INVITACIÓ A LA MOSTRA!

Carla Farreny i Marta Vilardell han estat tot el curs treballant amb els i les alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Joan Fuster i ara donen forma al seu procés de creació amb un dispositiu entre l’espectacle i la instal·lació artística amb el títol “Traç-Pas”. El dia 20 de maig a les 12h a La Central del Circ, el públic podrà traspassar l’espai escènic per habitar les diverses “estacions”. L’accés serà gratuït amb reserva prèvia en aquest enllaç.

21 d’abril

Avui és la primera experiència de videoconferència en Creadors i és molt important perquè es defineixen i concreten alguns aspectes de la mostra. Se’ns fa una mica estrany el format, però aprofitem molt la sessió.

La Carla ens mostra l’espai on farem la mostra dins La Central del Circ per tal d’ubicar les nostres improvisacions, serà el nostre escenari!

Afegim magnesi a les nostres mans per ajudar-nos amb la nostra barra/trapezi

Un gran repte: el trapezi

Les pràctiques de trapezi a l’institut han sigut limitades per què no podíem penjar-ne cap i el vam substituir per una porteria de futbol, ara gràcies a en Joel, tenim un invent que ens fa possible penjar-nos al gimnàs i experimentar i practicar el que farem a la mostra al mes de maig.

17-3 Treballem la transformació de les nostres “certeses” amb el pas del temps

Reflexió individual

1) ENS SITUEM EN EL RECORD DE QUAN TENÍEM 5 ANYS:

*DE QUE ESTAVA SEGUR?

*DE QUE DUBTAVA?

*QUÈ M’AGRADAVA?

*QUE NO M’AGRADAVA?

*QUE EM SORPRENIA?

*ET FEIA POR ALGUNA COSA? QUINA?

2) ENS SITUEM AL MOMENT PRESENT:

*DE QUE ESTIC SEGUR?

*DE QUINES COSES DUBTO?

*QUE M’AGRADA?

*QUE NO M’AGRADA?

*QUE EM SORPRÈN?

*EM FA POR ALGUNA COSA? QUINA?

3) ENS SITUEM AL MOMENT IMAGINARI DE QUAN TINDREM 30 ANYS (COM JO I LA MARTA)

*DE QUE ESTARÉ SEGUR?

*DE QUINES COSES DUBTARÉ?

*QUE M’AGRADARÀ?

*QUE EM SORPRENDRÀ?
*EM PODRÍA FER POR ALGUNA COSA? QUINA?

Les respostes a la mostra!!!

Coneixem el treball de Lali Ayguadé

El dijous 11 de març, gràcies a la col·laboració amb la Quinzena Metropolitana de la Dansa, vam conèixer Lali Ayguadé, qui presentava la peça “Hidden” dins el festival.

La Lali va explicar la seva trajectòria com a ballarina, intèrpret i coreògrafa ensenyant com el seu pas per diferents escoles i companyies havien modificat la seva forma de ballar y com ho havia integrat en les seves pròpies creacions. Va mostrar un extracte de Hidden i es va obrir un debat amb els/les assistents.

A la sortida vam compartir una estona de pràctica de diàbolo amb el grup del Comas i Solà, que també havía assistit a l’acte.

15-3 Les nostres improvisacions!

Comencem a donar forma a la nostra mostra que inclourà improvisacions que mostraran una part del treball físic realitzat. També podem incloure el trapezi!!

Què hem de tenir en compte? Resum de que hem fet fins ara i recomanacions.

MATERIAL FÍSIC QUE HEM TREBALLAT FINS ARA

Al terra:

Individuals:

-Tombarella “rara” i Tombarella amb “gir”.

