de dibuixar a l’aire amb la part tocada.
  •  I per últim, ens va posar una música i nosaltres havíem de ballar, lliurement.

Pensem que gràcies a aquestes activitats hem après a perdre la vergonya però sobretot a tenir confiança en els companys.

Tots al principi pensàvem que el que fèiem era estrany però al final ens ho vam passar molt bé durant la primera sessió.

Escriptors del blog: Joan Angles, Isaac Byrne i Albert Parès.

Primeres accions a distància: CAIXA D’IDEES

Des de Isabel Barios EN RESIDÈNCIA http://blocsenresidencia.bcn.cat/jaumebalmes1920/2019/10/12/primeres-accions-a-distancia/

Què enviem a la Isabel? I què ens contesta?

En una capsa hem introduït objectes, coses, … que pensem que ens identifiquen. Això li farem arribar tot junt a la Isabel que és a can Farrera. Pensem que cada objecte ens representa o diu alguna cosa de nosaltres mateixos.

E

La Isabel ens respon amb una enorme carta:

Llegint la carta

Com t’imagines el projecte d’aquest any?

Des de Isabel Barios EN RESIDÈNCIA http://blocsenresidencia.bcn.cat/jaumebalmes1920/2019/10/12/com-timagines-el-projecte-daquest-any/

Després de llegir els blocs dels anys anteriors sobre el projecte de Creadors en Residència i del que em treballat a classe en les dues primeres sessions, contesta les preguntes següents:

Què esperes del projecte? Com t’imagines el projecte d’aquest any?

Ainhoa: Espero que amb aquest projecte millori la matèria respecte els últims anys , pel moment és molt divertit i entretingut .Crec que anirà a millor ja que amb tan sols un dia, ens ho em passat molt bé ja que ens agrada fer  treballs  amb tota la classe. M’espero un treball diferent , respecte als treballs de altres assignatures .

Arnau: Me l’imagino molt entretingut interessant i xulo pel que he vist el que han fet els altres anys m’ha semblat molt interessant i també m’agrada molt la idea de fer coses creatives dintre l’institut; també m’he fixat que hi ha hagut anys que m’han agradat més que altres però tot i així són molt interessants. A mi m’agradaria que el que féssim aquest any fos permanent, és a dir, que es quedés al pati o alguna aula; tinc moltes ganes de fer coses☻♥♥♥♥♥♥

Abel: Espero molt d´aquesta assignatura i sobretot del projecte ; me l’imagino igual que els anteriors i espero que m’agradi i em faci disfrutar al màxim. M’agradaria, que al projecte féssim moltes coses sobre dibuixar, pintar etc. m’agrada mol tot el tema aquest de pintar. Si tota la classe estem d’acord en allò que volem fer sortirà tot més fàcil i més bonic, també espero que tingui alguna de relació amb el tema dels esports ja que m’agrada molt tot aquest tema.

Berta: Que sigui igual de interessant i divertit com la resta d’anys. Espero provar noves tècniques i activitats; treballar i divertir-nos a l’hora. Espero gaudir d’aquest projecte tant com gaudeixo sempre de dibuixar. 

Itziar: Aquest projecte té molt bona pinta. Espero que aquest projecte pugui descriure la nostra forma de ser i pensar i que puguem desenvolupar els nostres coneixements artístics. El projecte d´aquest any me l´imagino totalment diferent al dels anys passats i que es pugui veure des d’una altra perspectiva.

Nicolle: Espero poder aprendre molt de l’artista i també poder expressar-me amb l’art. Espero que aquest any el projecte molt creatiu i artístic, i que la resta de gent que vegi el nostre treball i que també pugui sentir-se identificada amb el que volem expressar a través de l’art. Espero també poder desenvolupar nous talents artístics i m’agradaria poder fer moltes coses xules i compartir bons moments amb els meus companys i amb al professorat, 

Teo: M’imagino alguna cosa diferent i original, alguna cosa que encara no s’hagí fet mai a l’institut. Una cosa en què puguem treballar la creativitat i l’originalitat, que puguem connectar de veritat amb l’artista i utilitzem tècniques noves per a construir el nostre projecte. En resum, que sigui una assignatura diferent i divertida.

