Paperets i vincles.

Des de David Franch EN RESIDÈNCIA

Avui hem fet més exercicis d’improvisació amb el David. Els exercicis que hem fet consistien en fer una improvisació amb parella on havíem d’incloure dues paraules aleatòries que ens donava el David. A més a més, havíem de fer veure que entre les dues persones que actuàvem teníem un vincle, ja sigui d’amistat, d’amor, etc. Crec que ha sigut una activitat molt original. Gràcies a ella, hem après a ficar-nos en el paper de varis vincles i a introduir paraules sense tenir res a veure amb el diàleg, gràcies a la improvisació. És una activitat que m’ha agradat molt. (Júlia Güell)

El dia 2 de novembre, amb el David vam estar fent improvisacions amb parelles o amb grups. El David ens va donar uns paperets i cada persona n’havia d’agafar un. Aquestes paraules les havíem d’incloure  a la improvisació en algun moment o altre. (Mireia Moliné)

Avui hem fet improvisacions amb parelles. Sortíem a l’escenari i ens donaven un tema del que parlar i unes paraules que havíem de dir. (María Fernández)

Ese día, en parejas, agarramos dos papelitos, donde en cada uno había  escrito una palabra, como por ejemplo: casa, falda, etc… y teníamos que crear un diálogo donde salieran esas palabras. (Giada Trapasso)

La classe passada vam començar fent un repàs conjunt del que vam fer les anteriors classes i als que no van estar els van explicar breument què ens semblava la paraula normal, ja que l’anterior classe vam fer un debat. Després, vam estar la resta de l’hora treballant obres amb grups reduïts de persones amb diferents improvisacions i escenes. Vam treballar un aspecte en el que es posaven persones darrere de les que actuaven i amb gestos com a medium els deien el que havíem de dir al diàleg aquelles persones, a més tenien unes paraules que havíem d’incloure també. Els diàlegs van funcionar molt bé i ens vam riure bastant. (Martina Ollero)

Hoy día dos de noviembre ha sido un día divertido, hemos estado ambas horas actuando y eso ha sido emocionante. Hemos estado haciendo actuaciones en grupos de tres, y después vino lo más divertido, hicimos obras de dos personas: estas tenían que sacar dos papelitos y en la obra tenían que decir las dos palabras que salían en los dos papeles. Además el público tenía que escoger el contexto y la relación de las dos personas que actuaban y lo hacía aún más emocionante y gracioso. Esto fue lo más divertido y en conclusión he tenido una clase de 10. (Hugo Ledo)

Доброго утра! Мое мнение о заданиях Давида? Оно положительное! Мне очень нравится все задания что он дает нам хотя я и не понимаю что он иногда говорит но опять же спасибо моим одноклассникам за то что объясняют мне! Все задания определенно хороши но иногда расстраивает то что они все немного похожи друг на друга. И я очень жду когда нам поставят спектакль!

Bon dia! La meva opinió sobre els encàrrecs de David? És positiu! M’agraden molt totes les tasques que ens fa, encara que no entenc el que diu de vegades, però de nou gràcies als meus companys per explicar-m’ho! Totes les tasques són sens dubte bones, però de vegades és frustrant que totes siguin una mica iguals. I tinc moltes ganes que ens facin una obra de teatre! (Azhar Khalel 🙂 )

Encara que he faltat moltíssim, crec que tinc prou recursos per comentar. Puc contemplar un clar professionalisme en aquest home i una anhelació inspirant en descobrir què som capaços de fer. A més, cada dia que actuem és una sorpresa el que representarem. No es deduïble, i a més, aquest misteri motiva i produeix ànsies, que son molt favorables per un positiu estat anímic.  (Eva Vibliani)

El 2 d’octubre era un dimarts. Els dimarts ve el David i fem dinàmiques però sobretot utilitza els temps que està aquí amb nosaltres per agafar idees per l’obra de final de curs. M’ho passo molt bé. (Ella Whiteman)

Hicimos unas improvisaciones basadas en la palabra “normal”. Hicimos también una pequeña asamblea hablando sobre lo que opinamos acerca de la palabra normal, y salieron muchas ideas muy interesantes. (Ada Aparicio)

Durant la sessió del 2 de novembre vam fer varies activitats, entre elles una que tractava d’improvisar d’una manera molt interessant. L’activitat comença amb una parella de companys que van a improvisar, seguit els demés companys donaven una idea sobre el tipus de relació que hi havia entre els dos companys. Cadascun dels dos companys treuen un paper amb una paraula que tindrà que sortir a la improvisació. Aquesta activitat va ser divertida i entretinguda ja que mai podies estar segur del que tindries que fer o de què tindràs que improvisar. (Martí Sepúlveda)

