La col·lecció de romànic i gòtic.
El 14 de novembre vam anar al museu nacional d’art de Catalunya, el MNAC. Va ser una sortida molt divertida i interessant, vam aprendre com pintaven en aquella época, per fer-ho va venir una guia i ens va separar per diferents grups i vam fer primer una activitat consistent en mirar una pintura i veure tots els els detalls, si ho feies bé et donava una “moneda” i les anaves guardant fins el final. En la segona prova havíem de posar què era cada cosa en una imatge i buscar-la després en les pintures que hi havia a la sala. En tercera havíem d’observar unes pintures i veure si tenien algun concepte dels que teníem a la pissarra. La final va ser que havíem d’apostar les monedes que volguéssim i pels conceptes que ens ensenyava si ho encertàvem ens donava el doble del que teníem i si no ens les treien. Així va ser l’excursió. Va ser molt interessant i no es va fer pesada. (Sança)








Vam fer unes activitats relacionades amb l’art de l’època medieval , el gòtic i el romànic. Ens vam separar en 4 grups per fer les activitats que van tractar sobre interpretar, crear i trobar diferents pintures i murals de les esglésies de l’època. En cada activitat els grups que ho feien bé guanyaven monedes i les anaven sumant. Va ser una experiència nova i una forma divertida de conèixer el museu. (Nora i Isona)
.A l’art romànic utilitzaven molt els símbols i Déu era el centre de totes les pintures. A l’art gòtic, Déu no era el centre de tot però encara estava molt present i la religió en general.
Vam fer unes activitats per aprendre d’aquests dos tipus d’art.
Al final de les activitats ens van dir que tenien un regal per nosaltres i eren unes acreditacions per entrar al MNAC gratis i que aquestes ens les donaran el següent dijous.
No m’ha agradat molt les zones que hem vist perquè no m’agrada res relacionat amb les religions ja que sento que son una manera de controlar a les persones, de privar-les de la seva llibertat i també de la seva forma d’expressar-se.
He après el significat d’alguns símbols de l’època romànica i gòtica.
Quan vas a veure alguna exposició d’un museu crec que és interessant i pots aprendre coses noves sobre un art que no el tens present en el teu dia a dia. (Ariadna)
Vam anar a l’exposició permanent, la romànica i gòtica i ens vam fixar en les figures. En com representaven els símbols de poder i etc…
M’ha interessat molt poder comparar un art amb l’altre. Veure que tot i que siguem de segles molt diferents i molt allunyats, que les dues societats tenim necessitat de compartir mitjançant l’art el que pensem o les injustícies a les que estem exposades. Ha sigut una experiència molt tranquil·la que m’ha permès ser immersiva en l’art. Les activitats no m’han agradat tant però, ja que no em deixaven contemplar amb tranquil·litat les obres d’art i em feien anar a un ritme més accelerat.
He après que l’art gòtic és molt més expressiu, i he après a diferenciar la simbologia. (Cloe)
Lo pasamos muy bien y aprendimos mucho.
Al final de la excursión nos regalaron unas entradas para entrar al museo cuando queramos. (Darwin)