Què ens ha semblat la nostra exposició? – Avaluem el nostre procés!

Des de Lina Bautista EN RESIDÈNCIA

Després de la nostra presentació ens hem reunit durant una hora a classe parlant sobre quines coses ens ha agradat, quines no, com ens hem sentit, què hauríem de millorar…

Tothom ha estat d’acord en el fet que la vergonya és una cosa que s’ha d’intentar millorar per tal de poder parlar amb més tranquil·litat davant del professorat, dels nostres companys i companyes. És la nostra feina i és interessant poder mostrar que és el que fem amb orgull i contents del treball.

Pensem que també ens ha faltat una mica d’organització i de més treball per tal d’haver quadrat tot una mica més.

Ens ha agradat molt la preparació de la part del museu, de l’activitat del joc amb les persones que han vingut… aquí s’ha notat que estàvem més còmodes i s’ha vist en els resultats.

No ens ha agradat la tensió d’haver d’anar tan ràpidament, de no tenir tot el temps necessari per preparar les coses, però alhora entenem que moltes vegades això no és possible.

Esperem anar millorant a mesura que passin els dies i que la propera sessió d’exposició surti molt millor.

Estem tots i totes en un procés d’aprenentatge!!!

Imaginar Robots

Des de Mónica Rikić EN RESIDÈNCIA

Els ulls fan més robots a les màquines

Perquè alguns robots cauen? Els fa més humans

Durant algunes sessions hem compartit algunes tipologies com els Walking Robots, reflexionant sobre aspectes com mecànic/orgànic, rodes/cames, sensors d’ultrasons, entre altres.

També hem parlat dels Soft Robots, els mecanismes de vàlvules d’aire, la interacció amb humans, i els robots caca (de pasta magnetitzada).

Amb l’objectiu d’eixamplar imaginaris del que coneixem entorn d’aquest tema, des d’altres llocs, començant a pensar possibilitats de creació de la nostra proposta Societat Robot.

El dia de la SESSIÓ DE CONTAMINACIÓ :) :) :(

Des de Lina Bautista EN RESIDÈNCIA

Tot preparat! Sembla mentida que després de tants dies de treball a la fi estem amb tot llest per fer aquesta gran presentació.

Després de moltes discussions vam pensar que el millor era presentar el nostre treball al vestíbul del centre. A la porta principal, donant la importància que es mereix el nostre esforç!!!

La nostra intenció era crear una mena de museu. On poder veure i interactuar amb totes les activitats, que tothom, en certa manera les pogués experienciar.

Inici de la sessió:

Tot comença amb un vídeo en el qual presentem les diverses activitats que hem fet, tot a través de la imatge i del so, sobretot a través de les nostres veus. No obstant això, no tot serà en diferit com es va poder comprovar.

El museu es divideix en diferents espais, i en cadascun d’aquests hi ha un lapbook a mode de cartell informatiu.

1: Sonorització de vídeos: activitat en la qual vam sonoritzar amb diferents objectes quotidians una sèrie de vídeos.

2: Gimcana Sonora i història final: activitat realitzada al barri, pels voltants de l’escola on vam haver de registrar una sèrie de sons que ens venien marcats en unes targetes. Amb aquests sons finalment vam crear una història sonora.

3: Live Coding i un gall!: activitat en la qual vam aprendre a programar diferents melodies a partir de diferents sons. Moltes persones van fer-ne ús del Live coding durant la pandèmia, i es feien creacions en directe i competicions durant uns minuts. En finalitzar sonava el so d’un gall com a senyal acústic.

4: Sinestèsia: vam descobrir que Kandinsky tenia sinestèsia i que gràcies a aquesta podia fer unes obres artístiques tan genials. Ens vam posar a la seva pell, i a través de diferents cançons vam pintar el que sentíem.

Finalment, i després de veure totes les activitats tots els visitants van fer grups i se’ls va fer entrega d’una gravadora zoom per tal de començar la gimcana de les cartes del tarot.

En aquesta gimcana havien d’identificar i trobar una sèrie de sons, a partir de dibuixos fets per l’alumnat. Va ser molt divertit perquè podien voltar per tot l’institut per descobrir aquests sons, i després havien de dir el motiu pel qual havien registrat una o una altra cosa.

