Contaminació 24 de febrer

Avui hem fet la sessió de contaminació a l’institut!

La  sessió de contaminació consisteix  a donar a aconèixer i explicar el projeste que s’està fent a altres persones del centre. Enguany hem fet el mateix format que l’any anterior: hem presentat als nostres companys de tercer de l’ESO. Igualment també han estat presents la gent de la Fundació Miró i del Consorci. Els alumnes  del projecte En Residència hem preparat dos recorreguts: 

  • Visita a l’aula  En Residència on treballem habitualment i hem ensenyat el que fem i com ho fem. També hem donat la possibilitat  que els nostres companys puguim experimentar i provar de fer.
  • Visitar la Sala d’actes per veure una amplia exposició dels treballs fets per nosaltres, els nostres llibres d’artista on es pot veure les activitats, treballs i evolució del projecte.

Aquesta sessió de contaminació ens ha servir per aprendre a exposar davant del públic i per perdre una mica la vergonya. A part, també creiem que ens ha servit per reforçar el grup i veure més clar el que hem fet fins ara.
Una bona experiència!

Sessió oberta a l’alumnat dels grups estables de convivència. 

Partim el grup i una meitat van al menjador i l’altre a l’aula.

Sessió al menjador

Mitjançant l’exposició dels treballs fets expliquem als nostres companys:

  • Que és En Residència
  • Qui participa a En Residència
  • Quin és el paper de cadascú
  • Què fem aquest any?
  • Sabem com acabarà aquest procés artístic?
  • Expliquem el procés que hem fet a les diferents sessions explicant els rètols, les paraules clau que apareixen als rètols defineixen les sessions i el projecte en general: LLOC, JOC, EXPLORACIÓ, EXPERIMENTACIÓ I TRANSFORMACIÓ
  • Expliquem també el nostre quadern de treball

Sessió a l’aula

  • La sala està a les fosques. Fem entrar als convidats i els col·loquem davant de les taules. Fem la pràctica de l’espelma.
  • Encenem el llum i preguntem que ha passat. Perquè la imatge de l’espelma és veu a l’inrevés?
  • Expliquem el funcionament de la càmera fosca. Juguem amb el forat de la càmera i veiem el jardí en el paper del cavallet.
  • La nostra aula s’ha transformat en un lloc d’experimentació de la realitat a través de diferents practiques fotogràfiques.
  • Fem una foto i la revelem.

Quan surten es dirigeixen al mural i preguntem:

què t’ha sorprès?

Escriu una paraula de les sensacions que has experimentat dins de la càmera fosca