Posada en escena del text treballat amb la Denise!

Des de Denise Duncan EN RESiDÈNCiA a l’Institut Sants

A la darrera tercera hora els alumnes van estar assajant en diferents grups els textos que la Denise els va proposar durant la sessió anterior. Per tal de familiaritzar-se amb els textos i trobar el to de veu adient per a cada escena, van repetir diverses vegades les escenes i va ser molt interessant observar …

Reiterat rei tarat

Des de Carla Torres EN RESiDÈNCiA a l’Institut L’Alzina

El dia 10 de desembre, hem pogut conèixer i gaudir aquesta història amb una interpretació teatral contemporània. A la sala petita del Teatre Lliure de Montjuïc hem pogut sentir els dos personatges en un espai quasi fosc, minimalista, íntim i molt proper. Canvis d’il·luminació que anaven accentuant diversos episodis dramàtics, vestuaris i colors que ajudaven a caracteritzar …

Reflexions de les sessions a l’exterior

Des de Pep Vidal EN RESiDÈNCiA a l’Institut Escola Trinitat Nova

En aquestes primeres sessions hem fet les sessions a diferents localitzacions de l’entorn de l’institut. Vam anar a la muntanya i al mirador de Trinitat Nova. També a la casa de l’Aigua de la Trinitat Nova. Teníem pau i tranquil·litat, estàvem nosaltres sols. No hi havia soroll, l’aire no estava contaminat, era fresc. Les vistes …

Construint l’Escape Room de les emocions

Des de Agnès Sales i Héctor Plaza EN RESiDÈNCiA a l’Institut Escola La Mina

Els dijous són especials, ja que dediquem dues hores més al Projecte en Residència. Durant aquest temps, treballem les emocions i reforcem la cohesió del grup mentre dissenyem activitats. Estem creant un Escape Room titulat “Les emocions perdudes”, pensat per a l’alumnat de 6è de primària de la nostra escola. Entre tots i totes, preparem …

SESSIÓ TERCERA HORA

Des de Las Cosas EN RESiDÈNCiA a l’Institut Narcís Monturiol

Proposta d’estratègies El grup havia manifestat cert avorriment a les darreres sessions per monotonia o repetició de certes accions i a més s’estaven desmotivant perquè no entenien el rumb d’allò que se’ls proposava pel fet que els artistes han donat molta llibertat a aquesta primera fase, una fase més experimental i de descobriment. Per aquest …

Dibuixem amb tinta xinesa! Tot un descobriment!

Des de Joan Negrescolor EN RESiDÈNCiA a l’Institut Vázquez Montalbán

Les darreres sessions en Joan, el nostre artista resident, ha volgut conèixer del nostre alumnat el que els preocupa, interessa, els remou de la societat en general i de la seva ciutat en particular.  Un primer intent va ser amb la paraula, però, no ens enganyem, els nostre jovent no és gran orador i molt …

L’arribada. La presentació i la coneixença mútua

Des de Pere Llobera EN RESiDÈNCiA a l’Institut Jaume Balmes

L’arribada de l’artista a l’aula és un moment esperat amb incertesa per tothom. Per mi com a docent, perquè espero que tot encaixi, que l’artista es trobi a gust i l’alumnat s’hi senti còmode i es puguin generar sinergies que permetin aprenentatge profund sobre el fet artístic.  L’artista resident s’enfronta a una situació totalment desconeguda …

ACTIVITAT PER A LA TERCERA HORA

Des de Carla Torres EN RESiDÈNCiA a l’Institut L’Alzina

Durant la sessió setmanal que fem sense l’artista, on tenim dues hores per a treballar tot allò que ens demani el procés de creació on ens trobem immersos, realitzem també activitats de cohesió i coneixença del grup per a treballar millor com a companyia. Ara explicarem una d’aquestes activitats: QUÈ FEM? Repte col·lectiu i cooperatiu …