Durant aquest dia vam fer diferents activitats didàctiques amb els companys en el saló d’actes. A la primera activitat vam haver d’actuar davant del públic però ells ens donaven paraules i nosaltres teníem que fer interpretació dient-les. Em va agradar molt aquesta activitat ja que era diferent a les demés que fem normalment i moltes de les paraules no tenien res que veure amb l’actuació i això li donava un punt de dificultat. Després vam haver de improvisar amb objectes a l’atzar, aquest exercici era difícil ja que no podíem donar-li l’ús normal que tenen aquests objectes. És a dir, si jo tinc una ampolla d’aigua, tinc que donar-li un altre ús com per exemple un martell. Em va agradar aquest dia i m’ho vaig passar molt bé actuant i improvisant amb els meus companys. (Víctor Mendo)

Avui amb el David hem fet improvisacions. El David ens donava uns papers amb unes paraules i havíem d’introduir aquestes paraules en la nostra improvisació. Era molt divertit ja que et tocaven paraules molt rares. (Gisela Núñez)

Avui hem actuat fent improvisacions, el David ens ha donat papers per parelles on posaven dues paraules i hem hagut de fer una improvisació on sortissin aquestes paraules. Els que estàvem asseguts escollíem un vincle que tinguessin les dues persones i elles actuaven amb el vincle havent de dir les dues paraules del full. Han sortit improvisacions interessants i ha estat divertit de veure. (Júlia Padonou)

L’altre dia el David ens donava un paperet i havies de fer el que posava al paperet. A més una persona que tenies darrera li deia a una altra el que havia de dir. (Gregory Júnior)

Avui a teatre hem fet una activitat en la qual fèiem parelles i havíem d’agafar d’una caixa un paperet i el paper que agafàvem posava una paraula, aquesta paraula havia de sortir en l’actuació que vam fer. La veritat és que va ser molt divertit i em vaig riure molt veient les actuacions dels meus companys. (Ariadne Zuazaga)

SESSIÓ 1 – 29 Setembre

Des de Jordi Lafont EN RESIDÈNCIA

A las 11:30 empezó la clase. Conocimos por fin a Jordi y tuvimos una buena impresión. Nos dividimos en dos grupos para hacer una presentación. El objetivo era que Jordi nos conociera un poco. También le formulamos una serie de preguntas que llevábamos preparadas y él nos las respondió con toda la sinceridad del mundo. Gracias a esas preguntas descubrimos que tuvo un negocio de restauración de fachadas, pero que finalmente volvió al mundo del arte y que actualmente se dedica a la docencia universitaria.

Lo que Jordi quiere que hagamos estos días es cohesionar el grupo para tener más confianza entre nosotros y poder conocernos más, para luego compartir cosas entre nosotros y elaborar un libro conjunto. Por eso nos enseñó unos proyectos similares a lo que tiene él en mente. Estaban bastante chulos.

Después, propuso dar una vuelta para ver si veíamos cosas interesantes, y subimos la cuesta de Montbau, hasta llegar a la parte de arriba del instituto de Mundet. Héctor dijo de ir a visitar el parque de la pinza, y luego nos dirigimos al Palau de les Heures, porque el parque estaba cerrado por problemas que tuvieron con los perros que visitan ese lugar. No abrirán hasta que se recomponga la vegetación.

Sara estuvo haciendo fotos, y yo (Telma) leí un cartel que explicaba la historia del palacio.

A la hora de finalizar la sesión, nos dirigimos al instituto hacia la 13:30.

Parece que vamos a andar bastante en esta asignatura. No en vano, la propuesta de nombre para el proyecto es Els ocells passen per on volen. Veremos dónde nos lleva todo esto.

Telma y Judith

EXPECTATIVAS, MOTIVACIONES Y REFLEXIONES DE LA SALIDA

Judith: Las expectativas que tengo es que espero que sea divertido, no muy pesado, poder aprender y pasármelo bien.

Jeniffer: Por ahora me ha gustado el proyecto que vamos a hacer y pienso que aprenderé mucho porque es una asignatura que nunca hemos hecho.

Nico: Yo creo que sería interesante ir por la montaña de la escola Baloo porque podríamos encontrar cosas interesantes.

Nerea: No me gusta mucho el arte, pero de esta optativa espero aprender algo sobre el arte que me motive para intentar saber más cosas.

Sofia: Aprender del entorno, divertirme haciendo fotos y anotando cosas en la libreta, tener más inspiración y aprender de Jordi Lafon.

PRESENTACIÓ

Des de Jordi Lafont EN RESIDÈNCIA

Hola!
Som el 4tC, de l’Institut Narcís Monturiol. Molts de nosaltres no tenim ni idea sobre l’art contemporani, però enguany farem una optativa dintre del programa En Residència i esperem aprendre moltes coses. La veritat és que estem ben encuriosits amb aquesta proposta.

