Estratègia 3ª hora: DIARI D’AULA

Durant la sessió de formació del 20 de novembre, vam presentar la nostra proposta estratègica per a la tercera hora del projecte. L’objectiu principal d’aquesta proposta és fomentar la reflexió i l’autoavaluació mitjançant un diari d’aula digital. Aquest diari ajudarà l’alumnat a connectar les seves emocions i experiències amb els aprenentatges viscuts a l’aula, permetent-los comprendre millor el seu procés d’aprenentatge.

Després de cada sessió amb Sara de Ubieta, els alumnes comencen a reflexionar en veu alta sobre el que han fet, com s’han sentit emocionalment, què creuen que han après i què consideren que encara no entenen del tot. A continuació, es fa una valoració en grup per decidir quin text volem escriure conjuntament i quina foto per representar el tema del text.

Amb el temps, el diari cobra més vida i es va omplint de nous aprenentatges.

Adjuntem un text i fotos, com a exemple:

DIARI D’AULA 15 D’OCTUBRE

Avui a la classe de 4t de l’ESO amb la Sara de Ubieta hem conegut un nou amic: es diu SCOBY i és una bacteria. Hem començat a treballar amb ell i el nostre primer objectiu és, en unes setmanes, aconseguir que segueixi viu. Estem molt il·lusionats amb aquest projecte de fermentació i us anirem informant de com evoluciona SCOBY. Esperem que tot surti bé!

A més, de la nostra bacteria mare hem aconseguit crear 5 SCOBYs més, i els hem posat noms molt divertits i originals. Tenim a SCOBY Doo, SCOBY Wan Kenobi, SCOBY McFly, SCOBYlicious i SCOBY the Great. Estem emocionats de veure com creixen i evolucionen! Ja us mantindrem al corrent de tot el procés.

Deixa un comentari