Elies: Espero passar-m’ho bé i aprendre coses sobre l’art i el projecte que farem. Els altres projectes dels anys anteriors m’han semblat molt interessants i creatius, espero que aquest també ho sigui i que l’artista que vingui ens ensenyi tot el que sap. Me l’ imagino interessant i creatiu, sobre algun tema més o menys actual que ens pugui interessar i que ens inciti a implicar-nos el màxim possible en el projecte. Hi ha algun projecte dels anys anteriors molt interessant i m’agradaria que s’hi assemblés.

Laia: Espero que podem treballar en equip. Que tots apreciem la màgia de l’art, no només sigui un ”treball” si no que també sigui també una forma d’expressar-nos.  M’ agradaria que féssim alguna que ens entretingui i ens faci comprendre el significat de l’art per nosaltres mateixos, i saber col·laborar els uns amb els altres.

Júlia: Espero que sigui un projecte interessant, divertit i ens aporti nous coneixements que ens serveixin a la vida, m’imagino alguna cosa diferent, abstracte, que sigui com els altres anys en l’aspecte de originalitat.

Mario: Espero que tots nosaltres aprenguem treballar en equip i compenetrar-nos per fer un millor treball aquest any, i així comprendre què és el treball en equip, i saber el real significat de l’art, i com expressar-lo.

Subin: M’imagino que serà un projecte molt bo i tindrem moltes oportunitats per descobrir de quina manera ens agrada l’art, també que podem fer moltes activitats, gaudir de l’assignatura, tot expressant-nos fent quadres, pintures, dibuixos… a mi, em va agradar molt els fils de les escales i les rajoles. També m’agradaria fer alguna cosa que em pogués endur a casa i que fos per a mi .

Ton: Vist el que han fet els altres anys en el projecte final, espero un projecte interessant amb un final gran, espero que el projecte estigui en un lloc visible o fer una gran inauguració com l’any passat. Espero passar una bona estona i treure bona nota. M’imagino el projecte com una oportunitat per conèixer millor el món de l’art.

David: Espero que sigui un projecte en el qual ens podem implicar tot el grup, ja sigui aportant idees pel projecte tant com per poder crear físicament aquesta idea. Sincerament no sé quin tipus de projecte farem, o sigui quina idea crearem, però si tinc una cosa clara i és que si treballem junts, podrem crear un projecte ajustat als nostres ideals com a grup i supera les expectatives de la professora com la de l’artista i també serà molt millor que el projecte de l’any passat. I que l’artista també ens pugui guiar una mica pel nostre projecte, per poder aconseguir un bon projecte. M’agradaria que el projecte tracte sobre alguna cosa de pintura, com un quadre o com van fer l’any passat, un mural amb graffitis .

Mikael: Yo espero que este proyecto nos ayude a entender y a practicar esta asignatura que sea divertido , practico … etc , imagino que el proyecto de este año sera mejor , que nos divirtamos pero tambien tengamos que trabajar en conjunto , que el artista nos apoye en nuestro proyecto y nos guie durante este año escolar.

Marc: En aquesta assignatura espero aprendre molt de l’art i divertir-me molt. M’imagino que l’artista ens proposarà algun idea i entre tots farem un projecte únic i amb una mica de cadascú. Intentaré esforçar-me al màxim i cooperar amb el grup.

Primeres accions de coneixença a distància ACCIÓ I: Caixa d’idees

Des de Isabel Barios EN RESIDÈNCIA http://blocsenresidencia.bcn.cat/jaumebalmes1920/2019/10/12/primeres-accions-de-coneixenca-a-distancia-accio-i-caixa-didees/

Tenim elaborades una sèrie de preguntes sobre com perceben els alumnes que es pot establir una relació/discurs vers l’educació, l’art i el món sanitari. La resposta a aquestes més una petita presentació de cada un seran enviades per correu al CAN Farrera.

A l’aula escrivint les respostes
Pensant què escrivim

Segona sessió!

Des de Sebastián García Ferro EN RESIDÈNCIA http://blocsenresidencia.bcn.cat/antaviana1920/2019/10/08/segona-sessio/

Avui, hem continuat el nostre treball amb l’expressió corporal, els canvis d’intensitats a través de l’experimentació del mínim i el màxim i comencem a conscienciar-nos de la importància de l’escenari, del no prejutjar a l’altre, de l’ús de la mirada com a respecte, de la implicació personal, de l’ajuda cap a l’altre… Amb un gran d’entusiasme d’anar aprofundint en aquest projecte tan apassionat!

Segona sessió amb el Sebastian Ferro a la sala multiusos d’Antaviana.