Mes d’octubre 2a part. Treball de cos, en grup i de coordinació

Durant la tercera sessió es va proposar una activitat de creació fotogràfica al voltant del tema de Palestina. Cada estudiant va elaborar una imatge individual i, posteriorment, es va realitzar una composició grupal. L’objectiu era explorar què sabien sobre el tema i com percebien el món a la seva edat.

El grup es va mantenir actiu i participatiu. Es va permetre que treballessin amb els seus grups d’amics per tal d’afavorir la confiança i el treball en equip.

A continuació, es va proposar un exercici d’imaginació sobre com seria el món d’aquí a 50 anys. Es va observar que la majoria tenia dificultat per expressar idees o projectar escenaris, fet que va evidenciar la necessitat de continuar treballant l’expressió i la seguretat a l’hora d’opinar.

Com a tasca, se’ls va demanar que portessin una notícia del seu interès per analitzar el tipus d’informació que consumeixen. També se’ls va informar que, en les pròximes sessions, assistiria una persona encarregada d’activitats de moviment i dansa, amb l’objectiu de fomentar l’expressió corporal i la desinhibició del grup.

En les dues sessions de finals d’octubre s’ha treballat amb un tallerista especial :Luis. S’ha treballat sobre tres universos o nivells del cos: el nivell alt, el nivell mitjà —que parteix dels malucs— i el nivell baix, que connecta amb la terra. A partir d’aquests tres eixos s’han realitzat diversos exercicis de coordinació corporal, de treball en grup i d’escolta atenta.

També s’han activat propostes vinculades a la música, a la coordinació amb objectes (com la moneda) i a tot el treball escènic relacionat amb el desplaçament i els equilibris. A més, s’han dut a terme exercicis de coordinació, interpretació i improvisació de l’escola activa, amb gestos i moviments que han permès començar a treballar el sentit del vincle i del respecte entre persones diverses. Hem realitzat dues sessions molt especials amb la participació d’una persona especialista en so i moviment. El taller amb el grup de joves es va desenvolupar de manera molt positiva, amb una bona actitud i implicació per part de totes les persones participants. Pel que fa als exercicis, es van treballar diferents aspectes com el maneig de l’espai, el treball en equip, el ritme, el desplaçament i la presència escènic.

Valoració dels alumnes:

«Fueron 2 sesiones muy divertidas y movidas. Nos enseñó a bailar con  coordinación y equilibrio. A tomarnos en serio el teatro, a expresar las cosas sin palabras. Nos enseñó diferentes bailes, por ejemplo un baile con la canción de la Tarantela, una canción procedente de Italia. A como seguir el ritmo y compás de la música, sin adelantarse ni retrasarse; a ir todo/as igual/es. Juegos a diferentes juegos, por ejemplo, el juego del espejo, que es básicamente, copiar lo que hace la persona ( tu pareja) que tienes enfrente. Jugamos a mantener el equilibrio con una moneda en cada mano, sin que cayera, y a un  juego de enseñar lo que había en tu habitación sin hablar. Yo, sinceramente, me lo pasé muy bien, me reí mucho con mis compañero/as». Elna

«La segunda sesión con luis fue muy divertida, me gustó porque fue dinámica, con mucha actividad física y prac ticamos equilibrio con  monedas y también hicimos tarantela  napolitana».  Jean Carlo