Referents i etnografia adolescent

Seguint l’horitzó d’explorar l’adolescència com a fase important de la vida al llarg de diferents moments històrics, una de les primeres parades ha estat reflexionar plegades sobre què creuen que és l’adolescència i què és la identitat.

Hem cercat juntes per internet imatges de persones famoses i/o properes seves que consideren referents per la raó que sigui. Com que els orígens geogràfics i familiars de moltes de les noies (perquè s’ha donat la situació de que totes són noies) són diversos, proposo que els ubiquin en un mapamundi, tot creant una cartografia de referents on el territori també importa i ens dóna informació sobre imaginaris hegemònics i d’altres ocults o inexistents.

Hecho con Padlet

A la següent sessió, hem fet una investigació directa dels companys i les companyes de l’institut. Rere la fase d’observació, en post-its de diferents colors hem registrat dades sobre alguns aspectes relacionats amb els seus diferents eixos de diversitat social –orígen geogràfic, color de la pell, etc– i sobre altres que tenen a veure amb el seu comportament social i les seves pràctiques culturals (caràcter personal, objectes que normalment utilitzen, llocs que freqüenten, hàbits i costums quotidians, vestimenta, gestualitat del cos, etc).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *