Un cop tornat de les vacances de nadal ens hem proposat i marcat dos objectius a curt plaç; primer de tot en hem seguit coneixent en profunditat com a grup perquè volem que s’atreveixin a agafar poc a poc a tenir la iniciativa a l’hora de prendre decisions en dinàmiques grupals així com a mostrar-se una mica en el grup. També hem volgut preparar la sessió de contaminació, esperant que aquell dia surtin coses ben xules però al mateix temps que hi hagin coses improvitzades. La idea és que participin molts docents del centre i té pinta que ens ho passarem moooooolt bé!. en certa mesura.
Dinàmiques treballades combinats amb jocs que ens agraden i ens apropen als objectius:
- Dinàmica d’escalfament on els alumnes havien de fer diferents accions i coses, tot seguint unes pautes, girs, palmades, salts, cercles… després el joc es va anar complicant perquè haviem de veure i escoltar les accions dels nostres companys de grup i després repetir-les.
- També vam jugar al ZIP-ZAP. El joc és molt divertit. Fem un cercle i tens diverses normes que només pots dir zip, zap boom, no. Amb tot, li passem “la pilota” a algun company/a que vulguem i aquesta persona ha de respondre i passar de nou “la pilota a un altre persona.
- Pedalera: Aquest objecte és com una placa plana que serveix com a contenidor, badia de pedaços i font d’alimentació per als pedals d’efectes per a la guitarra elèctrica. Algunes pedaleres contenen el seu propi transformador i cables d’alimentació per alimentar diversos pedals. Vam aprofitar aquest gran recurs per fer comentaris, gravar-nos i fer una seqüència de veus molt xules, el reusltat va ser espectacular.
- Pilotes en moviment: Mentre’s ens movem per l’espai utilitzem i ens passem pilotes polivalents en un ordre concret o en diferents ordres. L’objectiu del joc ens permet veure els nostres moviments per l’espai i com ens comuniquem sense parlar. Aquest joc permet diferents variants com per exemple: copiar la passada o el gest del company anterior i afegir-ne un o utilitzem un micròfon, cada cop que passes la pilota i fa el gest hem d’utilitzar-lo.
- Recordem les frases del nostre KAJU, quin KAJU tenim i ho posem en comú.
- Joc amb pilotes: Fem cercle i l’objectiu del joc és aconseguir fer el màxim de passades possibles sense que caigui la pilota i en el mateix ordre. Quan surt bé amb una pilota anem afegint pilotes. Hem arribat a màxim 5 pilotes per a 15 persones, força bé!
- Fem un repàs dels dos quadres que vam seleccionar, li posem títols a les obres i les practiquem.