-Avançar arran de terra com si nedéssim

-A dos:

-Un escapa i l’altre (que està a sobre seu) li impedeix escapar

-Caigudes endarrere i endavant amb l’altre que l’atrapa ( aquí es pot afegir que el que l’atrapa pot desplaçar a l’altre persona durant el moment de “suspensió-caiguda”).NOU

-Columna de dos assegut al terra (amb un tercer que ajuda)

-Portar l’altre persona com un “koala” NOU

En grup:

Exercici d’aixecar en grup (per poder fer aquest s’ha de ser 6 o més)

Exercici de caigudes (per poder fer aquest s’ha de ser 6 o més)

Al trapezi:

-Suspensió normal

-Deixar una mà

-Balancejos endavant, endarrere

-Balancejos costat-costat

-Corbes

-Perezoso

-Aixelles

A TENIR EN COMPTE PER A LES IMPROS I LES COMPOSICIONS

Es poden triar  entre aquets binomis:

-Moviments diversos (cada cop un moviment diferent)

-Repetició ( repetir un mateix moviment en bucle)

-Sincronies (tots o mes d’un  fem el mateix moviment,a la vegada)

-Asincronies (un fa un moviment, després el fa l’altre, o els altres)

-Imitació (1 fa un moviment, l’altre el mira i repeteix el mateix).

-Pregunta/Resposta: (1 fa un moviment, l’altre el mira i en fa un altre ) VÍDEO KRAMP CLEMENT COGITORE PER EXEMPLE

-RITMES (existeixen diversos ritmes a escollir)

Ràpid (em moc ràpidament)

Lent (em moc lentament)

Continu (tot el rato hi ha moviment, no para…)

Discontinu (fem un moviment, una pausa on no hi ha res….i reprenem el moviment)

CALITATS DE MOVIMENT (diverses calitats de moviment)

Explosiu (KRAMP)

Fluid

“Sacudido” (KRAMP o hiphop…)

Lleuger ( NOIA APNEAS)

Pesat

INTENCIONS (Un cop escollit el ritme i la qualitat de moviment, triem la intenció amb la que fem el moviment)

Delicat

Brutal

Indecís

Decidit

D’aquest llistat, dins la vostra peça, podeu combinar un ritme amb un altre, una intenció i després una altra…. Són eines per enriquir un mateix moviment.

També és molt important que tingueu en compte les TRANSICIONS:

QUÈ SON LES TRANSICIONS? és el que fem entre “un moviment” i un “altre moviment”. Poden ser: simplement caminar, fer passos, o podeu afegir-hi el material que us vinguí de gust.

La veritat és que ens costa una mica entendre el que hem de fer, no sabíem que eren les transicions, ni els ritmes, les intencions? Poc a poc anem donant forma a la seqüència que treballarem a les següents sessions. Referències no ens falten:

ALEXANDER VANTOURHOUT (CIRC)

DUO ACRO-TRANSICIONS MOVIMENTS « SENZILLS » PRECISIÓ

SCREWS(TIERRA-AIRE) INTERESSANTE POR MOVIMIENTO AEREO + MOVIMIENTO AL SUELO

PROJECT PDF (PROJECT DE FEMMES)-CIRC FEMENÍ-PORTÉS (CIRC)

BARÓ D’EVEL (CIRC)

MOLT PRECIÓS DE VEURE-INTERESSANTS ELS ENLLAÇOS MOVIMENTS, LES INTENCIONS, EL RITME

LALI AIGUADE (DANSA)

DUO FÍSIC

DUO GESTOS PETITS

ROSER LOPEZ ESPINOSA (DANSA MOLT ACROVÀTICA)

TRAMA-QUINTETO ?

NOVEMBER-TRIO

BON VÍDEO PER PARLAR DE SINCRONÍES/ASINCRONÍES- LOWLAND

CLAUDIO STELLATO (CIRC)

LA COSA-QUARTETO- L’AUTRE-SOLO- INTERESSANT PER PARLAR DE MOVIMENTS SINCRONITZATS

CLEMENT COGITORE (VÍDEO !)

Expliquem el procés a l’equip docent

El 16 de febrer de 2021 es va fer la Sessió de Contaminació amb un grup de docents del Joan Fuster. Com el grup no podia assistir, van preparar un vídeo explicant el que és per ells/es un procés de creació i on es poden veure també algunes de les fotos que han relaitzat durant els exercicis i que expressen les sensacions de suspensió, caiguda i enlairament.

La Carla i la Marta van explicar als docents el que és la creació per elles i les dinàmiques i fases que estan compartint amb el grup. Podeu veure el seu plantejament en el següent document: