OLYMPUS DIGITAL CAMERA

fer una peli d’acció, fer una foguera al parc, acampar al riu Besós, jugar a les vies dels trens, anar d’excursió per les rondes, fer parkour al tunels de la depuradora, fer puenting al pont de Santa Coloma

Després de l’acció a l’institut… tornem a pensar qué podem fer fora de l’institut.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fem un llistat d’activitats que ens agradaria fer junts, sense pensar en si són possibles o si poden o no ser art, o si tenim els diners per fer-ho. Només coses que ens agradaria fer junts.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Després ens preguntem si podriem fer alguna d’aquestes coses als espais que hem anat visitant durant les anteriors sortides. Hem tornat a veure les fotos d’aquests espais per veure on es podria fer cada una d’aquestes activitats.

Ara sí tenim en compte el pressupost real de què disposem i el component artístic que pot tenir cada acció. Fer una activitat de lleure a un lloc on no toca.

Ens quedem amb 6 propostes i  per tal de treballar-hi més a fons, ens hem dividit en 6 petits grups:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I començem a buscar informació, normatives, truquem a molts llocs per preguntar si podriem fer una foguera al parc,  acampar al riu Besós, jugar a “paintball” a les cotxeres dels trens, anar d’excursió per les rondes, fer parkour als voltants de l’institut o espeleologia a les sortides d’aigua del riu Besós, fer puenting al pont de Santa Coloma o tirar-nos d’un arbre.

Esperem resposta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sortir de l’aula i entrar al claustre

Per fi. Avui és el dia. Tots els rellotges posats a l’hora. Molts nervis.

A les 8:40 en punt ens aixequem i sortim de la classe. La profe no entén res i demana explicacions, però no li donem i s’enfada una mica. Pugem les escales i entrem a una classe de batxillerat. Ens quedem uns minuts quiets i callats. Sortim i anem a una altre classe a fer el mateix. Ningú entén res. Tornem a la classe però la professora no ens deixa entrar si no li expliquem què està passant. Com no li volem dir res ens fa anar a direcció. La directora ens renya i ens castiga a recollir la brossa del terra durant l’hora del pati (la veritat és que ens esperàvem una incidència i de fet ho preferíem, ja que ens l’havíem jugat anant a per totes). Els del grup que no surten de l’aula fan el registre del què ha passat vist des de dins.

Ens envien a parlar amb la directora. I ens fa recollir la brossa durant el pati:

A tots, aquesta acció ens ha semblat molt emocionant pel fet de saltar-nos les normes i trencar la jerarquia amb els professors, però sobretot la sensació de llibertat que vam experimentar.

CLAUSTRE

A la tarda hi ha un claustre de professors on han d’explicar als profes què és això de Creadors en Residència i la Luz i la Mercè ens proposen que anem uns quants a explicar el que ha passat al matí. Mai hem anat a un claustre de professors.

La Luz fa una presentació de la seva feina i mostra el nostre blog. Després comencem a debatre el tema de l’acció que acabàvem de fer al matí. Ens fan preguntes, expliquem com i perquè ho hem fet i els profes donen la seva opinió. N’hi ha molts a qui els agrada la idea, altres que no i altres no li veuen sentit, però, això és el que li dóna una mica de joc i interès a la vida, no?

Ens ha agradat molt veure la reacció dels profes. Tot plegat ha estat una experiència molt interessant.