Totes les entrades de Xabier Salazar

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

fer una peli d’acció, fer una foguera al parc, acampar al riu Besós, jugar a les vies dels trens, anar d’excursió per les rondes, fer parkour al tunels de la depuradora, fer puenting al pont de Santa Coloma

Després de l’acció a l’institut… tornem a pensar qué podem fer fora de l’institut.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fem un llistat d’activitats que ens agradaria fer junts, sense pensar en si són possibles o si poden o no ser art, o si tenim els diners per fer-ho. Només coses que ens agradaria fer junts.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Després ens preguntem si podriem fer alguna d’aquestes coses als espais que hem anat visitant durant les anteriors sortides. Hem tornat a veure les fotos d’aquests espais per veure on es podria fer cada una d’aquestes activitats.

Ara sí tenim en compte el pressupost real de què disposem i el component artístic que pot tenir cada acció. Fer una activitat de lleure a un lloc on no toca.

Ens quedem amb 6 propostes i  per tal de treballar-hi més a fons, ens hem dividit en 6 petits grups:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I començem a buscar informació, normatives, truquem a molts llocs per preguntar si podriem fer una foguera al parc,  acampar al riu Besós, jugar a “paintball” a les cotxeres dels trens, anar d’excursió per les rondes, fer parkour als voltants de l’institut o espeleologia a les sortides d’aigua del riu Besós, fer puenting al pont de Santa Coloma o tirar-nos d’un arbre.

Esperem resposta.

1

Un museu, un forat i altres accions.

Ens trobem a la plaça. Mirem l’edifici del MACBA des de lluny. Ens preguntem quines diferències te aquest edifici dels edificis del costat, o de la majoria d’edificis que coneixem. Per on s’entra a un museu? Quantes i quins tipus d’obertures te? Pot haber-hi un forat al seu mur?

El busquem, uns per dins i altres per fora, fins que el trobem: “Obrir un forat permanent”. En veure l’obra de Luz, parlem dels espais públics i privats i la seva diferenciació. Mirem a través del forat, fem soroll a través d’ell, entra aire i so de fora…

Vam conèixer la base de l’exposició Especies d’espis gràcies al comissari de l’exposició, Frederic Montornès. Parlem dels espais de transició, dels espais útils i no útils, de mapes i recorreguts geogràfics que il·lustren la biografia de la gent.

De tornada a l’institut, dediquem una sessió a comentar el que em vist al museu i a parlar sobre l’art. Què és?

Aquí alguns comentaris:

“Deixar que la gent que ho entén critiqui” (Gemma) / Són artistes i han pensat una forma d’expressar-se. /”El quadre de Miró del punt i la ratlla jo també ho puc fer, però els artistes porten una carrera” (Julia). / Plantejar el límit entre qui és artista i qui no, i per què fer la mateixa cosa de vegades és art i altres no. / Parlem de la figura del comissari. / ¿Entenem per si sola aquesta obra fora de l’exposició? / “No cal que siguis ningú per fer art, sinó que si que has de tenir la intenció perquè has pensat prèviament que vols fer art” (Lluna).

Dediquem les següents sessions a veure  treballs d’altres artistes i altres projectes de la Luz, veiem videos d’accions, fotos, textos sobre accions a espais tant privats com públics.