ACTIVISME DEL TEMPS

El dia 11 de novembre, entre tots, vam compartit refranys sobre el temps com per exemple:

-Sin prisa pero sin pausa

-El tiempo lo cura todo

-El tiempo es oro…..

Després vam crear consignes per representar el nostre projecte sobre el activisme del temps. Vam votar a classe i les tres frases escollides van ser (Desembre i Gener):

Les agulles del rellotge punxen

Cuida de ti, no del tiempo

-Time is a crystal, if you force it, it breaks

Vam escollir una tipografia diferent per cada una de les consignes. Vam fer plantilles amb les lletres. I a partir d’aquí vam començar a pintar la façana de l’institut amb els eslogans i la tipografia escollida.

Al Febrer PINTEM LA FAÇANA.

4-11-20

Performance!!!!

A la terrassa del 7e pis de l’institut construïm un rellotge digital manualment, amb llapis de colors. Cada un de nosaltres , en fila, canvia l’hora cada minut i fem foto.

Tota una hora construint el temps.

28-10-20 EL RELLOTGE

Posem en comú els deures: A partir d’un rellotge dibuixat haviem de posar les nostres emocions a cada hora del dia des de les 9:00 fins a les 23:00.

Visionem a classe diferents obres sobre el temps:

Standard Time” (2007) de Mark Formanek

STANDARD TIME Berlin August 2007 Aktion: Datenstrudel und Marc Formanek Foto: © Bernd Schuller 2007 Abdruck gegen Honorar,

Explicació:

En aquesta obra, unes persones estan construint el temps a mesura que avança. Durant 24 hores, canvien meticulosament els dígits d’una gran instal·lació, minut rere minut, en un rellotge ubicat en un solar de Berlín o a l’estació central de Rotterdam.

Aquí rauen dues idees. D’una banda, la idea d’una equivalència entre temps i feina, entre temps i diners. Subjau la qüestió de “pagar per hores” (heu treballat per hores? O heu pagat algun professor particular per hores?) i, més profundament, del “Time is Money” del Benjamin Franklin –quan el valor de les coses ve determinat per les hores que s’ha de treballar per fer-les. D’altra banda, també rau la idea de convertir el temps cronomètric, exacte, automàtic, en un temps construït pels humans i, per tant, un temps subjecte a retards en la construcció, coses que poden passar i que retarden el pas dels minuts.

Comencem a organitzar la performance sobre el temps que filmarem a la terrassa la propera sessió.

21/10/20 Amagueu els mòbils

Durant una hora vam tenir el mòbil apagat i els rellotges amagats sense poder mirar l’hora. En un moment donat, a les 13:09, el Xavi i la Raquel ens van preguntar a cadascun de nosaltres si sabíem l’hora intuïtivament. Van aputar les nostres respostes i La diferència entre elles va ser entre 5 minuts i mitja hora! (13:08 – 13:38)

14/10/20

Portem a classe les obres fetes sobre perdre el temps i les comentem a partir de:

Quina idea volia transmetre la meva obra?

Què volies dir o mostrar?

Quin títol té?

Aquests son alguns exemples de les nostres obres sobre “perdre el temps”:

7/10/20

El següent dia, vam començar la classe mirant 6 minuts del video de la Raquel “sobre perdre el temps” que originalment durava 8 hores, i vam comentar-lo conjuntament. Despres vam pujar al pati de la 7a planta i vam començar a “perdre el temps” descansant estirats al terra. Al final de la classe, ens van proposar fer una obra (dibuix, foto o video) del que era per nosaltres perdre el temps.

Comencem!!! 30/09/20 primer dia i presentació

Presentació del Xavier i la Raquel, i… comencem a treballar.

Primer exercici: silenci; vam estar 10 minuts en silenci, cosa que ens va sorprendre, incomodar i confondre al principi. La nostre sorpresa va venir quan en Xavier va dir “la primera activitat es aquesta…” i es va fer el silenci durant més de 10 minuts. Al trencar-se el silenci, vam posar adjectius al temps a l’escola, a casa, al carrer, etc