Ritme, moviment, espai i cohesió

El 30 de setembre va ser el dia que, per fi, vam conèixer el Marc. Després de les presentacions vam començar uns exercicis, que van durar vàries sessions, de ritme, moviment, espai i cohesió.

Aquesta activitat l’hem fet més d’un cop i la veritat és que és bastant graciosa i divertida. Es tracta de que en aquest cas el Marc Artigau va fent cops de mans i això pot anar en qualsevol ordre, és quelcom així:
1 cop: caminar normal.
2 cops: caminar ràpid.
3 cops: aturar-se.
4 cops: caminar cap enrera.
5 cops: saltar.
6 cops: seure’s a terra.
7 cops: estirar-se a terra.
I ell de tan en tan, durant el joc, anava dient: sense riure, aneu a la persona que teniu més aprop i abraçeu-la. O coses així semblant. L’objectiu principal era estar atent si no vols perdre. Perds si t’equivoques, com per exemple, camines enrere quan has de saltar. Per això has d’estar atent i en aquest exercici es necessita silenci.
(Laura Martí)

Això és una activitat que hem fet diversos dies per començar la classe actius i concentrats, ja que és una activitat que requereix molta atenció. Tracta de que el Marc aplaudeix entre 1 ó 8 vegades i hi ha una norma per a cada vegada que aplaudeix. Són aquestes:

-Un aplaudiment: Caminar per l’espai a ritme normal.
-Dos aplaudiments: Caminar ràpid.
-Tres aplaudiments: Quedar-nos quiets. A vegades utilitza això per juntar-nos amb la persona que tenim més aprop i abraçar-nos, ballar o mirar-nos als ulls sense riure.
-Quatre aplaudiments: Caminar cap enrere.
-Cinc aplaudiments: Fer un saltet amb els peus junts.
-Sis aplaudiments: Sentar-se al terra.
-Set aplaudiments: Estirar-se al terra.
-Vuit aplaudiments: Posar-se de genolls.
(Marina Giménez)

Las explicaciones de Marc me gustan mucho porque las entiendo. Con él nos reímos, charlamos y nos lo pasamos muy bien. Sabe cómo llevar el grupo y eso está muy bien. (Sebastián López)

M’agrada que aquesta optativa es pugui fer amb un artista. Està bé fer-la tant a l’institut com a un espai de 2 hores que ens deixen amb el Marc. (Laia Herrero)

Hoy ha sido el primer día que hemos hecho En Residència (con Marc) y la optativa empieza muy bien. Hemos hecho un juego muy chulo y entretenido. No me arrepiento para nada de haber escogido esta optativa, parece súper chula, empezamos bien. (Adrián Brosel)

Aquesta activitat em va agradar perquè ens fa ser ràpids quan ens diuen algo i anar ràpid sense xocar-nos. (Mara Solé)

Una optativa diferent en la qual les activitats et poden semblar estranyes, a l’hora divertides i diferents a allò normal o a allò que podries fer en una altra optativa. Alguns cops els exercicis es fan pesats però es pot aguantar. (Laura Martí)

Aquesta activitat és la que més hem fet a l’optativa de Creadors en Residència. Encara que la haguem fet moltíssims cops, mai cansa fer-la. (Ivan Egido)

Ha estat molt divertit. Hem de tenir molta memòria i atenció per recordar i escoltar el que hem de fer. Però m’ha agradat molt aquesta dinàmica. (Kaixin Ji)

Era una actividad muy divertida para empezar un lunes aburrido. El Marc aplaudía de 1 a 7 veces y cada una de esas era hacer un movimiento específico. Por ejemplo, si aplaudía 2 veces, teníamos que caminar rápido, y si aplaudía, 6 teníamos que sentarnos en el suelo. Cuando se me olvidaba hacer el movimiento, miraba a los demás y me “salvaba”. Me era difícil diferenciar los aplausos porque había veces que lo hacía muy rápido y dudaba del movimiento. (Hui Wang)

