SINTETITZADORS: COM FUNCIONEN?

El passat dia 7 d’abril en la sessió de En Residencia vam tocar el tema dels sintetitzadors. L’ Arnau, el nostre artista, ens va portar uns quants, ens va explicar què eren i com funcionaven. Ens va dir que els sintetitzadors són aparells que fan musica electrònica, tenen molts botons amb sons particulars i molts cables que depenent d’on els connectis treuen un so o un altre.

Primer de tot ens van dir si sabíem que era la musica electrònica, també ens van preguntar si sabíem que eren els sintetitzadors i la seva història. Ens va explicar com funcionaven, els seus botons i els vam provar. Al final de la sessió vam crear una peça musical entre tots. Ens ho vam passar molt bé! No coneixíem gairebé aquests aparells, ens va semblar molt interessant.

VISITA A L’HANGAR!!

L’Hangar es un espai on els artistes expressen, crean i comparteixen  el seu art.  Aquest espai està format per uns tallers individuals on els creadors poden treballar en la seva obra, després hi ha uns espais comuns: una sala, una petita cuina i unes dutxes. Fins i tot hi ha una residencia on els artistes d’altres lloc soliciten l’estancia. 

A nosaltres el que més ens ha sorprès és la creativitat dels artistes, en concret hi havia una noia que mesclava la arquitectura amb l’art fent moltes coses increibles.        

L’Arnau també ens va ensenyar el seu taller on està creant sons amb altaveus trencats. Un projecte molt interessant!

Una vegada conclós aquest tour hem passat a una sala que era tota de color negra.  A l’entrar,  ens hem sorprès molt al veure un mapa amb els nostres noms impresos i amb línies que els connecten. A més a més, l’Arnau ens ha convidat a un esmorzar boníssim. 

Un cop hem carregat les piles, hem començat a donar-li color al nostre espai idílic. L’Arnau ens ha donat guixos gruixuts i ens hem disposat a crear! A través de les següents fotografies, podeu observar i fer-vos una idea del que hem fet.

SESSIÓ DE CONTAMINACIÓ

Estem molt contentes de presentar-vos i explicar-vos en què va consistir la sessió de contaminació. Aquesta es va dividir en dos grups on l’alumnat presentava un sessió diferent però amb un fil argumental en comú: les sensacions, percepcions, les imatges i el so.

Grup de Sinestesia:

Hem dividit el professorat en dos grups diferents, el nostre grup volia transmetre diferents sensacions al llarg de la sessió, barrejar colors amb sabors i sons, per exemple un sabor dolç amb un color tranquil però una música totalment oposada a aquestes dues coses.

El nostre objectiu d’aquesta sessió era transmetre una sensació de confusió que es basada en la nostra vida quotidiana, estem tan acostumats a que els color, sabors i la música estiguin associats només d’una forma, com per exemple, el vermell l’acostumem a associar amb l’ira, etc. Nosaltres volíem demostrar el contrari com associar el vermell amb una cançó i un menjar dolç. Segons les opinions del professorat ho van gaudir molt i van quedar decol·locats al percebre una nova sensació sinestesica on s’associen sensacions i sentits que a primera vista es perceben contradictoris.

Grup de Relaxació

Nuestro proyecto trataba sobre relajación y terror, hablamos con los maestros sobre la relajación ellos nos decían qué les relajaba y luego nosotros les decíamos que nos relajaba mientras ellos comían patatas y alfajores. Después cambiamos totalmente de tema y hablamos de experiencias paranormales con el objetivo de conocernos mejor, comiendo la misma comida de la relajación, pero intentando que los profesores tuviesen una experiencia distinta al hablar de un hecho que genera angustia e incomodidad. La pregunta era si una comida nos puede sentar de la misma forma experimentando sensaciones opuestas: relajación vs miedo. 

VISITEM EL MACBA!

L’últim dia abans de marxar de vacances vam anar a visitar el Museu d’art contemporani de Barcelona ( MACBA) .