Moltes gràcies a tot el professorat i alumant que va venir a veure la nostra exposició.

Pensant en la sessió de contaminació

Des de Lina Bautista EN RESIDÈNCIA

Durant aquestes primeres classes abans de la sessió de contaminació vam pensar en què podíem mostrar.

Vam aprofitar aquest moment per fer un gran debat entre tots, i després de moltes idees, algunes d’elles molt artístiques com per exemple que tot el projecte giri al voltant dels caçadors de somnis… ens vam decidir en fer una mostra de tots els projectes fets durant el primer trimestre i part del segon. Vam trobar que era molt interessant que el centre els conegués, que veiessin el que hem après, el que vam participar, el que ens van fer sentir…

Moments en els quals es va iniciar un nou projecte, en els quals ens sentíem desconcertats, moltes vegades aclaparats, sense saber molt bé que és el que fèiem o a on ens dirigíem…

A part, també se’ns va ocórrer que seria molt interessant tornar a utilitzar les gravadores zoom (aquelles que ens permetés gravar sons amb molt bona qualitat), i permetre que tothom poguès gaudir d’aquestes.

Així que vam decidir fer un joc de cartes, tipus tarot per tal de que cadascuna representés una prova…

SESSIÓ 18 – 22 febrer

Des de Jordi Lafon EN RESIDÈNCIA

Aquest dia vam anar a plantar llavors de molts tipus, per exemple, herba de Sant Joan, violeta rosa, dent de lleó, sàlvia i car de llet.

Després, vam fer una videotrucada amb una amiga del Jordi que viu a Alemanya, que és la que ens va regalar les llavors perquè les plantéssim. D’aquí a unes setmanes tornarem per veure si ha crescut alguna cosa.

Més tard, com teníem molta set, ens vam acostar a la universitat de Mundet per comprar una ampolla d’aigua ben freda. Potser n’hauríem d’haver portat per regar les plantes… Esperem que surtin igualment.

SESSIÓ 17 – 15 febrer

Des de Jordi Lafon EN RESIDÈNCIA

Aquesta sessió vam fer una presentació al pati tranquil del nostre centre, un espai molt agradable i propici per poder fer trobades.

Sembla que el programa l’anomena “sessió de contaminació”, però a nosaltres ens agrada més dir-li “de compartir”.

L’objectiu era esbossar la proposta d’enguany i presentar una petita mostra de les derives i accions artístiques que havíem fet fins aquella data. En acabar, hi va haver un petit col·loqui on es van resoldre alguns dubtes.

Apart d’alumnes, artista i equip docent de 4t ESO, també van assistir mediadors i representants del Consorci. Tots ens van felicitar.

Aquesta trobada va ser molt emocionant i enriquidora i ens ha ajudat a cohesionar-nos.

Que veiem des de la finestra?

Des de Martí Madaula EN RESIDÈNCIA

Hem fet uns dibuixos de les nostres finestres i el que veiem a través d’elles. Però no eren finestres normals. Eren les finestres de les nostres naus espacials. Cadascú es va inventar el que veia a través d’ella. Podíem dibuixar el que volguéssim. Des d’estels explotats fins a un paisatge ple de galàxies i estels!!

Ho vam fer en un full DIN A3 com si estiguéssim en una nau espacial. Havíem de dibuixar un paisatge de molt lluny a l’espai en una finestra de la nau, el dibuix el vam fer en blanc i negre, només amb un retolador negre, també podíem dibuixar coses dintre de la nau, perquè hi havia espai al full per fer algun detall.

SESSIÓ 16 – 8 febrer

Des de Jordi Lafon EN RESIDÈNCIA

En aquesta ocasió el Jordi va fer una deriva amb el seu pare. Van agafar agua a la Font del Barret que es la font que ens va presentar Site Size la sessió anterior. Està al parc del costat del nostre institut i la seva aigua prové dels torrents de Collserola. Suposadament no té garanties sanitàries, però molta gent agafa aigua per portar-la a casa seva.
L’objectiu era anar caminant fins a la platja per barrejar les dues aigües, intentant simular el recorregut dels torrents subterranis que arriben al mar.

En un altra sessió anirem nosaltres a fer la mateixa acció i compararem els recorreguts. Farem la mateixa deriva o serà molt diferent?