Encarrilem la recta final de CREADORS EN RESIDÈNCIA

Us deixem una entrada molt interessant feta per Miriam Lanzaco, la professora de l’Institut Verdaguer sobre la darrera fase del procés que ho ha descrit de forma molt complexa al blog de l’institut.

Des de després de Setmana Santa hem estat fent moltíssima feina que encara no hem fet visible. Ho farem a la presentació final que ja té dia:  

Durant el primer trimestre vam fer un fanzín  com a resposta a l’exposició que havíem vist al BORN CC titulada “Subversió” on les seves peces ens van portar a converses molt sucoses entorn de preguntes tan dispars com: quin sentit té fer història? Què vol dir una vida digna? Què fem amb el turisme del barri? I amb l’especulació immobiliària?

Vam guardar uns quants fanzines pels artistes que havien participat en aquesta mostra i els vam enviar per correu postal a L’Escocesa que és on treballen. Va ser el primer cop que els nostres alumnes enviaven una carta per correu!!!!! 

Paral·lelament, des de les sessions d’Educació Visual i Plàstica que es va adaptant al procés del projecte Creadors en Residència, estem creant uns collages que fan referència al nostre barri i la seva transformació i que giren entorn a l’exposició “Subversió”.

També vam visitar l’exposició permanent del MACBA “Un segle breu” que presenta un recorregut cronològic des del 1929 fins a l’actualitat i on el Ricardo Pérez-Hita (el nostre artista-creador) els va fer una visita comentada de l’exposició. Visita obligada donat que el que estem fent és un projecte d’art contemporani i els i les alumnes han d’entendre que l’art contemporani abarca moltes disciplines tals com la performance, la instal·lació, el videoart, el mail-art,..

I per acabar, un altre tema que ha generat molts debats al llarg d’aquest projecte és el malestar que els alumnes senten amb el sistema educatiu. Ens vam plantejar aquesta pregunta: com reflectir de manera creativa el malestar entorn al sistema educatiu? A la última sessió de Creadors en Residència els alumnes que ho volien van experimentar amb una pedagogia democràtica que són els “sabers  circulars”: els alumnes voluntaris van escollir un tema que a ells els interessa molt i van fer una classe de sabers circulars per als seus companys:

La Desi ens va proposar  un debat molt interessant sobre música on plantejava si s’ha de separar o no la vida personal dels seus ídols musicals amb la seva vida professional tenint en compte que alguns dels seus músics favorits no han estat un bon exemple per a la societat malgrat ocupin els millors rankings de les discogràfiques més poderoses. Es va crear un debat molt sucós on alumnes, Ricardo i jo vam exposar les nostres opinions.

L’Eva ens va estar parlant sobre la llei trans fent una classe magistral d’una qualitat insuperable i molt ben estructurada que ens va deixar a tots bocabadats. 

La Litzy i la Júlia, apassionades per les novel·les de misteri, ens van llegir amb molta gràcia dos contes de misteri creant un ambient especial (llums tancats i una llanterna enfocant al terra com a únic focus de llum). Van aconseguir que ens poséssim a la pell dels personatges i vam viure aquells contes. 


	

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *