LA MEMÒRIA I EL TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMPS

Una de les primeres activitats que ens varen demanar l’Elena i el Rafa  va ser veure un vídeo… Un senyor va caminant lentament, tant leeeeeeeeeentaaaaaaaaaaaameeeeeeeent que ens treu de polleguera. AAAaaaah!!!

El vídeo durava 4 minuts i mig, però se’ns va fer eteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeern

Vam haver d’expressar la nostra la sensació sobre el que acabàvem de veure. La gran majoria va pensar que tenia alguna cosa a veure amb la percepció del temps.

Però de moment: MISTERI.

El no res, però no res de no entendre, d’anar perdudes, de no saber cap a on anem, de sentir-nos petites davant la immensitat del temps, del no res, del no sé de què va tot això. No sé.

Esperar se’ns fa molt pesat, potser per això ens vam avorrir tant amb el vídeo: esperem perquè volem que passi quelcom, però i si aquest quelcom no arriba o no som conscient que arriba?

Això es va confirmar quan vam fer una llista al Classroom dels moments que se’ns passaven més ràpid i dels que se’ns passaven més lents. De seguida vam comprovar que el temps està connectat amb la memòria, de com recordem aquest moments i amb què ens quedem d’aquest moments quan aquests ja només existeixen als nostres records.

“Funes el memorioso”: aquest va ser el text que ens van fer llegir i escoltar (en audiollibre) a classe.

Un home, que recordava absolutament tot el que havia viscut, cada moment quedava gravat a la seva memòria, per més insignificant que fos; potser també esperava que passes quelcom i aquest quelcom no arribava…  no sé.

PRIMER CONTACTE: INVESTIGACIÓ

Les primeres sessions varen ser un misteri, tot era expectació! Teniem moltes ganes de conèixer els artistes d’enguany, i quan pensavem que anavem a conèixe’ls  es va presenta la Mònica Muntaner, una de les  directores de La Poderosa, un espai on s’ajunten artistes per fer danses, coreografies, performances, i coses així . 

Ens va donar retoladors de colors i papers per  presentar-nos  artísticament: els nostres noms en groc, blau, amb dibuixos… i darrera del full vam escriure les nostres “Característiques Visibles” i “Característiques Invisibles”.

Després de fer-ho ens vam presentar entre nosaltres com si fos la primera vegada que ens veiem. Va ser curiós descobrir-nos després de tres cursos estan juntes.

 La següent classe vam anar a una sala molt gran amb un escenari (La sala d’actes del Centre Cívic Congrés Indians, aquí al costat)  i es van presentar els dos artistes que esperàvem amb ànsies, la Elena Carvajal i Rafael Frazão (PER FI!!!!)

El primer que vam fer va ser escalfar una mica el cos moure’ns donar-nos copets per relaxar el cos. Després d’escalfar vam fer una activitat de vibració que hi tenia a veure amb les fàscies (una de les especialitats de la Elena). 

Després vam seure en rotllana i vam fer les preguntes que vam preparar una classe anterior amb les nostres professores per conèixer-los millor.

Arts audiovisuals i arts escèniques, performance, FÀSCIES… són paraules que varen tornar a  sonar força aquell primer dia amb els artistes… Ens sembla que haurem d’investigar de què va tot plegat una mica més, o molt.