Recapitulem

Vam veure un vídeo que va fer el Martin durant el temps que portàvem amb ell.

(Erik Odena Espinosa)

Vam veure un vídeo de nosaltres mirant un altre vídeo de nosaltres. I a uns els va fer una entrevista.

(Erika)

Vam parlar alguns individualment amb el Martin (com a entrevista sobre el projecte).

(Laia Pi)

Seure a classe i sortir-ne, reaccions

Vam estar movent taules i el professorat ens va estar veient fora de classe.

(Doha Ghannoum Oumlil)

Vam fer moltes coses com imitar els companys. En Martí va començar a treure gent de la classe i tots vam quedar sorpresos al principi però quan ja quedava poca ens vam adonar que era un experiment.

(Erika)

Vam veure les formes en la que els professors no ens deixaven asseure’ns. Després vam veure com reaccionava la gent quan la feien fora.

(Pau Falgueras)

1a acció i reaccions al pati

Aquesta sessió va ser una de les meves preferides. Ens vam posar de peu al centre del pati en quadrat i vam decidir veure com la gent reaccionava. Va ser molt interessant.

(Blau)

Vam fer el primer experiment amb gent externa i d’altres cursos. Vam posar-nos de peu al mig del pati.

(Erika)

Va causar un gran impacte en el pati.

(Pau Falgueras)

Va ser divertit i molt interessant.

(Neus Seguí)

Vam estar mitja hora sense moure’ns mentre els nens que estaven al pati ens deien coses i ens parlaven.

(Manu Bule)

Com prendre una decisió tots junts?

Ens van deixar sortir i veure on decidíem entre tots d’anar, vam decidir anar al Mercadona i ho vam gravar. Després vam veure el vídeo de l’anterior sessió.

(Blau)

Vam anar al Mercadona i vam gravar el nostre trajecte des de l’insti.

(Xavi Ullón)

Ens van deixar sortir 25 min. fora del cole. Vam decidir anar al Mercadona i desordenar l’ambient.

(Pau Falgueras)

No va anar com ens ho vam pensar.

(Irsa Safdar Khan Kousar)

Ha sigut com una classe lliure perquè vam fer el que ens agradava.

(Doha Ghannoum Oumlil)

Vam sortir de l’institut i vam anar on volguéssim, vam acabar al mercadona i ens van acabar fent fora.

(Marcel Bischaf)

Aquesta sessió va ser més moguda. Va ser un desmadre i ens van acabar renyant.

(Erika)

Ens van deixar llibertat durant uns minuts.

(Neus Seguí)

Aquest dia vam anar a Mercadona tots. Vam decidir allà, però podríem haver anat a qualsevol lloc.

(Laia Pi)

Al cap d’uns dies, ens fem preguntes:

Per què vam decidir anar al Mercadona?

No estem acostumats a tenir una llibertat total i a la que algú va tenir una idea doncs la vam seguir.

Vam actuar per imitació perquè una persona ho va dir i la vam seguir, realment ens era igual on anar, només volíem sortir.

Per què ens copiem els uns als altres o hi ha gent que imita al grup?

Perquè hi ha bastanta gent que no vol mostrar la seva personalitat i llavors fa el que els altres fan o li diuen per encaixar.

Feia una mica de por, perquè tothom estava fent el mateix i al veure-ho, feia una mica de por…

Sobre l’ordre i el caos

Vam parlar de vàries coses, la principal va ser sobre el desordre. Ho vam reflectir a la classe.

(Pau Falgueras)

Vam intentar trencar l’ordre que hi ha teòricament en una aula, entrant d’una manera diferent i desordenada. Ens vam asseure on el Martin ens deia. Finalment vam gravar un vídeo dient les maneres que no ens deixaven asseure’ns. Per acabar ens vàrem asseure tots en silenci fins que es va acabar la classe.

(Blau)

En Martin ens va dir que havíem d’entrar a la classe desordenadament, per la meva part, em van agafar uns quants per baix i vam entrar i casi em faig mal.

(Erik Odena Espinosa)

Va ser el primer dia que vam gravar la sessió.

(Nadia Khallafi)

Vam entrar a la classe de la manera que volguéssim, hi havia gent a sobre de l’altra, gent estirada al terra, les taules, etc…També vam seure de maneres que ens semblaven còmodes.

(Marcel Bischaf)

Vam gravar diferents maneres de com entrar a classe. I fer un contrast del silenci amb el desastre. Va ser com el primer experiment.

(Erika)

Vam veure quines són les maneres d’asseure’s malament segons els professors. I abans d’això ens van deixar en silenci, això va ser molt agradable.

(Neus Seguí)

Dibuixos, manifest i pòster

Van dividir la classe en diferents grups d’organització. Hi havia un grup que va dibuixar coses de l’institut, un altre van contestar unes preguntes i uns altres van donar idees de publicitar el projecte.

(Erika)

Ens vam dividir en varis grups, uns es van quedar a classe redactant el que havíem fet i més propostes, també vam redactar el manifest. Els altres vam estar dibuixant coses que ens trobàvem fora i dins de l’aula.

