ACTIVITAT PER A LA TERCERA HORA

Durant la sessió setmanal que fem sense l’artista, on tenim dues hores per a treballar tot allò que ens demani el procés de creació on ens trobem immersos, realitzem també activitats de cohesió i coneixença del grup per a treballar millor com a companyia. Ara explicarem una d’aquestes activitats:

QUÈ FEM?

Repte col·lectiu i cooperatiu de maximitzar l’espai en un lloc molt petit o comprimit. Es fan diverses seqüències a partir d’unes normes explícites (ho explicarem al “Com?”). 

El joc comença amb una cadira menys que el nombre de participants, i a cada seqüència  es va eliminant una cadira. 

A cada seqüència, tots els participants intentaran agrupar-se a les cadires , fent una figura compacta amb la condició de trobar l’equilibri sense deixar els peus a terra. 

AMB QUI I AMB QUIN MATERIAL

Alumnat i supervisor. Materials: cadires i cronòmetre.

COM HO FEM?

Es comença per explicar les instruccions, que són molt breus i molt clares: 

 1r silenci absolut, la comunicació entre companys i companyes no pot ser verbal, però  sí gestual;  

 2n temporització:  a) 60 segons per la preparació (definir les estratègies per arribar a l’exit, cap persona  pot quedar exclosa);  b) 60 o 90 segons per portar a terme l’acció (si és necessari s’amplia el temps a  mesura que hi ha menys cadires, ja que l’acció és cada cop més complexa);  c) 10 segons per mantenir la figura final. 

Funcions del/la supervisor/a: 

 A) distribueix les cadires com vol (però totes juntes, sense deixar cadires separades o   allunyades de la resta); 

 B) elimina una cadira per a cada seqüència i redissenya el conjunt de cadires; 

 C) controla el temps. 

CRITERIS D’AVALUACIÓ

• Foment de la cooperació entre el rol docent i l’artístic/creatiu. 

• Aprofundiment i consolidació dels aprenentatges de l’alumnat. 

• Contribució a la reflexió conjunta de tots els implicats en el procés creatiu i d’ensenyament aprenentatge. 

ALTRES CRITERIS ESPECIFICS A L’ACTIVITAT

Treball cooperatiu per assolir un objectiu comú.
Trobar estratègies de comunicació no verbal i generar un ambient d’entesa i comprensió.

Com dèiem al principi aquesta és una de les activitats i, depenent de les necessitats que el grup vagi tenint, anem proposant d’altres.

Deixa un comentari