En aquest museu hi havien diferents sales on podíem trobar diferents tipus d’art contemporani.

En aquesta sala vam observar algunes varietats d’art com aquesta “escultura” de la verge maria . Ens va cridar molt l’atenció perquè mai havíem vist art d’aquest tipus, tan únic i inimitable.

També ens va agradar molt la sala amb cartells de la guerra civil i el feixisme. hi havia un vídeo que ens va cridar l’atenció que ens explicava què va ser la guerra civil i el nazisme.

Hi havia una sala amb diferents vídeos abstractes amb música i persones ballant i cridant. També vam observar aquestes obres.

Cub de condensació

Ariana, Katerin i Valentina.

QUÈ ÉS UNA SEQÜÈNCIA?

Mitjans novembre 2020

Una seqüència és un conjunt de sons que són representats per diferents imatges.

Aquest és un dels conceptes clau que hem aprés amb l’Arnau i el qual ens ha servit com a punt de partida per posar en pràctica la creació de sons.

El que vam fer a continuació va ser representar sons a partir d’imatges, sons que vam crear nosaltres mateixos amb objectes de la clase com per exemple el llapis, la goma o la finestra.

Primer de tot us adjuntem imatges de la sessió on vam dibuixar la representació del so.

Grup 1
Grup 2
Grup 3
Grup 4

Al acabar les nostres vinyetes vam començar a gravar grup per grup la nostra seqüència amb un micròfon que pot captar qualsevol so inclòs el més silencios.  Aquest és el nostre resultat, esperem que us agradi!!

GRAVACIÓ SONS GRUP 1

GRAVACIÓ SONS GRUP 1
EXERCICI GRUP 1

GRAVACIÓ SONS GRUP 2

EXERCICI GRUP 2

GRAVACIÓ SONS GRUP 3

EXERCICI GRUP 3

GRAVACIÓ SONS GRUP 4

EXERCICI GRUP 4

Nicola, Aurora i Starlyn.

ARRIBA L’ARTISTA!

MItjans octubre 2020

Durant les properes sessions hem tingut el plaer de conèixer a L’Arnau,  un artista contemporani que fa art i també juga amb sons, li agrada molt experimentar amb la sonoritat i les pintures contemporànies. Ens està ensenyant moltes coses com per exemple la trajectòria de l’art fa uns quants anys i els moviments artístics. Les seves explicacions sobre l’art i el so són bastant interessants. Les classes que ens dona són bastant agradables i divertides.

De manera més detallada ens ha parlat de diversos temes com la diferència entre la música i el so, conceptes com organitzat i desorganitzat, etc. Vam aprendre el concepte d’abstracció que consisteix en la no representació figurativa de l‘art. 

Per acabar també vam parlar de la deconstrucció. Què és la deconstrucció? És destruir una figura comú i construir-la d’una altra forma, també la mínima diferencia entre escoltar i sentir,  quan escoltem prestem atenció mentre que quan sentim no prestem atenció.

Adnan i Jade. 

Primeres sessions: Octubre 2020

Què és l’art?

Som un grup d’alumnes de 3r ESO i venim de l’Institut Escola Trinitat Nova. Malauradament, a causa dels confinaments, hem perdut vàries sessions però tot i així, estem molt contentes amb el projecte perquè estem aprenent molt amb l’Arnau. 

Durant les primeres sessions vam estar debatent sobre el què era l’art  i què significa per nosaltres crear. Com podeu observar a la imatge que adjuntem, vam fer una pluja d’idees intercanviant opinions entre nosaltres sobre les creacions artístiques i el significat del concepte art.

A la cerca d’art

La propera sessió vam sortir al carrer a buscar el que per nosaltres significava art. A través de les càmeres dels nostres telèfons mòbils vam fotografiar tot allò que nosaltres consideràvem art. Aqui en teniu una mostra. 

Al finalitzar la sessió ens vam reunir per posar en comú les fotografies i exposar els motius pels quals allò que havíem fotografiat era art. 

Ariana i Valentina.