(Blau)

Vam dibuixar objectes de la classe i posar les seves funcions i per què eren útils.

(Xavi Ullón)

Havíem de dibuixar arquitectònicament les parts, com una finestra, taula, etc…

(Maida Khan)

Vam separar la classe en tres grups, uns dibuixaven, altres pensaven un poster i els altres feien un manifest.

(Erik Odena Espinosa)

Vam estar dibuixant diferents parts de l’aula, també vam llegir un informe o algo similar.

(Irsa Safdar Khan Kousar)

Disseny i esbossos del projecte

Els que en la sessió anterior havien estat parlant al gimnàs van acabar de fer la volta per tot l’institut. Els que es van quedar al gimnàs van fer un petit esbós de la sala.

(Blau)

Vam dissenyar en un full el projecte, també l’aula i ens va sortir bastant bé i hi havia bastants bons projectes.

(Pau Falgueras)

Vam fer la nostra idea d’aula dibuixada per temes. Ho vam aconseguir ja que tothom va fer la seva idea.

(Nadia Khallafi)

Vàrem continuar debatent i ens vam posar a fer esbossos sobre temes que creiem importants.

(Marcel Bischaf)

Vam dissenyar la sala en parelles sobre temes que podien impactar als alumnes.

(Neus Seguí)

Recerca de l’aula i ideació de temes

Ens vam dividir en dos grups. El primer aniria a buscar una aula o sala per poder fer el projecte, i el segon grup va pensar i idear el projecte.

(Pau Falgueras)

Vam ensenyar al Martí tot l’institut per ensenyar-li on podem començar a fer projectes. Fins i tot els alumnes vam anar a llocs que vam havíem visitat.

(Doha Ghannoum Oumlil)

El meu grup vam anar a veure llocs per fer la nostra aula.

(Erik Odena Espinosa)

No ho van aconseguir ja que no van arribar a escollir l’aula. Però van recollir bé amb els temes que posarien a l’aula.

(Maida Khan)

Va ser molt interessant ja que ens podíem escoltar entre nosaltres. Els que van donar la volta a l’insti es van quedar a la meitat.

(Neus Seguí)

Què volem per l’institut i inici de projecte

Vam anar al gimnàs per poder tenir una mica més d’espai. Allà vam decidir i apuntar el que ens agradava i no de l’institut i vam proposar què ens agradaria fer a l’insti per canviar-ho.

(Blau)

Vam posar les nostres propostes i idees en comú. Responent a preguntes en grup.

(Nadia Khallafi)

Vam fer un dibuix representant com volíem l’aula.

(Maida Khan)

La majoria de gent tenia respostes diferents, però la majoria parlaven que no els hi agradaven les classes.

(Marcel Bischaf)

Vam contestar unes preguntes de l’institut en general amb un principi de començar a pensar idees per al projecte.

(Erika)

Vam pensar sobre què podríem fer en una sala buida. Aquesta classe es va fer pesada per culpa dels nostres companys.

(Neus Seguí)

Vam pensar idees sobre què fer com a projecte. Les idees les vam exposar als companys.

(Laia Pi)

Primeres sessions: sobre el còmic

Primer ens vam presentar amb el Martin. Ens havia encarregat de portar un còmic a cada persona per poder posar-los en comú. Els vam escampar per la taula i després vam agafar-ne un cadascú. Després ho vam comentar entre tots i vam fer un còmic en 4 papers del nostre camí a l’escola.

(Blau)

Vam dibuixar 4 vinyetes sobe el què fèiem al matí. També vam mirar les exclamacions dels còmics. Finalment tothom va aconseguir fer les vinyetes. La classe se’m va fer curta.

(Pau Figueras)

Amb els còmics que vam portar vam escriure les bafarades exagerades com “BING-BANG-BANG!!”

Vam haver de dibuixar el nostre camí fins l’institut des de que ens havíem despertar en quatre vinyetes i ho vam enganxar a la paret. Crec que vam aconseguir el nostre objectiu ja que era entendre els còmics.

(Nadia Khallafi)

També vam treballar en pronunciar les onomatopeies. Vam traduir-les en diferents idiomes i les vam dir en veu alta tal i com les havíem escrit.

(Isra Safdar)

Al llegir les onomatopeies els que sabíem idiomes diferents al català, castellà o anglès ho havíem de dir i després tothom mirava de repetir-ho.

(Marcel Bischaf)

Vam fer un còmic conjunt amb totes les vinyetes de la classe. Ho vam fer suposo que amb l’objectiu de veure més enllà d’unes vinyetes amb dibuixos i transformar-les a dibuixos “amb so” amb l’ajuda de les onomatopeyes. També vam fer les onomatopeyes en diferents idiomes i les vam gravar.

(Erika)

Recordo que se sentien coses molt rares quan vam cridar tots a la vegada. Després vam dir-les de manera individual i en diferents idiomes.

(Neus Seguí)