El jardí botanic

Hem anat a visitar i conéixer noves plantes al jardí botanic de Barcelona. La visita va ser comentada per una dona que ens va anar guiant per tot el espai.

En aquest jardí hi han plantes alóctones (plantes originaries de diferents paisos) i autoctones (plantes que han crescut al mateix lloc d’on son originaries).

Es un espai sostenible, ja que no s’utilitzen apenes recursos que calen l’ús d’electricitat, perque les plantes que hi han son de clima Mediterrani.

La comunitat Mediterránea es la que més biodiversitat de comunitats té.

També cal tenir en compte el que hi habia en aquest espai abans de ser construit, algunes zones no s’han plantat directament sino que ja hi habien varies plantes naturals, altres han sigut traslladades o plantades i per últim n’hi ha d’algunes que han crescut soles després de que ja hagi sigut construit tot.

Grácies a aquesta zona, alguns inséctes poden viure en un millor lloc per ells.

Post Contaminació

En la sessió Post Contaminació es va obrir un espai per debatir, el primer que vam fer va ser una autocrítica i van comentar que ens hauria agradat tenir més temps per fer la preparació. També vam parlar sobre la falta d’assistència de les persones adultes del centre i els representants del ICUB i del Consorci d’Educació. Vam anotar la falta d’interés dels alumnes que van participar a la visita guiada.

Quan va passar mitja classe la Inula ens va parlar del projecte que fariem a partir d’ara fins al fi de curs que fariem a la Fundació Miró.

Vam veure un vídeo sobre la técnica de la serigrafía.

I finalment ens va parlar de les espècies hortofruitals que treballarem d’aquí en endavant.

A la setmana següent vam fer una pràctica de serigrafia i també el fang.