Si no recordo malament, aquesta va ser la primera dinàmica que vam fer amb el Marc. Em va semblar molt divertida, però també molt interessant, perquè encara que sigui un “joc”, has d’estar tota l’estona pensant el que has de fer, i escoltant per si, en aquest cas el Marc, pica de mans, i quantes vegades ho fa. Suposo que al Marc també li va agradar, potser perquè ens ajudava a concentrar-nos o potser per una altra raó, però els següents dies vam repetir la dinàmica unes quantes vegades. (Clara Ferrarons)

Aquell dia vam conèixer el Marc, i la veritat, em va caure molt bé, em va semblar que seria molt interessant poder treballar amb un director, amb algú que estigués en aquest món de l’art. Després de fer la presentació vam passar a fer unes activitats com bé estan explicades. Em va agradar especialment la de canvis de ritmes: requeria molta concentració, almenys per a mi, ja que t’has d’enrecordar de quin número és cada cosa. Aquest exercici ja l’havia fet a teatre i la veritat no hagués dit mai que el faria amb l’institut. En resum, m’ho vaig passar molt bé i em van fer molt bona impressió les dinàmiques i el Marc. (Jana Rodrigo)

Aquesta activitat m’ha agradat molt perquè havíem d’estar atents. No perdre’ns era una mica difícil perquè havíem d’escoltar els aplaudiments i també pensar els moviments que havíem de fer. A vegades m’era complicat seguir-los però mirava a la resta per fer el seu moviment, encara que també s’equivocaven. (Estefany Padilla)

La dinàmica que ens va proposar el Marc va ser la més moguda fins al moment. Es tractava de saber interpretar diferents ritmes i saber associar un so, la palmada, a una acció. La veritat és que no entenc gaire bé la relació que pot tenir aquesta activitat amb el teatre, crec que sí que serveix, en canvi, per a millorar la memòria i l’expressivitat corporal. És molt necessaria la memòria en aquest exercici ja que has de reaccionar molt ràpid a allò que faci el Marc. Si memoritzes bé quina acció està associada a cada so, podràs fer-ho ràpid i no quedar eliminat de l’exercici. (Jordi Aragall)

Esta actividad igual que la otra, no se parece para nada a la actividad anterior de movimiento. Las dos actividades son de movimiento, pero en la anterior lo que más tienes que utilizar son los oídos, y en ésta, la imaginación. Y por cierto, siempre me gustaron las actividades de imaginación. (Xiaoyu Liu)

Aquesta actividad va ser de les dels primers dies, molt divertida. Havíem de caminar per tota l’aula i, quan ens deia el Marc, havíem de parar o saltar o seure o caminar ràpid o córrer, i moltes més coses així. Me gustó mucho esta actividad. (Ramandeep Kaur)

Em va costar bastant aquesta activitat, poder enrecordar-me de tots els ritmes i dels aplaudiments que feia el Marc, per això m’eliminaven, però amb el temps ho anava aprenen i cada cop costava menys. Tot i així va ser una manera divertida de començar amb ell. (Carlota Enseñat)

En aquesta dinamica teníem que estar en silenci i molt atents. A mi aquesta dinàmica em va semblar molt curiosa perquè a la mínima que t’equivocaves estaves eliminat. Jo vaig ser un dels primers però després vaig veure com els meus companys s’anaven eliminant. (Quique Pons)

L’activitat va estar molt divertida i inusual , i el Marc em va caure molt bé. (Kolna Smith)

Va ser una activitat molt divertida.  Vam denominar una velocitat a cada palmada, o per números: una palmada era equivalent a velocitat 1, que volia dir anar molt lent; amb dos era velocitat 2, una mica mes ràpid. I així successivament. El repte era que de cop havíem d’anar corrent o de sobte havíem d’anar molt lents; a més no podíem xocar amb ningú. Hi havia vegades que anaves corrent i et topaves amb una persona i teníem que evitar-la. (Cristian Onarri)

Este día fue el que conocíamos a Marc por primera vez. Era el día 30 de septiembre en la Sala Garcilaso. Nos presentamos a Marc , y Marc nos contó sobre qué hacía, etc… Hicimos actividades movidas y divertidas, ese tipo de actividades que me gustan, y con las que me lo paso bien. (Alen Siradeghyan)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *