Començem l’any amb el Xavier. Estarà amb nosaltres durant el projecte. Ell es estudiant d’un master d’art i educació. Parlem una mica sobre educació: “L’informe de la UNESCO sobre educació de 1996 va establir els quatre pilars de l’aprenentatge: aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a ser, i aprendre a viure junts. […] El coneixement requerit no es transmet i prou, sinó que s’explora, s’investiga, s’experimenta i es crea segons la necessitat humana […] És un coneixement al qual s’arriba per vies que nodreixen el que potser és la competència més important de totes: la capacitat per accedir i processar críticament la informació. Aprendre a aprendre no ha estat mai tan important com avui.”
Aprofitem per explicar al Xavier el que hem fet fins ara.
La Luz llegeix tot seguit i barrejat les paraules que hem subratllat a les nostres anotacions de les 6 sortides. Ens serveix per fer un resum d’aquests primers 3 mesos:
escales
señal prohibit bicicletes
gats
no podem entrar a les escales
obrim
veiem
algú (desconegut)
un lloc on potser viu algu
casa amagada
volen que ens posem en un lloc ple de branques, semblem criatures rares endinsant-nos per allà
camí de terra, ple de coses molt estranues com roba, molts objectes i fins i tot closques d’ou
experiencia fascinant
m’he quedat sol i despres he anat corrents fins unir-me amb el grup
mur camí
sortim
arribem a un barri desconegut, un lloc desconegut
no sabem on som,
desviar del recorregut
discutim si es privat o no
IIIIIIIII autopista, so molt fort (la luz volia atravessar la carretera, ens pregunta si podem atravesar l’autopista). mig grup s’ha pujat al mur, els cotxes piten, m’ha impressionat estar tant a prop de la carretera
carretera amb cotxes
carretera gigante
excursió
vida normal
rampa
III estació de trens amb una via trencada, persones caminant a les vies, vies destrosades/abandonades
porta oberta al no res
una escala que baixa, 49 esglaons
una altra escala, 34 esglaons
han obert porta misteriosa, hem pogut obrir la porta
hem pujat per una mini montanyeta
arbustos
a la zona de picnic es poden fer barbacoes
forat
parking policia
passem per un tunel
creuem un pont
bicis, emoció
pont inacabat
por, mal rollo, cagadets, espantats (carabana aparcada, para-sol II, gos + seguretat), tothom tenia por
IIII para-sol , casa feta amb coses habituals
furgoneta gitano
cartell en blanc
fabriques lluny
caure al riu
IIun home/senyor trucant per telefon/meditant al bosc
un noi fen el pi durant molta estona amb una ma, a la pista blava del Parc de la Trinitat
ens hem perdut
camí ple de pedres
IIII va caure a l’aigua, m’he caigut estic mullada, la vam ajudar a sortir
hem passat per un lloc on molt poca gent passa (al contrari del camí de la platja)
IIII moltes caques, caca vermella, el Rob l’ha trepitjat
no hi habia sortida
Ivam pujar les vicis per una rampa
el que mes em va agradar es quan estabem davant del petit riu
II sortida de clavegueram/ vam entrar a un sortidor d’aigua
plafons historia del barri
vistes de barcelona
parc enorme, vistes precioses (caballs II)
plaça molt chula, es un lloc agradable pero esta en un barri chungo, just al costat de la muntanya
castell
molts arbres
passadís “xungo” amb molts arbres (ocupes)
rabia no poder trepar la maldita valla
camins nous
aquesta part la coneixo bastant, per això no escric
una tanca trencada
legionarios
mur grafitis
“villamorquilandia”
II Meridiana
creuem semafor en vermell
pas de zebra sense sentit
entrem a la periferia Baró de Viver
II casa meva
A partir d’aquí pensem que ens agradaria fer tots junts, coses que no fem habitualment, sense pensar si podem o no fer-les, alguna cosa que recordem, que sigui com una aventura, on aprenguem alguna cosa, haguem d’esforçar-nos una mica, posar-nos d’acord i no aborrir-nos!
Podriem fer això als espais que ens envolten, que hem estat recorrent aquests mesos?