Jornada oberta, 26 febrer.

El dimecres passat, de 15 a 16 h, vam fer la jornada oberta a l’institut amb tot el grup de joves. Aquesta jornada oberta va consistir en una presentació per part del grup d’alumnes, basada en el treball desenvolupat durant el primer i segon trimestre, així com en diverses activitats i dinàmiques que el mateix grup havia experimentat al llarg del procés.

Per començar la jornada, cada professor va ser rebut amb una enganxina que representava un dels sis paràmetres de l’urbanisme feminista, treballats prèviament amb la Raquel. Posteriorment, els docents es van organitzar en grups i es van asseure al centre d’un gran full d’aproximadament dos metres i mig, que contenia un dels paràmetres, la seva definició i un recull de dibuixos elaborats a partir del treball de camp al barri. Aquesta fase pretenia generar una anàlisi col·lectiva sobre els elements urbans i el seu impacte en la vida quotidiana.

Abans de continuar amb les dinàmiques, es va presentar un gran mapa dels districtes, on es va exposar el primer treball realitzat: una anàlisi detallada dels elements clau de l’espai urbà, els límits i les configuracions específiques de cada territori. Aquest material va permetre visualitzar el recorregut del projecte i els principals descobriments obtinguts fins al moment.

A continuació, es va organitzar el professorat en grups, assignant a cadascun un paràmetre específic de l’urbanisme feminista. A partir d’aquest, els docents van revisar-ne la definició i van ser convidats a fer un dibuix inspirat en la seva referència visual, a més de desenvolupar una anàlisi breu sobre el seu significat i aplicació en el context urbà.

Finalment, es va posar en comú tota la feina realitzada, afavorint la discussió i la reflexió col·lectiva. Es van respondre preguntes clau sobre el procés i es van destacar els aprenentatges obtinguts. La jornada va ser altament participativa i dinàmica, amb un ambient d’entusiasme i col·laboració. L’organització, el disseny de l’activitat i la coordinació van estar a càrrec del grup de joves de quart d’ESO, que van aconseguir generar un espai d’intercanvi obert, enriquidor i estimulant per a tots els participants.

Deixa un comentari