Amb la tranquil·litat d’haver fet ja la representació final, hem fet una última sessió per tancar el projecte fent una revisió de totes les activitats que hem fet durant el curs. Les hem posat a terra ordenades i hem pogut veure el sentit estructurat d’un treball que sens dubte transcendeix lo escènic ja que l’objectiu mai va ser fer una gran representació sino fer un treball personal amb la voluntat de generar consciència i debat sobre el cos i les emocions dels alumnes. Hem repetit l’activitat que vam fer a la primera sessió del projecte per comprovar si els alumnes havien experimentat diferències en la percepció de les seves fortaleses i debilitats del seu cos. Hem tornat a fer el dibuix i de nou l’han exposat a la resta del grup. Finalment els alumnes han estat parlant sobre com han viscut el projecte, les coses que no els havien agradat i les que sí. Igualment el Jorge també ha exposat com s’havia sentit i ha agrait a les alumnes la bona disposició mostrada durant gran part del procés. Un final amb consciència i prespectiva de procés per marxar de vacances amb la sensació d’haver fet un treball útil i productiu.
Preparació i explicació de l’acte final
Les últimes 4 sessions les hem dedicat a preparar l’acte final. Fins el dia de l’actuació que vam dedicar gairebé tot el matí a acabar d’assajar les diferents parts de l’acte. Vam començar el dia alliberant energia i posant el cos a to a través de diferents moviments i desplaçaments en l’espai.
A continuació vam anar centrant-nos al detall de cada part començant per la primera acció que era dir a la gent que ens seguís cap a fora sense utilitzar paraules, només gestos. La segona escena eren els guixos, tractava de que ens posavem en parellas i haviem de dibuixar amb guixos la silueta de la nostra parella.
Tot seguit, marxavem tot el grup junt dient el poema de pizarnik en veu alta mentre caminavem, al principi ho dèiem amb un to de veu normal i a mesura que avançavem pujavem el to de veu.
Quan acabàvem de dir el poema anàvem corrents cap a un petit carrer on havíem deixat prèviament uns cartells petits on hi havíem escrit totes aquelles coses que ens importaven, ja fos perquè ens fan por o per que ens fan feliços. Això avarca problemàtiques socials, estats d’ànims personals, il·lusions, temors etc… Ens posàvem en pinya i els de darrere anaven travessant cap endavant mostrant tots els cartells. La resta del públic s’apilonava d’avant nostre per poder veure l’escena.
A continuació deixàvem els cartells petits a terra i agafàvem uns més grans, ens posàvem en fila, i començàvem a contar fins a deu i caminàvem cap endavant, després ens posàvem a la paret com si ens fessin una foto.
Continuàvem cap un altre carreró on deixàvem els cartells i al terra hi havien unes gomes que ens havíem de posar a la cintura amb un altre company, deixàvem el nostre pes enrere i ens movíem deixat el nostre pes.
Per últim anàvem cap a un planxé on hi havien unes cadires, el primer que fèiem era distribuir al públic pel voltant el planxé, després ens asseiem cadascú a una cadira i observàvem a la gent, seguidament ens aixecàvem i improvisàrem amb alguns elements que havíem practicat prèviament a classe, finalment ens reuníem tots fora del planxé i marxàvem a dins.
En aquest post les imatges que hi ha corresponen a l’assaig.
Sessió 19
Vam fer uns exercicis de compartir pes amb l’ús d’un bastó, i després vam estar fent exercicis a terra. Vam seguir treballant en diferents plans terra, pla mig i en peus aquest treball l’hem estat fent durant el principi de curs
UN LLOC PER CREAR
A la sessió del 20 d’abril, vam sortir tot el grup pel recinte de la Fabra i Coats amb l’objectiu de cercar diferents llocs, concretament buscàvem espais que per la seva infraestructura o ubicació afavorissin el valor artístic de la performance que estem preparant per final de curs. Mentre anàvem caminant intentàvem imaginar quines actuacions podríem fer a cada lloc i entre tots comentàvem quines ubicacions ens semblaven bones per fer el producte.
Fluïm a la sessió 18
El dia 16 de Març vam anar a la Poderosa, un cop allà el primer que vam fer va ser comentar la representació de la Mercedes Pedroche. Després vam començar estirat a terra fent un moviment repetidament ens vam començar a aixecar fluidament seguint les instruccions del Jorge. A continuació amb fluir ordenadament seguint la música, per últim el que vam fer va ser inventar-nos una dansa pel poema que havíem estudiat prèviament.
Sessió 17
El dia 2 de març vam anar a la fàbrica de creació, a la Fabra i Coats. Vam fer moviments a tres alçades, primer estirats a terra, després de genolls i per últim de peu. Després vam treballar els desequilibris, caient-nos cap endavant, cap als costats i cap enrere, i a poc a poc vam anar afegint el moviment de braços i les mirades amb els companys i companyes. Finalment vam treballar diferents formes i maneres de desplaçar-nos per terra.
Mercedes Pedroche
El divendres 12 vam anar tot el grup a la fàbrica de creació per veure part de l’actuació de l’artista Mercedes Pedroche. A l’obra l’artista lluita contra la sensació de viure en un bucle on ha de gestionar emocionalment una crisis existencial escenificada i plena de poesia.
Sessió 14, preparem els cartells.
El Dimarts dia 16 de febrer vam fer uns cartells, on havíem de posar una paraula o frase curta que ens animés, una por que tinguéssim i alguna cosa que volguéssim canviar. El Jorge ens va donar idees que podíem posar als cartons. També ens va deixar uns retoladors especials per escriure més bonic. Aquests cartons els faríem servir després a la sessió de contaminació.
SESSIÓ DE CONTAMINACIÓ
Dimecres 17 de febrer vam venir a la tarda a l’institut per a fer una sessió de contaminació als professors. Abans que ells arribessin ens vam preparar l’espectacle, que era una mena de joc. Primer els hi demanàvem als professors, amb cartells, que deixessin els mòbils a una bossa. Després hi havia cinc cartells, en els que posava: Pizarnik, pors, ànims, canvis, carrying. Estaven formant un cercle al centre, hi havia una persona dintre d’aquest, que aixecava un dels cartells i nosaltres havíem de fer el que deia al cartell, per exemple si sortia por havíem d’anar a buscar el nostre cartell en el qual posava la nostra por. I així amb tots els cartells. Quan va acabar l’espectacle els professors ens vam fer preguntes sobre el projecte En Residència.
COREOGRAFIEM UN POEMA
El dimarts dia 26 de gener a l’optativa d’En Residència vam passar-ho molt bé. Els dies anteriors vam estar aprenent un poema que el Jorge ens va ensenyar. Al principi de la classe ens vam posar en parelles i vam improvisar un petit ball mentre recitaven el poema.
Després ens vam organitzar en dos grups i vam muntar un coreografia entre tots. Ens va costar posar-nos d’acord entre nosaltres i vam necessitar una mica d’ajuda del Jorge. Vam veure que com la vam muntar per separat les dues coreografies eren bastant diferents. Al final de la classe vam ensenyar les coreografies entre els dos grups. I ens van gravar fent les nostres coreografies totes juntes.
Per últim el Jorge ens va posar música i vam estar caminant pel gimnàs en diferents velocitats i de diferents maneres.