Alumnes del 4t C

Nos acompañará Jordi Lafon, un artista visual que desde pequeño se orientaba al arte. En sus trabajos se establece una relación entre los objetos, personas y su entorno. Le gusta trabajar caminando y conociendo cosas nuevas por el barrio, le gusta explicar sus experiencias del arte con jóvenes como nosotros.

Nerea

Primeres sessions d’En Residència: treball a l’institut i a El Born CCM

Des de Cos Col·lectiu EN RESIDÈNCIA

Les dues primeres sessions de treball d’En Residència les hem desenvolupat per l’equip de mediació i el suport d’Elisenda Vila (La coordinadora i professora del projecte a l’institut).

La primera sessió la vàrem dedicar a presentar el marc del programa En Residència. També vàrem fer presentacions a partir de memòries actuals i les de fa un any, amb una roda amb paraules. Amb tota la informació vàrem construir un collage de termes, expressions i vàrem parlar del futurs, present i passat, i de com ens condiciona la memòria les formes d’expressar-nos i narrar-la. Van sortir temes de debat com el passat i les formes de relatar-lo, que vol dir fer memòria i com està condicionada, i que tipus de memòries podem fer de forma alternativa o no oficials.

En mig de l’activitat vam aprofitar i fer una volta: una petita indagació per espais i llocs poc habituals de l’institut, visitant terrats, l’arxiu i altres llocs amagats, fet que va provocar molta impressió i vincles en el grup.

La segona sessió varen visitar El Born CCM. Una persona de l’equip educatiu ens va mostrar el Born des d’una perspectiva molt complexa i variada: vàrem sentir sobre la història del centre, la seva arquitectura i passat més recent. Es va fer una visita a la mostra permanent per parlar sobre el barri del Born i la Barcelona de 1714, on vàrem aprendre sobre les muralles, el setge i les formes de vida d’aquesta època ( inclòs dels infants, els seus jocs i identitats). Finalment, vàrem fer una visita al jaciment, on vàrem aprendre 3 usos diversos del gel d’aquesta època … Aneu al born i descobrir quins n’eren : un era molt sabròs per fer durant l’estiu!!! ; )

COMENCEM 6-10-21

Des de SiteSize EN RESIDÈNCIA

Presentació, primeres impressions, preguntes inicials

Els dos artistes de SITESIDE, la Elvira i el Joan, van fer la presentació de la seva obra i van voler començar un debat amb tots nosaltres, ens vam posar en rotllana a l’aula i vam debatre sobre l’art i el seu significat.

Desprès amb unes cartolines vam escriure què era viure a Barcelona per nosaltres ( de manera anònima) i les vam intercanviar amb els altres companys de classe per llegir cadascun una cartolina,

Per acabar l’activitat , cadascuna de nosaltres posava un gomet sobre un mapa de Barcelona (penjat a la paret) per indicar on vivim i com anem a l’institut des de casa i en què ens fixem en el recorregut.

Joan i Elvira SITESIZE

Joan i Elvira SITESIZE

ENS PRESENTEM

Des de Gerda Kochanska EN RESIDÈNCIA

Hola a tothom, som el grup de 1er d’ESO de Creadors en Residència de l’institut Doctor Puigvert.

Ens agrada tot el que es relaciona amb l’art i la creació, com dibuixar, pintar, etc i també ens agrada fer esport.

Hem triat CREADORS EN RESIDÈNCIA perquè pensem que és una oportunitat per fer una de les coses que més ens agraden, perquè sembla interessant, divertit i amb moltes experiències noves, com fer nous amics.

Les nostres expectatives sobre l’artista i el projecte, son molt altes i tenim moltes ganes de saber qui és. L’idea de poder conèixer a un professional i compartir les nostres idees amb ell/ella ens fa molta il·lusió. També ens agrada la idea d’explorar nous llocs i contemplar el treball d’altres artistes.

Et convidem a que segueixis els nostres progressos.

Fins aviat!!

CAP A ON ANEM?

Des de Núria Lloansi i Pierre Peres EN RESIDÈNCIA

En aquestes sessions ens hem sentit amb vergonya (encara no tenim la confiança suficient) però tenim una cosa en comú, ganes de començar aquest viatge per l’art.

La Núria i el Pierre ens semblen extravagants, actius, atrevits, positius, motivadíssims, apassionats, enamorats, i enamorats del que fan.

A la primera sessió ens van explicar que feien, ells treballen al món de l’art, i ens van ensenyar molts vídeos sobre el que feien.

També ens van explicar moltes coses sobre ells com; on havíem passat la seva infantesa, com han arribat fins aquí, etc. Ens va semblar un tipus de teatre que mai havien vist nosaltres els adolescents, perquè quan ens diuen teatre, pensem en el teatre clàssic, teatre amb un guió fixat.

Però ells ens han ensenyat que hi ha altres maneres de fer teatre i art. Com? Traient el talent de cadascú i veure que amb tants talents pots formar una peça d’art.

Però aquests dies només ens estem coneixent, entre nosaltres i a nosaltres mateixos, esperem descobrir els nostres talents ocults i els dels altres.

A l’hora de ballar per fer l’escalfament, aquests dies ens hem sentit bastant avergonyits, ja que no estem acostumats a ballar en públic i menys que tots facin el que tu fas.

Però a l’hora de representar els nostres desitjos, no som tan tímids i ens ho passem bé i riem.

Encara que costa agafar el ritme, de mica en mica estem perdent més la vergonya, encara que la vergonya segueix estant present.

SEGUIM!!!

CONEIXENT-NOS

Des de Núria Lloansi i Pierre Peres EN RESIDÈNCIA

La primera setmana la Núria i en Pierre ens van ensenyar les coses que feien, a què es dedicaven. Encara avui estem donant-li voltes a tot plegat.

Les setmanes següents ens vam presentar nosaltres i vàrem dir què ens agradava i què creiem que tenim traça per fer. Veiem que la Núria anava prenent notes i en Pierre dibuixava sense dir res. 

En Pierre ens va dibuixar a tots i després ens va regalar aquests retrats tan xulos.

Aquest som els integrans de l’Alzina.

EXPERIMENTEM; SENSACIONS PORTADES AL DIBUIX

Des de Patrícia Dauder EN RESIDÈNCIA

El pasado 28 de octubre los alumnos de En Residència del Institut Caterina Albert realizamos una actividad combinando el carboncillo, lápices y sensaciones en nuestras espaldas guiadas por la artista Patricia Dauder.

La actividad consistía en dibujar las sensaciones notadas en poner nuestra espalda en contacto con la de nuestros compañeros, pero de una forma más abstracta, sin dibujar la espalda que ya todos conocemos.

Para la intensidad del tacto Patricia recomendó usar el carboncillo, algunos nunca habían dibujado con carboncillo y fue una experiencia innovadora e interesante.

El siguiente paso era hacer la misma actividad, pero en negativo, es decir, primero había que pintar toda la página de negro con ayuda del carboncillo y borrar para que se vean las trazos que representaban las sensaciones.

Fue interesante dibujar partiendo de la observación de nuestras sensaciones, como el tacto, la presión en nuestra espalda… y no como hacemos tradicionalmente, que partimos de la imitación de un objeto real.

Finalmente, creamos una exposición en la pared del aula con todas las creaciones de ese mismo día.

A continuación, os dejamos algunas imágenes para que podáis ver el proceso.

Bruno Croce i Eric Bartra

18.11.21

PATRICIA DAUDER; SÒL I SUBSOL

Des de Patrícia Dauder EN RESIDÈNCIA

ELS ALUMNES VISITEN EL MUSEU I EXPLOREN EL TREBALL DE L’ARTISTA

El dimarts 19 d’Octubre vàrem visitar l’exposició de Patricia Dauder: Sòl I Subsòl. Ens encaminarem al palau de la Virreina per observar les obres de l’artista que ens acompanyaria durant l’any. 

L’exposició es composava de set estances simètriques, creant una dualitat rarament vista. A la primera trobàvem l’obra ‘Weather Sticks’, una col·lecció de pals de ceràmica que mostren el rastre de la terra i el temps. Més endavant, ens trobem amb ‘Groundworks’, un altra de les seves obres. Aquí ens presenta una successió d’imatges sobre els treballs realitzats l’any 2015, els moviments de la terra efectuats al solar de l’Hospitalet del Llobregat. També tenim ‘Seccions’, un conjunt de litografies inspirades en l’afectació de les illes que més tard ens presenta amb la filmació ‘Insulana’. Aquesta recull varis vídeos sobre l’explosió volcànica succeïda a les Açores entre 1957 i 1958. El film es va gravar amb la particularitat d’un S16mm i presentat amb un 35 mm.

molts de nosaltres no aviem anat mai al palau de la Virreina i ens va semblar un edifici molt interessant

La exposició ens captivar per ser única i diferent a qualsevol altre exposició que haguéssim vist. L’obra de la Patrícia ens fa reflexionar sobre l’ efecte del temps i el procés de treball que hi ha darrere cada peça.

Una exposició poc comú que combina el món audiovisual amb l’art contemporani. ~Bruno

Una de les obres que més ens va agradar va ser la de ‘Weather Sticks’ que son 60 peces fetes amb fang. L’obra es la relació entre els pals de ceràmica i la humitat del subsòl. ~Candela

Carla Naranjo, Laia Olaizola i Neo Moncosí Balboa. 4rt B