Creadors en Residència: la formació dels formadors.

Des de Marc Badia EN RESiDÈNCiA a l’ l’Institut Doctor Puigvert

Enguany el programa “En residència” va dedicar dues qüestions rellevants en la formació del professorat/mediadors. Per una banda, formació i posada en marxa de “Creadors en residència (2024-2025) en en el context de MANIFESTA (2024), a la Biennal d’art nòmada europea. On es van poder seguir les diferents experiències realitzades al llarg dels últims anys …

La 3a hora: Pensament, reflexió i aterratge dels aprenentatges. Temps per pensar, temps per ajustar, temps per regular i assimilar aprenentatges.

Des de Marc Badia EN RESiDÈNCiA a l’ l’Institut Doctor Puigvert

Setmanalment artista i mediadora entren dues hores a l’institut i deixen anar les seves idees, aportacions i propostes. S’obre un ventall immens en els aprenentatges dels joves. Moltes d’aquestes idees (en el cos d’un aprenent de 12 anys) necessiten temps per a incorporar assimilació, regulació, acomodació. En aquests espais de la tercera hora els estudiants …

Quines són les aportacions de les residències als instituts?

Des de Marc Badia EN RESiDÈNCiA a l’ l’Institut Doctor Puigvert

L’entrada del Programa Creadors en Residència als instituts obre portes a educar en la riquesa de diverses situacions.: La possibilitat de parlar de l’art i la cultura en diàleg directe amb els seus creadors. Allò és quelcom important perquè apropa l’experiència de l’art a l’aula i la cultura, com a pràctica real, als imaginaris del …

Repensant l’obra, definint personatges, i una finestra oberta a la tercera hora.

Des de Roc Esquius EN RESiDÈNCiA a l’Institut Escola Eixample

El meu personatge és una noia que no té por de dir el que pensa. Intenta conscienciar a la gent de les injustícies. Sembla com si sempre sabés el que està bé i el que no, però a vegades, no sap si el que fa té algun sentit. Està vivint noves emocions i això a …

Espectacle Tempo a La Caldera

Des de Joaquin Collado EN RESiDÈNCiA a l’Institut Martí Pous

Avui en preparació d’allò que volem mostrar properament al professorat en relació al nostre procés creatiu, hem recordat l’espectacle que vam veure a La Caldera abans de les vacances. Va ser una experiència on vam descobrir diferents maneres d’entendre la dansa. Les alumnes valoren quines parts les van motivar o interessar més i debatim les …

SESSIÓ 10 – 20/11/24

Des de Las Cosas EN RESiDÈNCiA a l’Institut Narcís Monturiol

Bogeria al Narcís Monturiol Aquesta sessió vam fer activitats molt diverses. La primera que vam fer va ser jugar a l’assassí que consistia en què algú que no participava escollia a una persona en concret que seria el que donaria nom al joc “un assassí”. La gent s’escampava per l’espai i l’assassí havia de matar …

SESIÓN 9 – 13/11/24

Des de Las Cosas EN RESiDÈNCiA a l’Institut Narcís Monturiol

Reconciliación con el proyecto En la sesión 9 empezamos relajando músculos y moviéndonos en círculo aunque luego la cosa se descontroló un poco más y ocupamos todo el espacio, me acuerdo que teníamos que teníamos que hacer como que una parte del cuerpo nos movía y eso fue bastante divertido. Después, nos separamos en dos …

Primers passos cap a un urbanisme feminista (gener): un projecte col·lectiu

Des de Equal Saree EN RESiDÈNCiA a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó

Les dues primeres sessions del mes de gener han estat dedicades al treball sobre urbanisme feminista. Durant la primera sessió, el grup es va centrar en l’anàlisi de l’urbanisme des d’una perspectiva feminista i de gènere. Es va debatre sobre les desigualtats que afecten el grup i les que es perceben en l’espai públic. A …

Posada en escena del text treballat amb la Denise!

Des de Denise Duncan EN RESiDÈNCiA a l’Institut Sants

A la darrera tercera hora els alumnes van estar assajant en diferents grups els textos que la Denise els va proposar durant la sessió anterior. Per tal de familiaritzar-se amb els textos i trobar el to de veu adient per a cada escena, van repetir diverses vegades les escenes i va ser molt interessant observar …