Durant la sessió setmanal que fem sense l’artista, on tenim dues hores per a treballar tot allò que ens demani el procés de creació on ens trobem immersos, realitzem també activitats de cohesió i coneixença del grup per a treballar millor com a companyia. Ara explicarem una d’aquestes activitats:
QUÈ FEM?
Repte col·lectiu i cooperatiu de maximitzar l’espai en un lloc molt petit o comprimit. Es fan diverses seqüències a partir d’unes normes explícites (ho explicarem al “Com?”).
El joc comença amb una cadira menys que el nombre de participants, i a cada seqüència es va eliminant una cadira.
A cada seqüència, tots els participants intentaran agrupar-se a les cadires , fent una figura compacta amb la condició de trobar l’equilibri sense deixar els peus a terra.
AMB QUI I AMB QUIN MATERIAL
Alumnat i supervisor. Materials: cadires i cronòmetre.
COM HO FEM?
Es comença per explicar les instruccions, que són molt breus i molt clares:
1r silenci absolut, la comunicació entre companys i companyes no pot ser verbal, però sí gestual;
2n temporització: a) 60 segons per la preparació (definir les estratègies per arribar a l’exit, cap persona pot quedar exclosa); b) 60 o 90 segons per portar a terme l’acció (si és necessari s’amplia el temps a mesura que hi ha menys cadires, ja que l’acció és cada cop més complexa); c) 10 segons per mantenir la figura final.
Funcions del/la supervisor/a:
A) distribueix les cadires com vol (però totes juntes, sense deixar cadires separades o allunyades de la resta);
B) elimina una cadira per a cada seqüència i redissenya el conjunt de cadires;
C) controla el temps.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
• Foment de la cooperació entre el rol docent i l’artístic/creatiu.
• Aprofundiment i consolidació dels aprenentatges de l’alumnat.
• Contribució a la reflexió conjunta de tots els implicats en el procés creatiu i d’ensenyament aprenentatge.
ALTRES CRITERIS ESPECIFICS A L’ACTIVITAT
Treball cooperatiu per assolir un objectiu comú.
Trobar estratègies de comunicació no verbal i generar un ambient d’entesa i comprensió.
Com dèiem al principi aquesta és una de les activitats i, depenent de les necessitats que el grup vagi tenint, anem proposant d’altres.