¡QUE NADIE ENCIENDA LA LUZ!

…DES DE L’AULA-CÀMERA

hort

(s. XIV; del II. hortus “jardí; hort”)

A

pati

(1207; del b.II. patuum (patium), “pastura comunal”, d’on “terreny inculte, no edificat”, o del II. pactus “arrendament”, d’on “pasturatge arrendat”, o d’un preromà precèltic patu-“pasturatge”)

jardí

(s. XIV; del fr. jardin, íd., dimin. del fr. ant. jart “hort”, del frànc. *gard “clos, tanca d’horta”)

parc

(1490; del fr. parc “cleda, terreny tancat”, del b. II. parricus. íd., d’origen incert, potser preromà, emparentat amb parra)

Clara Gassull Quer

EN RESIDÈNCIA a l’Institut Lluís Domènech i Montaner

amb els estudiants

Andrea Ferré

Abel lópez

Meritxell Montañés

Cintia Palacios

Luís Felipe Pama

Abel Robles

Nabil Sarrsi

Izan Serrano

Marcos Tomàs

Adrián Torrado

Aroa Vila

les professores

Teresa Garcia

Montserrat Garriga

i la mediadora

Mercè Jarque

JA TENIM LES INVITACIONS!!!

S’apropa el dia de la presentació del projecte final de Creadors, serà el dia 2 de juny. Ens hauria agradat poder-ho fer a la Fundació Miró, però finalment, creiem que no hi ha un lloc millor que allà on ha passat TOT: el nostre PATI-HORT de l’Institut. Els alumnes han preparat unes invitacions per a poder donar als nostres convidats :

Contaminació 24 de febrer

Avui hem fet la sessió de contaminació a l’institut!

La  sessió de contaminació consisteix  a donar a aconèixer i explicar el projeste que s’està fent a altres persones del centre. Enguany hem fet el mateix format que l’any anterior: hem presentat als nostres companys de tercer de l’ESO. Igualment també han estat presents la gent de la Fundació Miró i del Consorci. Els alumnes  del projecte En Residència hem preparat dos recorreguts: 

  • Visita a l’aula  En Residència on treballem habitualment i hem ensenyat el que fem i com ho fem. També hem donat la possibilitat  que els nostres companys puguim experimentar i provar de fer.
  • Visitar la Sala d’actes per veure una amplia exposició dels treballs fets per nosaltres, els nostres llibres d’artista on es pot veure les activitats, treballs i evolució del projecte.

Aquesta sessió de contaminació ens ha servir per aprendre a exposar davant del públic i per perdre una mica la vergonya. A part, també creiem que ens ha servit per reforçar el grup i veure més clar el que hem fet fins ara.
Una bona experiència!

Sessió oberta a l’alumnat dels grups estables de convivència. 

Partim el grup i una meitat van al menjador i l’altre a l’aula.

Sessió al menjador

Mitjançant l’exposició dels treballs fets expliquem als nostres companys:

  • Que és En Residència
  • Qui participa a En Residència
  • Quin és el paper de cadascú
  • Què fem aquest any?
  • Sabem com acabarà aquest procés artístic?
  • Expliquem el procés que hem fet a les diferents sessions explicant els rètols, les paraules clau que apareixen als rètols defineixen les sessions i el projecte en general: LLOC, JOC, EXPLORACIÓ, EXPERIMENTACIÓ I TRANSFORMACIÓ
  • Expliquem també el nostre quadern de treball

Sessió a l’aula

  • La sala està a les fosques. Fem entrar als convidats i els col·loquem davant de les taules. Fem la pràctica de l’espelma.
  • Encenem el llum i preguntem que ha passat. Perquè la imatge de l’espelma és veu a l’inrevés?
  • Expliquem el funcionament de la càmera fosca. Juguem amb el forat de la càmera i veiem el jardí en el paper del cavallet.
  • La nostra aula s’ha transformat en un lloc d’experimentació de la realitat a través de diferents practiques fotogràfiques.
  • Fem una foto i la revelem.

Quan surten es dirigeixen al mural i preguntem:

què t’ha sorprès?

Escriu una paraula de les sensacions que has experimentat dins de la càmera fosca

HERBARI+FROTTAGE

Aquesta setmana, ens hem quedat a classe treballant, ens han passat les dues hores volant! La Meritxell ha estat l’encarregada de recollir les impressions, experiències d’aquesta sessió. De moment, ens hem organitzant així, cada setmana un de nosaltres és l’encarregat de registrar tot el que passa…